MammaTillTheo

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda Bäckman - 25 augusti 2011 16:44

Sicken dag! Älsklingen fick iden att vi skulle åka till Hudik nu på förmiddan och köpa nya skor som han spanat in ett tag.

Kan ju inte påstå att det började bra. När vi kört in på parkeringen så en gubbe som backar in i oss. Han stod still i ca 10 sekunder så vi antog att han tänkte att vi skulle köra förbi eftersom det fanns plats för det på sidan. Vi börjar köra och sen börjar gubben backa, nosen på hans bil rakt in i förardörren på bilen vi har, och inte att han stannar utan fortsätter att försöka backa ännu mer så det blir ännu värre. 

Vi går ut och pratr med han och gubben säger, jag titta åt vänster och tänkte inte på att titta åt andra hållet, för man brukar ju inte tänka på sånt. 

Strul hit och dit, vi skulle försöka fixa nån sån där raport, vi drog till polisen men sånt gör man tydligen itne där, då måste man åka till försärkringsbolag om man inte redan har papper.

Gubben kommer på att han har papper så vi skulle åka efter han dit, då var det till att hålla lite koll vart man skulle svänga för den där gubben viste då inte vad blinkers var. 

Väl där så inser vi att ena däcket pyser och gubben inser att han inte hade papper som han trodde. 

Så det var bara åka och pumpa däcket och bege sej hem igen.

Gubben sa att vi skulle gå till försäkringsbolagen och sen att dom tar kontakt med varandra, så vi får hoppas det löser sej.

Men de lilla komiska också, så säger gubben att ja det är ju bara skriva tex att du kört på mej och bla bla bla. Vi körde på han? Han backa ju på oss och till och med erkände att han inte tittat åt nått mer håll än vänster.

Av Linda Bäckman - 22 augusti 2011 10:28

Har börjat få väldiga sammandragningar på nätterna nu, lika så skär det mer och mer när jag vänder på mej och böjer mej.

Så det blir inte allt för mycke sömn nu för tiden.


Idag är det mammagrupp som gäller =) Ska bara slänga i mej en macka så ska Thimmy skjutsa dit mej. 


Sen på onsdag ska vi dit igen, minns jag inte fel så skulle tjejen från bvc komma och prata igen.

Av Linda Bäckman - 21 augusti 2011 10:26

Shit säger jag bara! Tänk om, tänk om, tänk om!!! =D


Måsta bara skriva något får inte berätta vad det är =P


Av Linda Bäckman - 21 augusti 2011 09:38

Kollade på en sjukt bra film igår, Blue crush 2. Har sett första filmen förut och kan inte avgöra vilken som är bäst, båda är nog lika grym. 

Det är inte samma personer med i filmerna och heller ingen fortsättning. Verkligen värd att se =)



Tänkte jag skulle kika på Supercross nu, åxå en grymt bra film. Sett den förut men det var ett tag sen. Åxå en film jag verkligen kan rekomendera =)


Av Linda Bäckman - 20 augusti 2011 20:33

Idag skulle Thimmy och Robin försöka fixa båthuset oc jag vaknade verkligen uttråkad. Visste inte alls vad jag skulle göra. Mamma skulle till Örnåsen, funderade på att följa med men insåg snabbt att jag skulle inte ha något mer att göra där för alla skulle vara så upptagna där. Pappa fixar ju en ny väg så han gräver ju som tusan och mamma skulle dona på i huset så mycket hon orka. 


Kom på att jag kunde fråga Malin om hon gjorde något speciellt, men serru det gjorde hon inte.

Så jag slängde mej i duschen och skynda mej som fan ner på stationen i hopp om att hinna med bussen som gick kvart över 11. Men så klart så skulle jag missa bussen med 4 minuter!

Gick in på Målet och köpte mej en vatten och mötte på Laila där=) Surra som bara den med henne sen gick och satte mej å väntande i en timme på nästa buss. 

Hade en alkis breve med som satt och spotta, snöt sej, skratta åt allt och alla, pratade med alla och någon som bara han såg? Han såg att jag satt och drack vatten och ville försöka bjuda mej på öl i stället, han tyckte det var mycket bättre.


Sen äntligen framme i Delsbo och Malin mötte mej på stationen =) Vi gick hem till henne, vart massa prat, sällskapsspel och sen kom även Ida och hennes dotter. 

Sen blev det dags för mej att bege mej hemmåt. Och nu sitter jag här och väntar på Thimmy.

Tänkte jag skulle göra mat tills han kom mej så klart så glömde jag maten på spisen så den va bara att kasta och jag tänker inte göra något annat för ens han kommer hem heller! 

Lite sur för jag blev verkligen sugen på den maten men verkligen inte nu längre efter jag förstörde den =(

Av Linda Bäckman - 20 augusti 2011 20:28

Har varit jätte d¨lig verkligen på att uppdatera nu i någon dag. Men det är inte så konstigt, lever i en enda röra. Vi håller ju på att packa ihop min lägenhet, så tiden har verkligen inte funnits till att blogga.


Har fått ut nästan allt från lägenheten nu, har snart bara städningen kvar.


Känns skönt men ändå tråkigt. Kommer bo i Hennan i en månad, en månad utan Thimmy, en månad i ett litet rum, en månad med mitt liv nedpackat i kartonger. 

Men när den månaden gått så får jag och Thimmy äntligen flytta ihop och den månaden kommer bebis <3 Längtar så otroligt mycket, hoppas verkligen tiden går fort.

Av Linda Bäckman - 20 augusti 2011 20:16

Jag lovade ju att jag skulle läga ut biler på vad jag köpte här om dagen =)











     

    

 


 

 

 

Sen fick jag det här av Kristin i födelsedagspresent förut =)


 

Av Linda Bäckman - 18 augusti 2011 18:38

Varit i Hudik idag och shoppat lite bebiskläder =)

Thimmy skulle skjutsa mamma sin så vi passade på att kika runt lite.


Tänkte lägga ut lite bilder sen, är så sjukt trött nu, varit vaken sen 3 - halv 4 i natt.


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards