MammaTillTheo

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 16:10

Blir less på mej sjlälv, tappar energin när jag behöver ha den på topp. Lägenheten ser ut som en soptipp med saker utriven över bord, golv och soffa. Garderoberna ä nästan helt klar, bara hyllan som ska fixas där. Men håller på och fixar i dom stora hyllorna och göra om. 

Donade hela dagen igår och har donat på idag men nu är energin och lusten totalt borta. 


Theo sover ute i vagnen så borde passa på, jag vet men jag skulle helst bara vilja krypa ner i sängen, dra täcktet över huvudet och släppa alla jävla tankar som snurra i mitt huvud. Börjat komme mycke tankar senaste tiden och dom kommer bara fotsätta eftersom du är med nu. Önskar jag slapp, önskar jag aldrig hört av mej om underhållsbidrag, då hade jag troligtvis sluppit dej i huve taget eftersom du inte brydde dej att höra av dej en endaste gång innan jag börja kräva underhållsbidrag från dej.


Alla tjatar om hur viktigt det är för Theo att träffa sin biologiska pappa så jag låter han det men jag tycker att han har 10000000000 gånger bättre manliga förebilder. Tycker inte den biologiska borde vara med för han har aldrg brytt sej riktigt och det är fram och tillbaka hela tiden med allt och sen över hur det gick till när jag blev gravid och allt som har med det att göra.


Önskar jag kunde börja sova på nätterna igen och att jag slapp ha dej i mina tankar, du är ett jävla as och jag hatar dej så inni helvete jävla mycket!!!

Vi hade varit vänner i 10 år..................



 

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 15:14

Visste innerst inne att det skulle bli så här men man hoppas och hoppas på att det kan bli annorlunda men det är det sista man ska tänka.


Du är inte redo och jag vet det, varför inte bara släppa taget HELT då Linda??? Det kn man ju fråga sej. En önskan och ett hopp sitter i min skalle hela tiden att kanske kommer han på att han saknar oss och vill leva familjeliv istället för ett liv där man kan festa 1-2 gånger varje helg, slippa tänka på ekonomin på samma sätt och slipper ta ansvar på samma sätt.


Men inse Linda, det funkar inte så!!! Är man inte redo så är man inte...


Sen det dummaste man kan göra är ju att plåga sej själv med att fortsätta vara med personen fast det tagit slut, precis som om man vore tillsammans, sova, äta och allt tillsammans.

Det är inte bra när man älskar personen så inne helvete men den andra personen har helt andra känslor. 


Men hur lätt är det då? När personen blir så jävulskt mycket underbarare efteråt, när han blir sej själv? När han blir precis som han var när jag träffade han och lära känna han, i början av vårat förhållande.


Man vet att det inte är något igen utan bara "kompis med fördelar" men ändå hoppas och önskar man, jag ville väl inte riktigt inse trots att jag vet så väl att det aldrig kommer bli vi igen, att det är det här jag får nöja mej med eller bara vänner. Vänner hade varit bättre, skulle aldrig valt vänner med fördelar. 

Det gick bra i början, när vi gjort slut, det sjuka var att det kändes inte som någon skillnad, jo vi sov inte med varandra annars var det precis likadant. Mens sen när du började kommahit och sova här nästan varje dag i ca 1 månads tid och var dej själv igen, så jävla go och underbar, då vart det värre. 


Man är liksom inte helt beredd på att totalbryta upp för evigt då när man ligger och myser på morgonen innan du ska iväg på praktik och jag iväg till Sundsvall, när du några timmar senare så är med en annan tjej. 


Jg vet att det inte är vi och jag visste att du kommer börja träffa andra tjejer men jag var väl inte beredd på att du några timmar var med någon annan och jag kommer aldirg igen få känna din värme mot mej och aldrig bli omhållen igen av dej.


Man ska inte vara med någon som har andra känslor än vad du själv har. Då är det bättre att bryta och bara vara vänner.



 

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 09:37

Det här är det jag handlade när jag var iväg till Sundsvall och Härnösand =)


2 stycken lampor till hallen, kom på att jag skulle haft en till och bytt ut den jag redan har så alla 3 blir lika, men har man tur så kanske pappa och Emil svänger in och köper med en sån när dom ska till Härnösand.

 


Lampa till köket

 


Sprits och tårtskärare











En bok. Fortsättning på 14 år till salu. Aldrig läst den men har den och jag har fått för mej att den ska var bra.



Ammningsinlägg



Muggar, bestick och skålar



Durkslag till kastrull



Så man kan lägga in vatten, saft eller något på kylning =)



Lite leksaker



Bok



Vattenflaska



Halkmatta att ha i duschen



Bilbarnstolen



En kudde till Theo



Lite byxor. Köpte ett par till sånna där grå.


Ett billigt litet block 


                           

Köpte 8 stycken sånna här lådor.



Och 2 stycken sånna här



3 stycken jeans

      

En skjorta   

 


Långärmad

 


Och massa body







2 stycken pyjamas

 


2 linnen till mej själv

 


Och 3 leggins

   


En tavellist till Theo

   


svart tyg till pyssel. Ska prova göra tryck på det.

   


En till låda för tvätt. Har 4 stycken som tvättkorg, sorterar upp i dom =)

 


Stot gosedjur till Theo som han verkligen fastna för

 


Blomma

 


Och lite små blommor

 


Riktigt nöjd över mina inköp =) Men man önskar man hade peengar och kunde shoppa massor. Har tur som har en sån snäll lillebror som kunde låna ut så jag kunde handla.


 

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 09:17

 


Min syster Carro har gjort den här lampan själv och jag blir så otroligt sugen på att göra en jag åxå. Funderar start på att göra en till mitt tv rum, har ju ingen lampa där än och det vore kul att prova på att göra. Fast vet inte om jag ska göra svart eller vit, tror nästan det lutar mer åt svart för min del eftersom väggarna är ljus.



 

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 09:09

Jag, mamma och theo sov hos min syster och hennes familj efter vi varit i Birsta hela dagen. 


 


Moa, Theo och Ally. (Theos kusiner)






Sen var vi till min syster Nadde och fikade och grattade henne i efterskott, lika så Ally.

   




     

Sen begav i oss till Birsta ännu en gång för litemer shopping =P Vi hade ju vagnen dagen innan så man visste ju inte riktigt vad man skulle få plats med. Så hade Theo i bärselen.






Det vart lite lunch på Ikea så Theo fick sitta i matstolen.


     

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 08:57

I torsdags hoppade jag, mamma och Theo upp tidigt och begav oss mot Sunsvall för lite eller rättare sagt mycket shopping =)




   


Mamma och pappa hade bytt bilar med varndra så vi skulle få mer plats och det var tur kan jag säga för bilen var proppfullt när vi skulle åka hem. 


 


   


 


Man blir trött av att shoppa =P 


När klockan snart stod på 18 så skyndade jag och Theo oss till Barnenshus, där det var Barnenshus dag med fina rabatter på utvalda saker =)

Tänkte jag skulle passa på att köpa mej en större bilbarnstol eftersom han nästan växt ur sin. 

När vi kom dit så var redan 2 av mina systrar där, Carro och Malin så v stod och köade i 1 timme och folk tröck på och försökte trängas.


Men vi kom in bland dom första och jag fick tag på bilbarnstol och lite kläder. Lägger in bilder senare =)


När vi var klar där så gick jag tillbaka till parkeringen, slängde in allt i bilen sen tog vi en snabb måltid på donken innan vi åkte vidare mot Härnösand.



 

BVC

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 08:35

På onsdagen var vi till BVC för att mäta och väga Theo. Han bara vxer och växer storkillen min



 



 

Av Linda Bäckman - 4 mars 2012 07:47

Förra helgen åkte jag och Theo till Hennan, i vanlig ordning =P ÄR nästan jämt dit på helgerna nu faktiskt. Men det är mycket roligare att vara där än att sitta hemma. 

Får vara lite social, pyssla lite, äta god mat, sova ut lite extra eftersom mamma och pappa brukar vara snäll och ta Theo på morgonen så får jag sova en stund till =)


Rena rama lyxen ser ni =D


Sist jag var dit iallafall så planterade vi lite. Det blev basilika, tomat, chili, paprika, vitlök, avokado och en sak till som jag inte minns vad det var.


 


Sen måsta vi ju prova våra nya saker som vi hade beställt från Panduro =) Så det vart lite pyssel. Papprena är inte seriöst gjorda, bara kladd för att prova olika saker.


 


Mammas lilla älskling ligger och leker lite


 


Vilka snyggingar va =P Haha

Mamma och jag gjorde aniktsmask, för mamma hitta något som låg i skåpet när hon städade.


 


 


Måsta ju även ut och få lite friks lugt



 


Så Theo fick sova i vagnen i några timmar


 


Och jag vart på bråkhumör och knuffa ner mamma i snön =P


 


Det var sjukt fint väder den helgen så Emil och jag tog en varsin skoter och åkte ut på isen en liten sväng och pimplade lite.




 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards