MammaTillTheo

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Linda Bäckman - 24 januari 2012 16:02


Väger nu 8,7 kg mindre än innan jag vart gravid =)



Och mer ska det bli!



 

Av Linda Bäckman - 24 januari 2012 15:52

Jävla typiskt! He ju världens energi förut och kunde göra hur mycket som helst, och nu orkar jag inte göra något alls. Trött och energilös. Vill bara krypa ner i soffan och kolla på en film men det går ju inte heller för alla kuddfodral är blöt och hänger på tork i tvättstugan.


Men fått lite gjort iallafall, bättre det än ingenting. Man kan ju alltid hoppas på att energin kommer tillbaka och jag kan fortsätta lite senare. 


Theo sover så jg funderar på om jag ska kika på ett avsnitt av Grey´s anatomy, det är ju på datan så då kan jag ju kolla.



 

Av Linda Bäckman - 24 januari 2012 12:41

Men nu jäjdrar är det full fart här och jag är full av energi. Tvättar, dammsugit nästan hela lägenheten, dammsugit soffan och tvättar överdragen till den, och hoppas stort att jag har energi för att diska, möblera om, fixa garderoberna som fortfarande inte fixats, göra om i alla hyllor, fixa en pysselhörna och plugga körkort =P


Troligvis så dyker energin om ett tag men jag ska försöka göra så mycket jag bara kan medan den är på topp. 

Just nu har jag tagit paus för lite lunch. Hade ju matlåda se jag var i Hennan. Mamma skicka med köttfärsbibbarna, brocolin och tzatzikin som var kvar så det vart 2 luncher till mej, kanon =)


Näe nu har jag bara 3 tuggor kvar så ska jag klä på Theo och knata ut i tvättstugan igen. Får nog lägga han i vagnen den här gången, tror han somnat i babygymmet =P 



 

Av Linda Bäckman - 24 januari 2012 11:14

Efter BVC igår så gick jag ner på körskolan. Satt där i 3½ timme och väntade. Visste att han hade lunch så tänkte han lär väl komma efter det, men inte då. 


Så efter en ammning, 3 blöjbyten och en sovstund så gick vi hem.


Men när mamma slutatde så åkte hon dit och kollade om han var där men det var han ite så hon ringde till han. 

Så på måndag ska jag börja på teorikurs ännu en gång, känns lite illa men nu ska det jävlar inamma fixas. 

Sen ska vi boka lektion nån fredag så ska pappa följ med, så han vet lättare vad jag behöver träna på.


Så skönt att jag har pengar kvar där på körskolan, vet dock inte hur myekt det är, har ett vagt minne av att det är ca 3000 kr. Och sen fick jag ju bidrag till körkortet av lillebror i julklapp åxå =) Riktigt kanon!




 

BVC

Av Linda Bäckman - 24 januari 2012 11:05

Igår hoppade vi upp tidigt för att åka med mamma till Ljusdal. Visste inte alls vilken tid vi skulle på BVC så det var bäst att vara i Ljusdal i tid.


Jag gjorde oss i ordning och knatade ner på köpingen. Theo vägdes och mättes. Han hade gått upp 110 g sen förra gång och växt 0,7 cm. 


Sen fick han vaccinationssprutan och jag ville att han skulle ha den för Hepatit B åxå, lämpligt att ta det tycker jag.

Han var jätte glad och pratade för fullt men när dom stack i ett varsitt lår så kom det ett gallskrik och tårar, stackarn. Men lugnade ner sej sabbt och började strax skratta igen.

Dom sa att han kunde åka på feber i natt men han verkar ha klarat sej bra =)



 

Av Linda Bäckman - 24 januari 2012 10:09

Fredagen startade klockan 8, jag var helt död efter att ha vait upp och tittat på film med Thimmy till klockan 2.

Jag gjorde mej och Theo i ordning för att sen kliva på bussen till Hudiksvall med Louise och Minnah =)


Vi började med att mumsa i oss kina mat, buffé och sen ingick det efterrätt (friterad banan och gass) och tro om det kändes lyxigt när man levt på pasta, minst ett mål om dagen i flera veckor.


Sen gick vi i lite affärer och kikade lite. Jag köpte 3 vanliga body till Theo eftersom han börjar växa ur allt. Han har nästan växt ut stl 68 nu. Vissa saker är för små och vissa kan han ha. 


Sen tog vi bussen tillbaka till Ljusdal och tack till Tim som hjälpte mej med barnvagn och att du höll i Theo medans jag skulle betala. Riktigt fullt med folk!


 



När jag kom hem pratade jag med mamma och pappa, dom var kvar i Ljusdal så jag bestämde mej för att följa med till Hennan. Slängde ihop lite, eller rättare sagt mycket saker som skulle med =P Bättre ta för mycket än för lite.


Alla somnade framför tvn, var sjukt trötta. Sen var dom så otroligt snäll och tog Theo så fick jag försöka sova riktigt den natten. Jag önskar bara att jag kunde slappna av riktigt när jag har chansen. Nu då när dom hade han, dom har super koll men ändå ligger jag på spänn och tänker att snart vaknar han och vill ha mat. Dock gjorde han inte de den natten. Han sov från kvart över 11 på kvällen och 5 i 7 kom mamma in med han för ha va hungrig. Han sov hela tden där emellan, helt otroligt vad han kan sova bra ibland.


Kvart över 7 hade jag ställt klockan på så Theo var väldigt dukti att tajma in =P Vi skulle ju på savannahs dop i Delsbo på lördan.

Snälla mamma och pappa skjutsade dit oss så jag skulle slippa ta bussen med vagn och gå dit, visste ju inte ens vart det var jag, hittar ju inte i Delsbo.


Theo sov under hela dopet men vaknade när jag klädde av han närvi skulle fika =)


Lite bilder från dopet

  





    

Sen kom pappa och mamma och hämtade oss och vi åkte tillbaka till Hennan. Blev bjuden på riktigt god mat.


Theo i dom jätte söta kläderna som han fick av Ingrid  =) Dom där kläderna har han nog använt mer än något annat plagg, speciellt tröjjan =P



På söndagen gjorde mamma och jag köttfärsbiffar och bakade bröd. Göttans säger jag bara =)


Hon tänkte att jag skulle lära mej att göra biffar och inse hur extremt lätt det är, och det är jag riktigt glad för =) Det var verkligen super lätt och jag som älskar biffar. Även ferfekt att göra och frysa in, bara plocka fram så många man vill ha sen.


Vi blandade ihop mjölk, ströbröd, salt, peppar, svartpeppar, köttfärs, ägg, grädde, paprika, vitlök och fetaost. Dom vart sjukt jävla god!!!


Sen bakade vi även Rågsikts bröd av nå slag. Åxå väldigt gott, står på rågsiktsförpackningen. Har tyvär ingen sån hemma nu men ska köpa och börja baka. Super lättsamt och gör man dubbel sats (1 liter mjölk) så blir det 8 stora bröd som man skivar upp. Perfekt att frysa in och bara ta upp när man behöver.


Vi möblerade även om lite, ifall det blir att Theo sver i sängen med mej ibland så behöver man inte oroa sej att han ramlar ner på golvet. 

Rensade även ur min brudkista som farfar gjorde till mej. Tänkte jag skulle ta ner den och lägga saker i som jag inte använder men ändå inte vill slänga eller sälja. Tänkte att Theo kunde ta sakerna när han flyttar hemifrån sen om hn vill ha. Vore ju lämpligt. Lite bestick, sängkläder, handukar m.m HAr ju mängder som bara ligger, redan gett bort lite till Emil och tror det finns mer i Hennan och även tagit till Örnåsen. 

Jag har ju varit expert på att köpa på mej saker och började samla på mej tidigt. Vet jag började köpa när Carro och Malin började köpa i förberedelse tills dom skulle flytta. 

Måste säga att det var jävligt smart för dom måsta man inte köpa allt på en gång sen när man väl behövde sakerna, hade ju det mesta då. Och nu har jag mer än vad en vanlig vuxen människa har =P Haha, jag och köksaker. Kanske lite förståligt att Thimmy plockade ur saker ur skåpen och ställde ut i föråden, haha. Dock hade han kunnat prata med mej innan tycker jag.


Theo i resesängen, började gömma sej under filten typ. Näe men drog hela filten över sej och flinade upp sej som en tok =) Mammas älskling <3

 


Vart även en hyfsad promenad, för mamma och mej med så vi var lite duktig iallafall. Behövdes verkligen efter all lyxmat som jag ätit halva veckan. Men gött har det varit!



 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards