MammaTillTheo

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda Bäckman - 19 januari 2012 11:33

Jag tänker hela tiden att jag vill ha dej som min, men nu börjar den tanken släppa. Du bara ignorerar det jag säger och säger du något så är det bara tomma ord. Nej tack det vill jag inte önska mej själv. Tur då börjar vi hamna på samma där iallafall.


Men vilket fall så vill jag ändå vara vän, men du säger att du vill men sen skiter du i sånt du säger så det märks väl hur det blir med det.

Av Linda Bäckman - 19 januari 2012 11:28

Kan det bli bättre eller? Jo visst det kan det men det är bra ändå =P 


Rev upp en kartong igår som jag inte orkat packa upp än sen jag flyttade in. Där det fanns massa underkläder, skärp och bikini.

Provade en bikini som jag hade för mej va rätt stor, och jag hade så rätt =) För den funkar hyfsat att ha nu, lite för liten men va fan, de får duga =P

Bättre än dom andra jag har som sitter på hälften vid det här laget och jag har ju defenetivt inte råd att köpa en ny. Och sen är det ju så jävulskt svårt det där med storlek tycker jag.


Och en sak till, det verkar som jag får skjuts till Färila den 3 februari så jag och Theo kan bada på badhuset =) Lillebror erbjöd sej att skjutsa.

Av Linda Bäckman - 19 januari 2012 11:15

Började dagen med att inse att jag gått ner 2 kg sen i söndags och ½ cm runt magen, Theo sov 5 timmar i streck, jag har börjat producera mer och fetare mjölk igen efter han var hängig och jag har redan gjort lite träningsövningar =)


Jäla bra start på dagen det måste jag säga =D


 


Theo är trött och bara små somnar så ska nog ta och klä på han och ställa ut vagne. Skulle behöva ta en promend men känner att jag behöver få mer orning här först innan jag kan ta mej tid för det. 



 

Av Linda Bäckman - 19 januari 2012 11:09

Theo var ju hängig förra veckan och inte ville äta riktigt som han skulle och jag fick börja pumpa ur lite åt han. 

Efter det så började jag få mindre mjölk i brösten och mycket tunnare. Gick flera dagar och tyckte nästan det vart bara sämre, oroade mej nästan för att behöva börja ge ersättning. Vill verkligen amma.


Han åt varannan timme och jag fick tips om att börja ge ersättning på kvällarna men så den natten så vaknade han var 3de timme i stället för varannan och i natt så sova han 5 timmar innan han åt och nu verkar det vara som vanlit igen, det känns på brösten med =)


Yes yes yes! 


Så ett litet tips till alla som börjar få lite mindre och tunnare. Det behöver inte funka för alla. Me kämpa, försök mata så mycket som möjligt och pumpa emellanåt åxå. Ställ in i kylen, räcker inte maten i brösten då så ge det som du redan pumpat ut.

Av Linda Bäckman - 18 januari 2012 22:26

Theo har varit gnällig hela eftermiddan och kvällen, knappt velat äta alls. Vet inte vad det är, hoppas har vaknar snart och vill äta.


Funderar på att krypaner i sängen, satte igång en film men har typ inte kollat nå. Tycker inte om att se på film själv och önskar du var här med mej. Vill verkligen inte vara utan dej<3


Av Linda Bäckman - 18 januari 2012 22:02

Jag önskar man bara kunde koppla bort dom takar man inte vill ha. 

Jag önskar du var här, önskar det var som förut, önskar de var vi <3


Men du bara ignorerar. Önskar jag kom över dej poff pang på en gång, för jag vill inte gråta över att jag inte har dej och ha dej i tankarna konstant.


Av Linda Bäckman - 18 januari 2012 21:29

Å vad jag älskar när man bestämmer något så blir det absolut inte så......

Av Linda Bäckman - 18 januari 2012 13:27

Tappat energin totalt, vill bara krypa ner under täcket och kolla på One tree hill, Grace anatomy eller The O.C men har saker som måste göras och nu måste jag verkligen se till att fixa när ja är ensam.


Saknar och önskar allt var annorlunda <3


Men det känns ändå hyfsat för det verkar som vi kan vara vänner. Det är tidigt att säga redan men jag hoppas verkligen att vi kan det.


 

Handen är alltid på huvudet när han är trött, lika som morfar sin =P


Theo är fortfarande trött. Han vaknade och var hungrig, åt lite grann men var väl för trött för att äta klart. Så nu ligger han igen och somnar till emellanåt. 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards