MammaTillTheo

Alla inlägg under december 2011

Av Linda Bäckman - 30 december 2011 23:43

Ligger och kollar på braveheart med älsklingen. Började se den igår, såg 2 delar av den, sen insåg vi att slutet inte var med på skivan. Bra nog surt men då hade vi turen att den gick på tv ikväll. Det är en sjukt bra film så jag verkligen rekommenderar er att se.Theo ligger på golvet och pratar med sej själv, han har inte verkat riktigt pigg idag. Han vill aldrig sitta, ska stå hela tiden men idag har han suttit massor och huvudet har hängt på han. Trött har han varit, i morse reagera han inte ens på bröstet, lära lägga snutten över huvudet så han kunde slappna av och sova en stund till.Varit gnällig men det är inte magen. Kollade om han hade feber men inte de heller. Nu ska jag se klart filmen och hoppas på att det inte är så länge kvar på den, för satan va trött jag är, somna i början av filmen.

Av Linda Bäckman - 30 december 2011 06:52

Jag är sjukt sugen på att ta en promenad nu, men Theo har inte ätit klart än, ätit i 22 omgångar men somnar under tiden.Känner jag måste röra på mej, gått upp mellan 1 och 1 halvt kg. Har varit så halt så det har inte blivit några promenader på några dagar, men igår kväll vart det en iallafall:-)Nu efter nyår ska det bli skärpning, nytt år, nya tag. Jag ska gå ner och jag ska kämpa. Promenader varje dag ska börja träna på gym, äta mindre gotta och definitivt dricka mycke mindre dricka, speciellt Cola, blir ju beroende av de. Men bara Lill hjärtat vaknar och jag matat han så blir det promenad, får se om man kanske får med sej thimmy åxå:-)

Av Linda Bäckman - 30 december 2011 05:24

Det är inte alltid lätt att vara hungrig och övertrött när man är liten. Lill hjärtat vaknade och gnällde nyss, vifta med armar och ben. Inte ätit sen igår kväll eftersom han sovit kanon bra i natt. Men nu var han väl hungrig men på tok för trött för att reagera på att äta. Vart bara värre av att försöka ge han mat.Säger bara en sak, tur man har snutten. Lägger man den vid ansiktet så lägger han den över hela ansiktet själv och slappnar oftast av på en gång. Mammas älskade lilla Theo, du är mitt allt, finns inte ord att beskriva hur extremt mycket jag älskar dej<3

Av Linda Bäckman - 30 december 2011 05:24

Det är inte alltid lätt att vara hungrig och övertrött när man är liten. Lill hjärtat vaknade och gnällde nyss, vifta med armar och ben. Inte ätit sen igår kväll eftersom han sovit kanon bra i natt. Men nu var han väl hungrig men på tok för trött för att reagera på att äta. Vart bara värre av att försöka ge han mat.Säger bara en sak, tur man har snutten. Lägger man den vid ansiktet så lägger han den över hela ansiktet själv och slappnar oftast av på en gång. Mammas älskade lilla Theo, du är mitt allt, finns inte ord att beskriva hur extremt mycket jag älskar dej<3

Av Linda Bäckman - 29 december 2011 10:35

Ligger i sängen och väntar på att Theo ska vakna helt, hänvisa gnällt till smått några gånger men vet höjd om han sov eller om han var vaken, äta ville han inte göra men gnällde och vifta med armarna. Känner åxå att jag skulle vilja sova mer men måste hoppa upp, får dåligt samvete annars, sover ju bort hela dagen.Känner att jag skulle vilja ta ett bad, vore så skönt men vet ju inte när Lill hjärtat vaknar så jag får nog vänta. Tänkte igår New vart för trött, kikade på braveheart i stället, halva i alla fall, andra halvan blir idag. Igår var ju jag, thimmy och Theo till Hudik och shoppande lite. Hittade ett par byxor och en skjorta till Theo, jätte söt. Sen en födelsedagspresent till Emil sen några paket och julklappar till mina syskonbarn:-) thimmy hittade även en skjorta till sej själv, medans jag glömde bort att köpa det jag själv ville ha. Är inte van längre att unna mej någonting, men ville verkligen ha ett par strumpbyxor som slimmar in mage, lår och röv. Hatar verkligen mina sid valkar och magen som blev lite hängig sen jag födde. Ser så fult ut så fort man klär på sej något.Nu verkar han ju sova kanon bra, fast lär ju vakna om en stund. Var vaken från 4 i morse och någon liten timme framåt så man är trött med tanke på att jag la mej efter 1.

Av Linda Bäckman - 28 december 2011 09:02

Äntligen har stömmen kommit tillbaka, 5 minuter innan vi kom till Hennan igår. Känns så skönt att kunna duscha hur som helst, kunna använda kylen igen och kunna lägga sej framför tv och datorn.


När vi kom hem igår så vart vi bjuden på fläskfile och bakadpotatis som pappa hade gjort i kaninen, förjävla lämpligt att ha eb sån. Men satan va varmt det var igår kväll när vi skulle sova. Vi hade ju eldat hela dagen och sen vid 7 tiden kom strömmen tillbaka så då satte ju elementen igång. Theo började få värmeutslag så han fick lägga sej hos morfar och mormor en stund medans vi vädrade lite, sen la Theo och jag oss på madrassen på golvet så vart det lite mildare.



Av Linda Bäckman - 28 december 2011 09:02

Äntligen har stömmen kommit tillbaka, 5 minuter innan vi kom till Hennan igår. Känns så skönt att kunna duscha hur som helst, kunna använda kylen igen och kunna lägga sej framför tv och datorn.


När vi kom hem igår så vart vi bjuden på fläskfile och bakadpotatis som pappa hade gjort i kaninen, förjävla lämpligt att ha eb sån. Men satan va varmt det var igår kväll när vi skulle sova. Vi hade ju eldat hela dagen och sen vid 7 tiden kom strömmen tillbaka så då satte ju elementen igång. Theo började få värmeutslag så han fick lägga sej hos morfar och mormor en stund medans vi vädrade lite, sen la Theo och jag oss på madrassen på golvet så vart det lite mildare.



Av Linda Bäckman - 27 december 2011 17:07

Theo badad, jag och Thimmy duschad, flaskor fylda med vatten, mat lagad, mat in i frys och kyl, disken tagen, kläder packad, några tvättmaskiner körda och nu blir det affärer och hanlda lite smått som behövs sen bär det av till Hennan igen. 


Tänk ändå att man väljer att vara på ett strömlöst och snart helt vattenlöst ställe och där det inte fnns någon som helst motagning när man kan vara hemma där allt finns.

Känns lite mysigt tycker jag, tänder upp brasa i kaminen, mängder med värmeljus och massa sälskapsspels mys =)

Känns lite som när man åker till Bushen (stava) =)


Det verkar som det ska vara strömlöst ända tills på torsdag, skapligt illa de. Maten är bara att kasta.

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards