MammaTillTheo

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 14:08

Theo har varit övertrött hela dagen, så omnat till och från och lite hungrig på de. Men fanns ingen konsetration till något alls så klädde på han och la han ute i vagnen för där vet jag då att han sover bra =P


Se om han vakna pigg sen och kan äta klart =)


Ursäkta att jag bara har gamla bilder. Imte orkat lägga in bilderna på datan än, men det kommer.  


Passar på att nörda lite medans han sover, tror jag.

Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 13:05

Jag har blivit utmanad av Malin - http://malinwestman.blogg.se , att göra denna lista! Så Här kommer den....


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAD?

Hängde med syster Carro, Patrik, Andre och alla största delen


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jobbade, anglade, rökte, festade, blev gravid, bodde i en annan lägenhet

3) FEM SNACKS DU GILLAR
• Chips
• Surgodisar
• Cheez ballz
• Choklad
• Kakor

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Står still i huve på mej nu

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
• Köpa hus 
• Resa
• Köpa bil/skoter/fyrhjuling
• Operera mina bröst
• Shoppa i massor

6) FEM DÅLIGA VANOR:
• Äter mer än vad jag egentligen orkar
• Äter för mycket onyttigheter
• Rör mej för lite
• Mitt humör tar över styr ibland
• Jag skjuter upp allt 

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
• Mysa med mina älsklingar
• Köra skoter och fyrhjuling
• Baka 
• Resa och hitta på saker
• Umgås

8)FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
• Jadu? Vet inte riktigt, har blandad stil och tycker mycket är snyggt även om jag själv inte klär mej i de.
 
 
9) FEM FAVORITLEKSAKER:
• Datorn
• Mobilen
• Tv:n
• Xboxen
• Skotern (fast min är såld) 

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 09:18


Stort grattis till mina 2 systrar som fyller år idag =) Hoppas ni får en kanon dag!



 


 

Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 09:02

Har även ett till kanon recept =) Hur gott som helst till en kött eller kyckling bit.

Passar kanon till middagsbjudningen eller om man bara vill göra nå riktit gott ändå hemma.


4 portioner

Tid: 50 minuter

Ugn: 200-225 grader


500g skivad potatis, gärna med skalet kvar

300g skivad jordärtskocka

100g scharlottenlök

4 msk smör

2 msk olivolja

1 msk flingsalt

½ tsk svartpeppar

1 dl hackad persilja

3 droppar droppar tryffelolja

1 dl grädde


1. Stek potatis, jordärtskocka och lök i 2 omgångar i smör och olivolja tills det fått färg.

2. Salta och peppra under stekningen.

3. Vänd ner persilja  och tryffelolja i det stekta och lägg i en smord form.

4. Platta till.

5. Häll på grädden.

6. Tillaga i ugnen tills aallt är mjukt och fått färg, ca 30 minuter.


 

Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 08:51

Lovade ju att jag skulle lägga ut receptet på dom goda kotletterna vi gjorde =) Dom är super lätt att göra, det enda som tar tid är tiden dom ska stå i ugnen. Tycker verkligen ni borde prova att laga till det =) 



4-6 fläskkotletter

3 dl grädde

2 dl creme fraish

Drygt 1 fjärdedel kinasoja

1½ tsk sambal oelek


Rör ihop såsen och häll över de råa kotletterna. 

In i ugnen i ca 1½ timme på 175 grader


Klar att servera =)


 

Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 07:34

Hmmm... Kan ju inte påstå att jag är värst smart här på morgonen. Har nyss gjort i ordning frukost, fixat te och brett hårdbrömacka. Så är jag så smart och lägger hårdbrömackan på koppen med te och tänker inte på att smöret smälter =P

Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 07:07

Har tappat motivationen i några dagar, eftersom vågen stått väldigt still plus pendelat upp och ner, jg har inte kommit längre ner. Men i morse vägde jag mej och motivationen kom på en gång. Har inte vägt så som vågen stod på 2½ år.

Så nu är det bara se till att ta promenader och träna lite hemma tills jag har gymkortet, smarkskaft som jag är tänkte jag ju fel förut och handlade för en del av pengarna som jag skulle ha till gymkort. 




Så här är skildnaden från V.46 till i söndags  


Av Linda Bäckman - 11 januari 2012 07:01

I måndags var på BVC med Theo, han skulle mätas och vägas. Han går inte upp lika mycket som förut men det är fortarande bra.


 


Mammas storkille <3

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards