MammaTillTheo

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Linda Bäckman - 23 januari 2012 17:40

Här utvärderar jag min graviditet<3

 

När fick du reda på att du var gravid? 23 mars 2011


Hur fick du reda på att du var gravid? Mer och mer blev annorlunda, jag kissade konstant, blev helt plötsligt äcklad a räksallad och mensen kom aldrig. 


Ungefär när blev du gravid? 9 januari


Hur reagerade du? Jag vart jätte glad och lite chockad 


Hur tog pappan det? Han försökte tvinga mej att göra abort, sen dagen efter skulle han finnas där till 100% vad jag än valde, me sen sket han i allt i huve taget. 


Var graviditeten planerad? Absolut inte!! Men att jag bestämde mej för att behålla barnet i magen var det bästa beslut jag någosin gjort <3 


Vilken vecka födde du i? V.41+2


Mådde du illa? Nej mådde bättre på alla sätt och vis under hela graviditeten


Hade du halsbränna? Ibland men inge överdrivet mycket


Hade du ont av foglossning? Jag hade både tryck på Ichiasnerven och foglossning igenom stort sett hela graviditeten


Hade du mycket vätska i kroppen? Nej inte det minsta lilla som man såg eller märkte av.


Fick du några bristningar? Ja jag fick bra mycket mer på magen och på sidvalkarna, haha


Fick du en hormonrand? VAd är det?


Var du extra känslig? Ja rätt så. Grätlätt till filmer och humöret blev väl brq mycket sämre.


Kissade du ofta? Kissade konstant kändes det som 


Hade du några gravidcravings? Blev mest bara äcklad av vissa saker som jag var väldigt förtjust i innan, onyttiga saker. Men det är jag sjukt glad för.


Hur mycket gick du upp i vikt? 6½-7½ Kg :)


När kände du dom första sparkarna? V.16


När kände pappan dom första sparkarna? Biologiska pappan har aldri varit med så han har inte känt, brytt sej eller något i huve taget.


Sparkade han/hon mycket ? Jag rätt så mycket, men perioder var det väldigt stilla och ibland var det full fart


Fick ni en pojke eller flicka? JAG fick en underbar liten pojke <3


Vad trodde du att det var? Pojke  :)


Vad trodde pappan att det var? Ingen aning, han var/är inte med


Vad funderade ni på för namn? Theo om det vart kille och Mollie om det vart en tjej


Vad fick bebisen för namn? Theo


Hur många ultraljud gjorde ni? 2 :-)


När var bebisen beräknad? 10 oktober


När födde du? 19 oktober


Vart födde du? Hudiksvalls BB


Vilka var med på förlossningen? Thimmy<3


Var du nervös inför förlossningen? Nej inte det minsta lilla, kändes som det skulle gå bra och det gjorde det =)


Vad använde du för smärtlindring? Epidural men den hjälte inte


Hur lång tid tog det? Åkte in så jag var där vid 1 på natten i hopp om att få sova. Vid 10 tvingade dom upp mej för att sätta igång det hela (öppen 4 cm då) och 22 minuter över 12 föddes Theo <3 


Hur lång tid tog krystskedet? Vet inte, men inte så länge


Hur födde du? vaginalt


Snott denna av Malin  

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards