MammaTillTheo

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Linda Bäckman - 5 januari 2012 13:08


Underbar låt måste jag säga och hon har ju sån grymt skön röst

Av Linda Bäckman - 5 januari 2012 12:59

Undra om man ska dona lite med garderoberna medans man väntar då. Har rensat ur en hel kartong med kläder som Theo inte kan ha längre. Storpojken har ju stl 68 nu, han växer så det knakar.

På måndag ska vi iväg och väga och mäta han, länge sen sist nu. Fast jag vet på ett ungefär hur stor han är. Man känner och ser skillnad hela tiden så man blir ju nyfiken och mäter och väger lite själv. 

Idag när jag kollade så vägda han nästan 7½ kg och han är väl ca 63 lång tror jag. 


Igår blev han ju hela 11 veckor, tänk så tiden går fort. Man ser han utvecklas mer och mer och det är så underbart! <3


Mamma älskar dej så obeskrivligt mycket, du är mitt allt <3

 

Det bästa beslut jag någonsin gjort i mitt liv var du <3 

Av Linda Bäckman - 5 januari 2012 12:47

 


Jag har gjort dom här 2 gånger och andra gången tog jag lite mindre havegryn och lite mer florsocker. Och använder även utan kokosflingor eftersom jag absolut inte tycker om kokos.

Man behöver även mer vit choklad för det blir lite lite till det där, räcker inte till alla.

Och sen tycker jag det nästan är godast om man förvarar dom i frysen.

Av Linda Bäckman - 5 januari 2012 12:37

Jaha... Trodde jag skulle vara på köpingen vid det här laget men inte de. Thimmy skulle inte få åka hem för ens vid 2 fick jag veta nyss, så har suttit och väntat i onödan eller hade kunnat göra något annat. 


 Men men knske tar en promenad eller något så länge, gå ner själv på köpingen slipper det bli så sent med tanke på att vi ska äta och så innan åxå. 

Men lite synd för jag skulle ju som behöva bärhjälp, men det får orna sej ändå.


Kul att så fort man säger att man ska göra något så ska man alltid få vänta flera timmar extra.


Hon är ju så grymt skön


Och en sak tycler jag är lite komsiskt eller illa rättare sagt. Att det ska vara sån extrem skillnad, om någon typ kräver att den andra gör si och så för den men den kan inte göra det tillbaka för den andra.


Av Linda Bäckman - 5 januari 2012 11:00

Sitter med Theo i mitt knä och trycker mej lite frukost. Har verkligen fastnat för havrefras.


 


Snart lär väll Thimmy komma, håller tummarna för dom att Dagmar inte pajja stugan deras på ön och att det inte blivit förstört.


 


Imorgon bär det av till Härnösand och hälsa på systrar med familjer=D

Av Linda Bäckman - 5 januari 2012 10:19

Tänkte jag skulle lägga mej i tid igår så jag får in bättre rutiner, så jag gick och la mej vid 10 tiden, matade Theo och säkte ner. Tyvär piggnade jag till och klev upp igen. 


Fick iden att vi skulle baka någon gång efter 12, så vi ställde oss och bakade snöbollar och åt annanas mrdans vi spelade lite grann.


Till slut tvinga vi oss i säng så vi skulle orka upp idag och vid 8 tiden vaknade vi Thimmy av Theo och jag var redan vaken.

Så Theo fick mat, myste vi lite i sängen sen passade jag på att slänga mej i duschen innan Thimmy stack iväg.


När han kommer hem ska vi knata ner på köpingen och kika efter lite paket =)

Skulle även vilja köpa en våg, sån som visar både kilo och gram. 

Kontroll behovet börjar komma tillbaka och jag känner mej mindre och mindre nöjd. Väger mej flera gånger om dagen och har mer och mer börjat tänka på hur jag äter.

Det är ju bra men vill inte att det blir värre, vill inte ha tillbaka mina ätstörningar, dom finns där lite grann och kommer troligtvis alltid finnas där, man måste bara lära sej och stå emot. 


Vilken skillnad det kan bli, förr sa jg att jag skulle inte kunna leva ett liv utan dom, jag ville inte. Men nu vill jag inte ha dom, bara lite kanske, börjar på vilja. Dumt dumt dumt!!!!!!!

Men sen jag vart gravid så fick man ju tvinga sej själv till att låta bli och man insåg ju hur mycket piggare, gladare och hur mycket mer energi man fick av att låta bli.

Så varför vill jag ha dom lite grann när jag vet hur mycket bättre det är att var utom dom än att ha dom och vara konstant trött, ingen energi och ofta på dåligt humör. 

Tänk till Linda!!!!


Jag ska kämpa, jag ska klara det utan dom. Får tvinga mej att låta bli onyttigheter och om jag väl äter/dricker så får det bli med måtta så jag slipper känna ångest och måste få upp allt.


Hmm... Hur kommer man inte på ätstörningar om man skriver om paket???

Kanske borde jag tänka mindre på vikten och bara leva, men leva ett sundare liv.

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards