MammaTillTheo

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda Bäckman - 18 januari 2012 11:27

Så där ja, då var disken tagen, nappar och nappflskor kokade. Nu ska jag ta itu med kläderna, fly undan från golvet, vattna blommor. Beror dock på hur mycket jag hinner innan han vaknar.


Av Linda Bäckman - 18 januari 2012 10:38

Theo började på bli väldigt trött och små gnällig så klädde på att och ställde ut han i vagen. Han har ju varit vaken rätt mycke här på morgonen, ändå. Han brukar ofta sova vid den här tiden redan.


 


Lämpligt så kan jag ta itu med disken och lägga in allt jag tvättade igår, sen får jag äl se hur mycket jag hinner göra.

Av Linda Bäckman - 18 januari 2012 10:04

Theo och jag hade sovmorgon i morse och klev inte upp för ens srax efter 9. 

Nu liger han i babygymmet och jag passar på att få i mej min dagliga frukost=) Är riktigt stolt över mej själv hur duktig jag varit, ätit frukost varje dag nu i nästan hela januari.

Visst det är bara 2 hårdbröd mackor och en kopp te me ändå, det är ju något.


Igår hade jag fullt upp hela dagen så hann inte med någon promenad så får försöka ta minst en idag i stället. 

Tvättade, städade och hjälpte mamma så full fart hela dagen oc masa Theo mys emellan de =D

   

Av Linda Bäckman - 17 januari 2012 21:05

Å som jag vart överlycklig när min mamma kom hit på kaffe och barnbarns mys och har med sej en stor super god sallad som vi delade på. 

Mumsfillibabba säger jag bara va gött det var, skillnad mot för pasta det.




Funderar på att ta en liten kvällspromenad strax eftersom jag inte hunnit med att gå nå idag, Haft fullt upp hela dagen och stort tack till dej Thimmy som ville passa Theo en stund :)  

<3

Av Linda Bäckman - 17 januari 2012 16:33

.

.

.

.

Jag saknar dej <3


.

.

.



 

Av Linda Bäckman - 17 januari 2012 13:11

Håller på att plocka och dona på lite, hade kläder som hängde på tork, bokade tvättid och har nu andramaskinen igång. 


Perfekt uppfinning måste jag säga och jävligt bra investering, speciellt nu när jag är ensam. Kanon bra att haka på han så kan jag gå till tvättstugan och få med allt som jag behöver och slipper släpa på en stor klumpig vagn.




Har jag tur sen får jag besök av Emil =) Lät som han kanse skulle komma hit nå sen =)



Av Linda Bäckman - 17 januari 2012 12:19

Igår var vi på BVC, mammagruppen hade återträff efter alla har fått barn. Och tydligen ska vi träffas en gång i veckan och pyssla, prata och sånt. Riktigt kul tycker jag, vart sjukt glad när dom berättade de.

Jag tycker det är så skönt och kul att komma ut och göra något, träffa människor, och riktigt roligt att träffa människor som har barn.


Här är lite bilder sen gårdagen =)


Theo när vi skulle gå till BVC

 


Savanna när vi skulle gå till BVC



Här är vi alla samlad =)

 


Alla barnen i samma ordning som dom är född. =)

 


Klicka på bilderna så blir dom större

    




Det var riktigt kul att träffa alla igen och se allas bebisar.


Mamms älskling




 


Fick även reda på att dom hyr Färilas badhus en fredag i månaden så man får åka dit och bada med sina barn. Riktigt kul, så det ska jag verkligen göra. Dom höjer upp teperaturen extra mycket dom gångerna så det är ju perfekt. Visste inte att man fick bada dom från 6 kg, trodde det berodde på ålder jag. 


 

Av Linda Bäckman - 17 januari 2012 10:11

Sängen kändes så stor och tom i natt, bökade upp ena sidan med mängder med kuddar och täcket du brukar ha. Mängder med tankar i huvudet och en sömnlös natt. Hade turen och lyckas sova ca 2 timmar på morgonen, så det var skönt.


Förstår inte riktigt att det är sant, att det är slut, att du inte finns här. Det känns fel och konstigt. Men det är bara tänka positivt, det kunde vara värre. Vi ska ju vara vänner =D



Theo somnade alldeles nyss så jag ska passa på att diska och lägga in lite kläder i garderoben, göra om, om jag hinner innan Theo vaknar.

Tänkte ta mej en promenad sen åxå, eller 2. Måste ju försöka tappa lite vikt nu, bäst att passa på när man ammar och har lättare att gå ner.

Kollade vågen några gånger i morse och jag verkar ha gått ner 600 g sen i söndags, så mina promenader och små övningar har lönat sej =D

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards