MammaTillTheo

Alla inlägg den 3 januari 2012

Jul

Av Linda Bäckman - 3 januari 2012 23:47

Har inte blivit att jag suttit vid datorn sen jag kom hem från Hennan.

Theo är ovanligt gnällig, tror han har en tand som är på väg. Stoppar in handen i munnen hela tiden, bajsar hela tiden, dregglar som tusan och tycker det är jätte skönt att bita på fingret när man känner efter i munnen.


Men ska försöka sammanfatta vad vi haft för oss förra veckan och nu =)




På torsdagen åkte jag och Theo till Hennan med pappa/morfar med en fullpackad bil så vi skulle klara oss länge.

På fredagen begav Emil, jag och Felix oss till Ljusdal för att fixa klart dom sista julklapparna och paketen till paketleken. Theo stannade i Hennan med mormor och morfar, och det gick inte en minut som jag kunde låta bli att tänka på han. Har aldrig lämnat han så länge förut, max 2 timmar och då har jag varit i Ljusdal, men nu var jag 3½ mil ifrån. Men det gick hur bra som helst.

Vi la han i vagnen när vi åkte och han sov fortfarande när jag kom hem 3-4 timmr senare.


Sen på kvällen vart det julgodisbak, gjorde chokladtryffel och snöbollar, skit gott. Snöbollar är lite som chokladbollar fast mycket godare och dom är dessutom rullad i vit blockchoklad =)

Lägger ut recetp på dom senare, hann inteskrivaav recepten när jag skulle hem i söndags.




På lördagen kom våran farbror Stig och åt hos oss, gött var det och jag tror jag aldrig varit så duktig när det varit portion på julmat =) Under hela julen och nyår i huve taget, gick upp 100 g bara på den veckan.







   

Efter vi ätit var det Kalle anka som gällde. Sen skjutsade mamma och pappa tillbaka Stig till Ljusdal oc Emil och jag la oss och kikade på en film och små slummrade lite.


Efter ett tag kom Thimmy =) Vi lastade upp lite mer paket under granen och kollade klart på filmen, sen kom mamma och pappa tillbaka och det vart julklappsutdelning.




Måste säga att vi fick verkligen kanon julklappar, så otroligt nöjd och stort tack till alla för fina presenter =D


Det här är Lite av sakerna vi fick. Klicka på bilderna för större bild. 


               

            


Fick även en 2 plankor så jag kan göra plankstek, handukar och en glassmaskin.


Sen på kvällen körde vi paketleken, och dom här sakerna vann jag då =)




Pappa och jag krigade om kryddorna, men jag lyckades vinna båda =P Den är super god verkligen, rekomenderas starkt!


    



Vart även lite kortspel på kvällarna. Mamma totalfokuserad i korten tror jag =P


           

            


  

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards