MammaTillTheo

Alla inlägg under juni 2011

Av Linda Bäckman - 30 juni 2011 16:18

Kom nyss till Ljusdal, mellan landa lite här. Pappa skulle in på affärn så jag passa på att kolla posten, vattna blommorna och packa med lite saker.


Av Linda Bäckman - 30 juni 2011 11:23

Satt och kikade lite på H&M hemsida. Passade på att beställa något litet till både mej och bäbis.


 

Mamma linne


Kjol + det gula linnet


 

Den bruna


Sen beställde jag lite mer saker men det krånglar med bilderna så jag får lägga ut bilder på dom när dom kommer =) 

Av Linda Bäckman - 30 juni 2011 11:11

Kom på super smarta iden i morse att jag kunde ju lägga mej i lillebrors rum efter han och Thimmy åkt till jobben. Synd att jag inte tänkt på det tidigare med tanke på att jag sover bättre där ute än i mitt rum.


Hoppade upp kvart i 9 drack ett glas youghurt, hämta in lite rena kläder som tvättats, damsög nästan hela huset, har något rum kvar att ta itu med. Så snart är det dags att packa och invänta eftermiddan då pappa kommer och vi ska koppla på husvagnen och bege oss till Örnåsen.

Det är dop där i helgen för Althea och så ska jag försöka passa på att fiska lite, inte gjort det en gång under semestern. Hoppas på att vädret är lite okej iallafall.


Idag blir det till att hålla mej inne, fan vad jag bränt mej överallt. Alldeles röd på armar, rygg, axlar och bröst.


Av Linda Bäckman - 29 juni 2011 08:54

Nu känns det iallafall att man har semester. Solen skiner och det är varmt som bara den. Riktigt härligt.

Jag och Veronica packa med fika och drog ner till storsjön igår och sola massa. Brände mej lite på ryggen, m.m så det gäller att vara lite försiktig idag när vi ska till strivik.


Läste även ut min bok igår som jag började att läsa i förrgår. Riktigt bra men lite mycke hoppande mellan år. MAn blir så förbannad när man läser den, förstår verkligen inte hur vissa tänker. Det sjukaste är att många utsäts för sånt.



Av Linda Bäckman - 27 juni 2011 12:19

Kan livet bli bättre? Tror inte de! =)

Jag har en underbar pojkvän som verkligen bryr sej, jag har en underbar familj och underbara vänner. Tack för att ni finns<3


Har haft en kanon helg måste jag säga. Åkte till Hennan på torsdagen efter att ha varit till Örnåsen fram och tillbaka och städat lite inför nästa helg då det är dop för mitt kusin barn.


På fredagen var vi ner på campingen och prata, åt och drack med Carro, Joel, Moa, Ally, Lena och Sven Erik. Hade jätte trevligt! =) Men som vanligt var jag sjukligt trött och drog hem tidigt och sov, eller försökte i allafall.


Lördagen blev var det 30 års kalas för Camilla =) Sen Hennan och pubkväll med Thimmy, Virre, Erica, Elin, Frida, Dennis, Peter, Ida, Polle, Björn med fler. Hade jätte trevligt, och fick några roliga kommentarer haha =D


Söndagen blev det Järvsö marknan med mamma, pappa och Thimmy =) Käka langos, varma chips och vann ett gosedjur =P


Nu ligger jag ute på plattorna i underbara Hennan och njuter av solen och har precis börjat läsa på en bok, sjukligt bra verkar den vara. "Bakom stängda dörrar" heter den. Min typ av bok att läsa.Det går itne riktigt att slita sej från den. Synd bara att jag inte har glasögonen här, blir ju så jobbigt att läsa utan dom.


Näe nu ska jag gå ut å kolla att hundarna har vatten, kan ju gissa på att Bella har vält ut sin skål där ute på gräset. Kan lova att dom är överlycklig nu, får ligga på gräsmattan hela dagen i stället för hundhagen =D


Och förseten =) Bäbisen spakar i magen så man ser att det putar till lite =)


Av Linda Bäckman - 23 juni 2011 08:54

Vecka 25 redan. Det är så sjukt vad tiden springer iväg. Varit på mamma grupp flera gånger och Thimmy har även varit iväg på pappa grupp. 


Nu har jag äntligen semester fast det har inte känts som de. Piss väder hela tiden, bara igår på dagen som det var sol, resten av tiden har det regnat. Har även bara sutte hemma och inte gjort något alls nästan. Städat lägenheten till och från, och sovit midda flera dagar. Orkar inte vara vaken längre, är skit trött hela tiden. 


Har även gått ner i vikt igen, nu väger jag mindre än vad jag vägde innan jag vart gravid. 

Av Linda Bäckman - 20 juni 2011 15:19



Lita aldrig på en människas ord, det är garanterat tomma ord, lögn!




Av Linda Bäckman - 17 juni 2011 22:25

Imorgon jobbar jag sista passet innan min första semester den här sommar. Har haft fullt upp den här månaden måste jag säga. Kommit upp i nästan heltid på 3 veckor, firat min kära lillebror som tagit studenten och varit i Hennan lite =) 


På måndag är det mammagrupp igen, och Thimmy ska även på pappagrupp, är sjukt glad att han vill det. Inte många som vill de, och han  som dessutom inte är biologisk pappa. Är underbart glad att jag träffat dej.


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards