MammaTillTheo

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 22:00

Vart som ingen duktig promenad idag, men får se till att ta en imorgon, ska kika efter lite fler paket då. 


Tänkte iallafall att jag skulle komma tidigt i säng i kväll så jag får in bättre rutiner, så går och lägger mej nu. God natt på alla!!!

Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 14:50

Men latast då!  Än har det inte blivit någon promenad, tjatat på Thimmy hela dagen och när han äntlgen sa att vi skulle gå så lägger han sej och sover i stället.

Va inge sugen alls på gå själv, inte idag iallafall.


Tror jag ska krypa ner i soffan och kolla på ett till avsnitt när både Theo och thimmy sover. Har sjukt tråkigt!!!

Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 10:23

Sitter och försöker övertala Thimmy att fixa i ordning frukost till mej, men han vill bara nörda, lika som jag.


Får väll göra det själv då =P


Theo som sover. Han drar alltid hela snutten över huvdet.


Verkar som jag fått tag på en bärsele åxå nu. Syster Carro ringde i morse och berättade att hon sett en anons på bärsele, så hon ringde på den och skulle iväg och köpa den snart =)

Kanon då blir allt lättare sen om man ska tvätta m.m =)


Tror jag ska vara lat och sätta mej och se mitt älskade Grey´s anatomy och äta lite frukost. 

Sen blir det nog en promenad, ska försöka tjata med mej Thimmy åxå =D

Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 01:56

Näe nu är det dags för sängen, klockan vart på tok för mycket. Fan jag som hade tänkt att lägga mej jätte tidigt idag för att få in bättre sovrutiner men icke!


Vaknade imorse av att Emil knackade på dörren, piggnade till strax efter och började städa lite i lägenheten. Kände mej pigg som bara den men sen kom mamma, vi käkade lite och hon somnade på soffan, men sen när hon vaknade till så vart det min tur att bli trött. 

skulle egetligen följa med och hjälpa henne med en sak men orkade inte.

en stund senare var jag pigg igen och skrev på Säljes-köpes Ljusdal och frågade om någon hade matstol, bärsele, hoppgunga, gåstol till bra pris att sälja till mej.


Några svarade och Thimmy fick åka iväg och köpa hoppgunga och imorgon så ska jag köpa matstol med bord på =)

Väntar fortfarande på bild på gåstolen, så får se hur det blir med den. Blev även erbjuden att köpa en bärsele som verkar riktigt bra som jag verkligen skulle vilja ha men den kostar 700 kr och med min ekonomi så vet jag inte riktigt.


Men vart överlycklig idag när jag insåg att jag fått brev från försäkringskassan. Dom hade ändrat något jocks, så nu ska mitt bostadsbidrag höjjas med 700 kr i månaden och det är guld värt =)




Lill hjärtat ligger i babygymmet och drar till sej flera saker som han kan hålla i samtidigt.

Älskade lilla Theo, vad skulle jag göra utan dej? Det kommer aldrig finnasord att beskriva hur mycket jag älskar dej <3 

Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 01:51

Ni betyder så obeskrivligt mycket för mej <3










       

Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 01:48



Morfar och Theo är bra lik varandra, inte bara till utseendet utan och hur dom håller händerna =P

Både Theo och pappa/morfar håller alltid handen på huvudet när dom är trött eller ligger i soffan. 


 


Lika så när dom sover så kan ingen av dom ritigt slappna av, utan kan ligga och hålla upp en hand när dom sover.

Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 01:20

Vi bestämde oss för att stanna kvar hela veckan och fira nyår med min mamma och pappa.








             


Mamma lagade super god mat, sen tog vi det lugnt framför tvn med lite chips och dricka. 

Vi körde paketleken igen och jag vann 5 paket, har tyvär inga bilder på det men jag vann


  1. 2 kortlekar och en panlampa
  2. 3 stycken små handukar
  3. Badskum, badsalt och handskar som man tvättar sej med
  4. Badsalt, badskum och 2 stycken fotfilar
  5. En mat tidning
Theo somnade strax innan 12 slaget men vaknade 5 minuter i så vi klädde på han, lindade in han i en filt och gick ut.
Skålade med alkoholfritt vin och tände upp några balong liknade saker.
 
 
 
   
 
 
   
       
Av Linda Bäckman - 4 januari 2012 01:09

Natten mellan söndagen och måndagen kom den där jävla stormen, gick ju inte att sova den natten. Krogen slog mot väggen utanför mitt rum och stegen flög utanför och massa saker skrammla för fullt.


Vi hade ändå väldig tur om man jämför med flera andra i byn. För oss var det bara 25-30 träd som vält ikull som var vårat, medans andra fick träd över hus, hundgårdar, altan, plåtar blåste bort från tak, m.m










Lära ju knäppa lite kort när mamma och jag var ute på prmenad.


Man fick då känna på hur det är att vara utan el, telefon och vatten. Strömmen gick u vid ca 3 på natten och lika så motagningen. Tur mamma och pappa har kamin så man kunde elda och laga mat i den. 

Men man längtade bra nog hem efter en dusch så jag och Thimmy och till Ljusdal fram och tillbaka och duschade och fraktade med mat som legat i mamma och pappas frys. I princip allt var ju bara att slänga, kyl och frys var proppfullt, riktigt surt!



       

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards