MammaTillTheo

Alla inlägg under april 2012

Av Linda Bäckman - 30 april 2012 16:55

Ligger i soffan och är trötter, Theo och mamma/mormor sover ute och jag ska strax hjälpa pappa/morfar att deklarera och ska även göra det åt Emil.Måste säga att jag gillar verkligen kanal 4 idag, 3 filmer efter varandra som är bra. Grease, fullt hus och ensam hemma 3.

Av Linda Bäckman - 30 april 2012 13:36

Sitter i bilen på väg till Hennan. Jag, Theo och pappa/morfar var nyss till Stig och hälsade på. I kväll blir det grillat och sen gå ner till majkasan.

Av Linda Bäckman - 30 april 2012 10:15



eller




Så missar du inget inlägg =) Klicka på bilderna för att komma dit   




 

Av Linda Bäckman - 30 april 2012 10:08

                   

Av Linda Bäckman - 30 april 2012 09:19

     



Mammas lilla älskling va lite trött och gnälling. Varit det hela veckan och har även halvt matvägrat, bara bröstet som duger nästan.


         



The provsover vagnen som Ingrd tog med så vi slipper släpa med vagnen varje gång eftersom de tar upp hava bagagetrymmet.


 



Mys med mormor


 



Dags för lunch för Theo och frukost för mej. Specialmacka med mögelst , kalkon och sallad =D


     



Man tager vad man haver =P Vi hade ju inte vagnen med oss till Hennan så mamma/mormor tog strykkorgen och la ner massa filtar så fick Theo sova ute =)


 



Missi var med överallt och kolla läget och jag passade på att plugga lite körkort, bäddade upp på grillplatsen på baksidan =)


    

Av Linda Bäckman - 29 april 2012 22:52

Nu är man tillbaka i Ljusdal, eller varit det i ngon timme. Började med lite fix ute, mamma fixa med blommer och sånt där och jag krattade lite. Sen hjälpte jag mamma lite och pappa var hemma med Theo. 


Klockan börja bli mycket och alla var hunrig så vi beställde pizza och sallad och mumsa i oss. 


Mamma och pappa drog hem efter vi käkat men Emil stanna kvar och sen kom Linn på besök så kikade vi på Big brother och jag måste då säga att rätt person åkte ut =D



 

Av Linda Bäckman - 29 april 2012 15:22

Hade planerat att jag skulle vara hemma i Ljusdal i helgen men så vart det inte. Pappa/morfar kom på fredagen och var barnvakt ett tag så jag kunde plugga lite på körskolan. Tyvär känns det som jag inte kommer någon vart och att jag börjar tappa massa och glömt bort mycket som jag läst förut. Jag pendlar mellan 53 och 57 rätt hela tiden nu och bättre blir det inte.Pratade med lillebror så han ska börja säga till när han har tid och ork före eller efter jobb att ta Theo ibland så jag har chans att plugga. Känns att det är för lite att gå ca 1 gång i vecka. Ibland blir det mer och ibland ingen gång alls.Var även till skatteverket och pratade med dom hur jag skulle göra med deklarationen eftersom chefen jag hade har skickat in fel summa av vad jag tjänat. Men som tur är kommer det ordna sej i vilket fall. Sen åkte pappa/morfar hem och jag kom på precis innan mamma slutade att jag skulle med till hennan och att vi skulle köpa med oss ost och kex och kolla på film bara den kvällen, så det gjorde vi.Sen på lördagen och vi till Ljusdal och kollade om jag hitta någon cykel att köpa men inte då. Sen vidare mot Färila och gick på urväxt och kika om jag hittade något roligt då det var utförsäljning med 50%. Hittade lite allt möjligt, lampa, kläder, leksaker, skor, m.m Sen fortsatte vi vidare mot örnåsen :-DPackade lite av Emils saker, solade och fikade på altanen och sen bar det av hem till Hennan igen. Fast först ett stopp i Ljusdal för lite handling.Theo provsov även i vägen som Ingrid var super snäll och tog med så jag kan ha den där så jag slipper släpa med vagn varje gång vi är dit. Kanon bra verkligen!Mamma/mormor gjorde paj så det blev det och ost och kex till sen middag. Idag har jag legat ute i solen och pluggat lite körkort och Theo har sovit i strykkorgen som mamma/mormor bäddat i ordning eftersom vi inte har vagn med. Nu ska vi strax bege oss till Ljusdal och då blir det till att städa lite och sen imorgon ska jag tvätta på morgon/förmiddan och sen bär det av till hennan igen för majbrasa.

Av Linda Bäckman - 26 april 2012 17:05

Har en liten gnällis här hemma och jag funderar på om det kan vara tand på gång igen. 

Han är ovanligt gnällig, vill inte leka ensam utan bara sitta med mej, dreglar lite mer än vanligt, ska hela tiden tugga på mitt finger, vill inte gärna äta så nu är det mest brsötet som gäller. Dumt nog så har ju mängden minskat rejält eftersom han börjat med både gröt och barnmat så det räcker inte föralla mål.


   

provade på att göra lite barnmat idag och det åt han faktiskt, verkade gilla det. Gjjorde på olika grönsaker och pasta.


Sen har jag försökt hunnit med att rensa ur lite som ska säljas, slängas och läggas undan. Håller på att gå igenom hyllan i hallen och kartonger som var inställd i garderoben. Så just nu ser det ut som en knarkarkvart eller nå i mitt tvrum.


 


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards