MammaTillTheo

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda Bäckman - 16 januari 2012 23:08

Jag är så sjukt trött, ögonen svider men jag drar mej för att lägga mej. Vill inte sova i sängen men måste, Theo ligger ju i spjälsängen bredvid. 

Det känns tomt, vill inte sova ensam, vill ha dej här. Vet att det inte blir så, vet att jag inte ska tänka så men önskar jag bara fick en till natt med dej. Få ligga på dina arm och den andra armen på mej, få känna din värme och trygghet.

Av Linda Bäckman - 16 januari 2012 21:57

Mitt älskade barn, att du kan sprida sån otrolig lycka och glädje i jobbiga stunder. Det är helt otroligt. Är man inte förälder själv så kan man garqanterat inte förstå vilken extrem kärlek man har till sitt barn. Du är mitt allt, du lyser upp mitt liv jag älskar dej så sjukligt obeskrivligt mycket.



Trots att kvällen igår och denna dag har varit piss så kan jag ändå skratta och vara glad. Bara jag ser på dej så sprider lycka i min kropp. Vi klarar oss själv du och jag, vi har ju varandra.


Men jag önskar vi var 3 men håller vi tummarna riktigt hårt så kanske, nån gång i framtiden vi blir det igen. Vem vet? Jag tror inte det men jag hoppas det. För jag älskar dej så otroligt mycket och jag önskar vi var på samma nivå. Jag förstår dej och jag förstår att det inte är så lätt.

Men jag är så sjukt glad att vi skildes som vänner och jag hoppas det kommer funka, det känns som det kommer funka.

Det beror nog lite på vilken inställning man har till det, och jag funderade nyss när jag tog en promenad för att rensa tankarna. Det jag kom fram till var att jag är väldigt glad att det är så här pass bra, för det hade kunnat vara mycket värre där vi skildes som ovänner med massa bråk och bara sa upp kontakten.


Du är en riktigt bra vän, och jag vill verkligen inte mista dej. Det var ju så det börja, du blev min bästa vän. Pratade om allt mellan himmel och jord, du accepterade exakt hur jag var och du fanns verkligen där som ingen annan gjorde.

Sen när vi var tillsammans så insåg jag många fler goda saker i dej. Du var inte svartsjuk, hade inget kontrollbehov och många fler saker. 


Jag hoppas verligen att det kommer funka, att vi klarar av att vara vänner. Det komm vara jobbigt i början, mycket känslor och saknad men man får se det positiva, man kan ha en fin vänskap.





Jag älskar er så sjukt otroligt mycket <3  

Av Linda Bäckman - 15 januari 2012 21:41

Varken lust eller ork att blogga idag. Pissdag så det skriker om det!



 

Theo älskling, du är ljuset i mitt liv. Är så otroligt lycklig att jag har dej, du är det absolut bästa som någonsin hän mej. Älskar dej så oberskrivligt mycket <3

Av Linda Bäckman - 14 januari 2012 11:52

Började dagen med frukost, som jag nu börjat med varje dag =) Sen klädde jag på Theo, la han i barnvagnen och tog en riktigt skön promenad på 9500 steg. Helt jävla underbart!

Klar blå himmel och solsken.


Nu ska jag slänga ihop all tvätt och knata ut i tvättstugan =)




Härliga lördag!


 

Av Linda Bäckman - 14 januari 2012 08:40

Det är tyst här i lägenheten, alla 3 killar sover, det är bara grannens fotsteg man hör genom taket. Vill inte väcka dom så försöker vara tyst. Skulle behöva damsuga men det får vänta.


Passar nog på att spela lite tror jag.




Theo är äntligen piggare, han sov i stort sett hela dagen igår. Vaknade på kvällen och var sej själv igen, skrattade, pratade och verkade mycket piggare. Nu har han även ätit varje mål vanligt sen igår kväll och har inga som helst problem att bli vnd åt sidan längre.

Verkar som neseril och alvedon var väldigt bra =)


Gör ont i hjärtat att se sitt lilla barn sjuk, man känner sej maktlös.  

BVC

Av Linda Bäckman - 13 januari 2012 12:04

Vart en liten promenad till BVC här på förmiddagen eftersom Theo inte är nå piggelin och funderade på om han kunde ha öroninflamation.


När dom kolla så hade han fullt med vax i öronen men såg inge rött. Men blev han inte bättre tills imorgon tyckte dom jag skulle gå på akuten med han eftersom han varit hängig i 2-3 dygn. 


Skulle prova ge alvedon och neseril och se om det vart bättre.


Så på vägen hem så gjorde vi ett stop på apoteket och ett stop på dollar så vagnen vart fullpackad =)


Theo sover fortfarande och jag passar på att käka lite, hade wook i matlåda kvar sen igår, göttans!


Av Linda Bäckman - 13 januari 2012 08:17

Theo har verkat ovanligt trött dom senaste 2 dagarna, kollade tempen igår och han hade lite feber, sen igår när vi la oss såg jag att han var alldeles gulkladdig i örat.


Ringde BVC i morse och hon fråga om han blir värre när han ligger ner, och JA de blir han verkligen. Fick pumpa ur mjölk igår och mata han med flaska för han blir bara ledsen när han ligger. Inte konstigt då, verkar som han fått öroninflamation, kanske till och med på båda örnonen. 


 


Ska göra oss klar nu så ska vi gå till BVC och kolla. 


Lider med mitt lilla hjärta <3

Av Linda Bäckman - 13 januari 2012 07:49


Mammas älskling ligger i soffan och myser, när på att somna snart.



Mor och son mys <3






Theo efter badet,


Här var lillhjärtat trött



Mammas goplutt



Leker för fullt med blöjan



Mor och son mys <3


 

Bäst med 2 snuttar när man är trött och behöver sova.             

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards