MammaTillTheo

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda Bäckman - 27 maj 2011 13:31

Nu är jag hungrig kan jag lova. Fick inte behålla något igår och än så länge har jag fått behållt ca ½ kopp med youghurt. Vill vara frisk! 


Har iallafall välrdens undebaraste pojkvän som finns här för mej. Blivit massa O.C tittande kan jag lova men är bra nog less på att stirra in i tvn nu, orkar inte bra ligga hela tiden.

Av Linda Bäckman - 26 maj 2011 16:49

Jag har ju lovat att jag ska lägga upp en bild så fort jag hitta grejjen till datorn och det gjorde jag idag. 


Så här ser ni en bild på mitt blivande barn<3

 

Den 10 oktober är du beräknad, längtar som en tok! Men samtidigt vill man ta vara på alla veckor under tiden man är gravid =) Det är mysigt

Av Linda Bäckman - 26 maj 2011 16:33

Önskar det fanns en av knapp på magsjuka. Orkar inte spy hela tiden, det är jobbigt.

Som tur har jag Sex and the city som får underhålla mej. Saknar min sötnos som är ute oh fiskar. Jag är nog inte det mysigaste sällskap just nu så det är nog bara skönt för han att vara borta. Låg på en varsin sida av soffan och jag vänder mej mot hinken med täta mellanrum.

Av Linda Bäckman - 26 maj 2011 14:22

Vet inte om jag eller ett program har räknat fel. Jag har räknat att jag är i vecka 20 men ett program som man ser på facebook där beräknas det att jag är i vecka 21.


Var på mammagrupp idag igen, trevligt att träffa alla. Men dock inte lika trevligt efter. Skulle hämta ut en bussbiljett åt mamma så på vägen dit börjar jag må as dåligt, och jag hann nog inte vara i lägenheten i mer än en mnut innan jag blev bosatt på toa. Spydde okontrollerat, nu har det varit lugnt en liten stund men det var det förut med men sen började det igen. 

Så nu är jag bosatt i soffan med hink och film. Önskar jag slapp må så här. Har verkligen itne råd att vara hemma från jobbet och det är då inte roligt att spy. 

Av Linda Bäckman - 26 maj 2011 14:18

Så då var jag inte längre anonym. Du får skrva hur mycke kommentarer du vill Anna, jag tar inte åt mej och du har ingen koll på något så du har inget att lägga dej i. Vill du lyssna på rykten och lyssna på vad folk säger så varse god. Jag vet hur allt ligger till och det är huvudsaken. 

Och du kan kalla mej vad du vill, säga vad du vill. Du har fått mej att må skit, men jag bryr mej inte längre.

Av Linda Bäckman - 23 maj 2011 10:22

Snacka om att en liten sak kan göra ens dag. Satt på sängen och tänkte se vem jag jobbar med idag, hoppas på att jag skulle bli på bättre humör. Så ringer telefonen, en tjej ringer från en affär och berättar att jag vunnit en städhink. 

Jag och mamma var och handlade på dollar i fredags innan vi skulle iväg och där var det tydligen någon slags tävling, eller det var fler men vi gissade bara på en. Man skulle gissa hur många blå stenar det var i en burk och tydligen var det jag som vann. Så nu måste jag väl ta tag i att städa =) Kanske var ett litet tecken på att nu får det vara nog. 


Lika så igår när jag var hemma hos mamma och pappa. Pappa håller på göra en grillplats och jag hjälpte han att mäta, bära och tänka lite. Så¨råka jag tappa en sten och den gick av precis på mitten så då löste det sej. Vi hade tänkt galet så det var vkligen menat att vi skulle ha det så =)


Näe nu ska jag iväg och jobba och mitt humör är mycke bättre, önskar bara sötnos kunde höra av sej så skulle det bli bättre ändå.

Av Linda Bäckman - 23 maj 2011 09:51

Vecka 20 nu och gu vad tden går fort, den verkligen springer iväg. Helt otroligt!

Har inte varit hemma ihelgen så har inte hunnit leta fram grejjen så jag kan få in bilder på datorn än, men det kommer. 


Önskar att dom här 3 veckorna bara kunde springa förbi mej nu. Humöret är sämt, jag kan inte alls sova, har ont på flera ställen, och allt är kaos känns det som. Le som fan och vill bara ara ledig. Gruvar mej som fan för denna jobbvecka, men det är bara hålla tummarna på att det går hyfsat iallafall. 


Av Linda Bäckman - 20 maj 2011 13:13

Då har jag varit iväg och träffat mammagruppen för andra gången, riktigt trevligt. När vi kom dit fick vi börja med att göra kycklingsallad som vi sen skulle äta och massa prat om allt möjligt. Mys! =D


Fick även mitt moderskapsintyg som jag sen gick till försäkringskassan och lämnade och nu kom jag prescis hem och sitter och väntar på att sötnos ska komma hem så jag får mitt bankomatkort som jag så smart glömde i hans plånbok igår när vi var och handlade. Tur att han snart är här, eftersom jag ska iväg och köpa 2 presenter. 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards