MammaTillTheo

Alla inlägg under september 2011

Av Linda Bäckman - 26 september 2011 14:37

En överlycklig Linda är det som sitter här kan jag lova. Pratade med Ljusdalshem idag och nycklarna hade kommit in så jag var dit och betalade hyran och hämtade dom.


Var även iväg till Hudik en sväng, köpte en liten filt till bebis och skulle köpa ammnings bh men så klart så ska det itne gå bra att hitta i min storlek. 

Hon tog nummer och namn och sa att hon skulle höra av sej när dom fick in mer, så man kan väl hålla tummarna att det kommer nå som sitter bra och itne är för litet eller för stort. 


Nu sitter vi i Ljusdal och väntar på att lillebror slutar så ska vi bege oss till Hennan och sen blir det köra ner lite till lägenheten =)


Av Linda Bäckman - 25 september 2011 16:08

Det är bara 15 dagar kvar till bebis är beräknad att komma, längtar så otroligt mycket efter dej<3


Tiden går fort och kommer nog flyga fram ännu mer i fart nu, eftersom vi flyttar ju på lördag.


Sen vet man aldrig, du kanske bestämmer dej för att komma ut tidigare =D 

En tjej som var beräknad att föda 5 dagar tidigare än mej hon fick en jätte söt liten dotter igår kväll. Stort grattis till er Alexandra =D

Av Linda Bäckman - 25 september 2011 15:55

Nu är man hemma igen och har precis tagit ett varmt härligt bad. Ska bli så underbart när vi flyttar, blir ju badkar i lägenheten då =)


Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag få slänga i en till, tänkte även diska upp det pytte lilla tills mamma och pappa kommer hem, kanske förbereda lite mat åt dom? 


Ikväll är det bingolotto som gäller igen, börjar nästan bli tradition nu när an bor här. Och älsklingen kommer hit åxå =)

Av Linda Bäckman - 25 september 2011 15:51

Helgen har spenderats i Örnåsen. Det var jobbarhelg där i helgen, så massa folk/släktingar var där. 

Kände mej dock väldigt taskig som inte gjorde något mer än satt inne eller kolla till hur det gick för dom andra, men vad skulle jag göra då? Kan ju inte gå nå direkt på grund av min foglossning. 

Men jag bakade ju i alla fall bullar och brödet som dom åt till fikat =) Så lite nytta gjorde jag =P


Måste säga att vi hade riktig tur med vädret, sol hela helgen, super fint verkligen!


Av Linda Bäckman - 22 september 2011 14:07

Nu börjar jag verkligen komma igång med mat och bak =)

Igår vart det afrikana på menyn =) Inte igår man åt det och gött var det, lite för lite curry bara men det kunde man ju häva på mer efteråt =)


Provade även göra något slags matbröd som mamma letat fram receptet till. Har inte provat det än idag, hade ju en macka kvar i kylen sen igår som jag inte orkade äta upp.


Thimmy gjorde även en super god kladdkaka som vi fick mumsa på till efterrätt =)

Av Linda Bäckman - 22 september 2011 13:57

Insåg att det var inte det smartaste att dra iväg och plocka svamp igår. Det var hur skönt som helst och gick verkligen jätte bra, lite för bra. Gjorde inte ont när man gck för ovanlighetens skull.

Var väl kanske för att det var mjukt och gå eller något för så fort jag kom ut på väge så börja det skära som vanligt.

Sen fortsatte det och blev värre och värre under hela kvällen och natten, fy fan säger jag bara! Och så fort jag var upp och skulle kissa då börja förvärkarna. 

Va nära att ringa förlossningen och höra om det fanns något jag kunde göra. 

MEn imorse släppte det i alla fall tur nog.

Av Linda Bäckman - 22 september 2011 13:48

Lyckades övertala Thimmy igår att vi skulle dra ut i skogen och plocka svamp, inte direkt svårt att övertala =)


Ringde och fråga vart det är vi brukar plocka och vi lyckades hitta dit. Hitta nästan på en gång och insåg sen när vi skulle gå ner till bilen igen att vi varit max 50 meter från vägen upp mot skogen, Thimmy såg till och med bilen när vi plockade. 


Hitta mycke kantareller och va smart och rensa dom så mycket som möjligt i skogen =)




Här är det jag hitta =)




Och här är det Thimmy  hittade =)   

Av Linda Bäckman - 20 september 2011 09:44

Sitter nere i Ljusdal och väntar på att klockan ska bli 1 sen 2 =)

Ska på sån här vanlig kontroll på mvc först och sen mammagrupp =)


Lite segt bara att det är så sjukt dåliga föbindelser mellan Hennan och Ljusdal. Lära hoppa upp tidigt, bussen gick ju 10 i 8 i morse. Det betyder att det är 4 timmar och 20 minuters väntetid. Tur Thimmy bor här så man kunde gå hit och låna sängen =) 

Höll på svimma på bussen så läre gå bak och lägga mej över sätena när barnen klivit av, lite pinsamt men vad skulle jag göra? 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards