MammaTillTheo

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Linda Bäckman - 6 mars 2012 23:07

 


Skulle vilja ha alla säsonger med skilda världar


 

Säsong 8 av One tree hill



8 mm




Alla säsonger av Grey´s anatomy     





Sitter och drömmer mej bort och önskar man hade råd att unna sej något



    








Av Linda Bäckman - 6 mars 2012 21:07



Så här ska min son helst sova. Är han trött och gnällig och lägger filten lver hela han så blir han oftast lugn på en gång och somnar väldigt snabbt.


 

Av Linda Bäckman - 6 mars 2012 20:55

Jag är med och tävlar om en handymaskin  från Brothershopen.se hos  Millah 

Var med och tävla ni åxå =)

 


 Perfekt om man behöver laga något snabbt. Liten, lätt och man slipper släpa fram den stora klumpiga symaskinen. Lvereras med 3 olika uppspolade färger, adapter för "vanliga" trådrullar samt nålträdare & en extranål. 

Drivs av 4 st AA baterier men dom ingår ej.


Tävlingsregler: Gilla Brothershopen på facebook
En Extra Lott: Skriv om tävlingen på din blogg eller facebook

Tävlingen avslutas 13 Mars kl: 23.59


Lycka till! =)


 




Av Linda Bäckman - 6 mars 2012 18:17

Idags har vi haft mamma/mormor på besök =) Hon kom hit med bröd och sallad och gjorde i orningen goda macko åt oss.




Eftersom det var så sjukt fint väder så satte vi oss ute på min uteplats, men börja blåsa rätt mycket.








Sen hade jag ostkaka kvar sen gårdagen så delade på det till efterrätt, riktigt gött =P


Sen var det Theos tur att vara hungrig, matad han sen tog mamma han en stund så fick jag ta mej en dusch och städade även badrummet och sen fick jag lägga mej och vila en liten stund.


Nu har hon åkt och Theo som nyss somna håller på att vakna till så ska snart mysa med mitt lilla hjärta <3




        

Av Linda Bäckman - 6 mars 2012 12:06

Tänkte jag skulle tipsa om en super lätt och god maträtt som är ferfekt att göra mycket eller lite utav. Så här gör jag den och jag älskar den och även en persone som verkligen hatar kokosmjölk älskar den.


 


Wook


Nudlar/pasta

Kyckling

Wookgrönsaker

Vatten

Hönsbulljong

Sambaloelek

Kokosmjölkspulver

Kokosmjölk


Koka nudlarna, stek kyckling i bitar, stek wookgrönsakerna och lägg det i en skål eller wookpanna.

Häll i vatten och bulljongtärning.

Häll i lite sambaloelek.

Häll i en burk kokosmjölk och kokosmjölkspulver


Vill man så kan man man lägga till annanas, banan, nötter.

Det behöver inte vara just wookgrönsaker eller nudlar, man kan ta vilken pasta som helst och vilka frysta grönsaker som helst. Man tager vad man haver =)


 

Det här är kokosmjölkspulver och det finns att köpa på sånna där Thai mats affärer.


 

Av Linda Bäckman - 6 mars 2012 11:57

Sitter och trycker i mej min dagliga frukost/lunch, gött som fan kan jag lova.


Ihelgen passade jag på att göra en STOR wook så jag skulle ha matlåda att värma på i flera dagar. Super lätt att göra och verkligen super gott.



Ställde nyss ut vagnen så Theo får sova ute ett tag eftersom han börja bli så trött och gnällig. Så ska jag passa på att försöka hinna klart medd lägenheten, inte allt för mycket kvar på storstädningen nu =)




     

Av Linda Bäckman - 6 mars 2012 01:02

Kvällen har spenderats framför tvn. Theo somnade till slut efter en väldigt gnällig dag/kväll. 


 


Kollat på Det okända och började kolla på Big brother men sen ringde Malin så får kolla på reprisen i morgon =P


Snart blir det sängen så man orkar med morgondagen, läre försöka göra klart i lägenheten då. Energin sögs ur mej totalt idag. Grej på grej på grej, suck!!! Men fick tillbaka min vän iallafall så det är jag väldigt glad för. Han bad om ursäkt nä jag mötte på han på affären och han vill tydligen vara vän igen så vi får väl se om det håller sej så eller om han ändrar sej igen. Jag håller iallafall tummarna för det eftersom han verkligen funnits där när andra har lämnat mej och fått mej att må skit och han är den jag litar mest på här i världen förutom min mamma, pappa och lillebror.



 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards