MammaTillTheo

Alla inlägg under december 2011

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 08:31

2 mackor bredd, Thimmys dator igång och lika så tvn, nu ska jag se mitt älskade Grey´s anatomy =D Så sjukt underbar serie, fast den slår nog inte One Treee hill och The O:C men grymt bra =) Lika så Sex and the city. 

Tycker det är så skönt med serier, korta avsnitt och man kan knäppa igång ett nytt så fort det andra är slut =)


Sitter och funderar på vad jag och Theo ska hitta på idag, Thimmy är ju på utbildningen. En promenad kanske, men är sugen på hitta på något, ingen som vill träffas?


Av Linda Bäckman - 6 december 2011 08:18

Inte haft tid att skrtiva i helgen, knappt varit hemma. 

Mamma sov här på fredagen efter hon varit och ätit på Kick saloon, avis*

Så ringde vi pappa 10 i 7 på morgonen och frågade om vi skulle åka och julhandla, och det vart det (vi hade pratat om att julhandla men inget var besämt). 

Slängde mej in i duschen, packade skötväskan och matadade Theo en gång till, fick i sej lite frukost och sen bar det iväg.

Hittade inga julklappar men kläder till Theo, 3 styckern vanliga body. Hittade även en tillbringare, ett ställ med lodor i som jag ska ställa in i garderoben, 4 tyglådor m.m


Funkade kanon bra att ha med han, han sov största delen men gångerna han var vaken var han väldigt lugn och flina massa.

Insåg att han var väldigt stark i kroppen åxå. Hade satt han på bordet och lutade bak han så han låt med huvudet och kroppen i mina händer, så plötsligt bara drar han sej upp helt själv ända upp till min kropp så han blir mer än rak, flera gånger på rad. Visst han hade spjärn mot min mage men ändå.


Sen på vägen hem bestämde jag mej för att följa med till Hennan, ovanligt va =P

Vart bjuden på gomat på söndagen, janssonsfrestelse =) Gud va jag blivit förtjust i det, fast det får inte vara för mycket kattmat i det, de där äckelpecklet på a som jag inte vet hur det stavas.

Det är så gott så jag bett om att få den maten 2 helger i rad när jag varit där och igår ställde jag mej och gjorde det själv för första gången i mitt liv. Den vart väldigt god, förutom att jag skulle haft mindre kattmat i, vart för mycket smak för min del.


Sitter inte vid min dator nu, så bilder får komma senare. 

Av Linda Bäckman - 2 december 2011 22:13

Skapligt trött jag känner mej nu, varit uppe sen klockan 5 i morse. Theo vaknade ju dom som vanligt och ville ha mat och då piggna jag till så kändes onödigt att lägga sej igen, passade på att äta frukost och sen vart det städning på morgonen så nu ser det rätt så hyfsat ut här i lägenheten.

Vi fick även besök av pappa och Stig (min farbror). 



Min telefon kom även idag så var och hämtade ut den. Helt underbart, gillar den=)


Var även och köpte en liten julklapp till Theo, ett litet gosedjur som det är en speldosa i, han älskar sånt som låter =)



Theo och jag har haft myskväll framför tvn, kolat på idol medans Thimmy är på fest. 


 

Av Linda Bäckman - 2 december 2011 09:31

Det var då väldiga sömntutar jag har =P 

Kanske man ska spela lite betapet och hoppas på att det funkar, bäst att passa på =) 

Fast snart kommer jag väl nörda de där alfapet spelet som alla spelar på telefon.


Väntaar ju fortfarande på min mobil, tycker att den borde komma idag. Leveranstid var 1-3 dagar och idag är det dag 4 så den måste väl komma idag, dom brukar ju vara så sjukt snabb att skicka ut. 

Beställde 7 böcker där en gång på en eftermiddag, morgonen dagen efter hade jag dom i brevlådan =P Det är bra, gillar cdon.com


Av Linda Bäckman - 2 december 2011 09:03

Känner mej otroligt utvilad idag, hur skönt som helst. Theo sov ju kanon bra i natt och sover igen så jag har passat på att gjort rent lite i badrummet och tänkte ta itu med disken nu.



sjukt skön låt.



Lika så den här =)


Funderar på om man ska knata in på köpingen sen och köpa en julklapp till Theo =)

Av Linda Bäckman - 2 december 2011 08:52

När lill hjärtat vaknade så ville han ha lite mat och sen myste vi en liten stund, men tog inte lång tid innan han kurade ihop sej och somna.


 


Ser inte alltför bekvämt ut. Somna mellan brösten på mamma hopkrupen i mitt knä.


Älskade lilla Theo <3

Av Linda Bäckman - 2 december 2011 06:50

Tror min mjölk håller på att försvinna, verkar ha minskat som fan nu dom 2 senaste dagarna.

Har varit orolig över det för han äter mer och mer sällan och kortare tid. Men pratade med dom på BVC om det men det verka inte va nå konstigheter och han får ju i sej mer än vad han behöver, han går ju upp kanon bra och lite till.


 


Men nu när mjölken miskat så börjar jag bli orolig att jag itne ska kunna ge han. Provade ju pumpa i morse när han knappt åt, kom ut kanske bara 50 ml, visst hade väl kunnat kämpa å få ur mer om jag suttit längre men brukar ju gå mycket snabbare och komma mycket mer.


Tror det beror på hur jag ätit senaste tiden. Inte hunnit med frukost och lunchen riktigt så har oftast blivit frukost/lunch/middag i ett och samma och sen nå gotta på kvällen. För det är efter jag ätit så som den börjat minska.


Jag har bestämt mej för att börja hoppa upp tidigt så jag hinner med frukost innan han vaknar och sen kanske jag kan fixa mat på kvällen så det bra är att värma upp till lunch så det blir att jag äter. Både för ammningen och vikten. Man går inte ner i vikt av att äta på sånt här sätt, det bästa är att äta regelbundet.


Av Linda Bäckman - 2 december 2011 06:45

Thimmy och Theo ligger och sover och jag passar på att äta lite frukost och har tänt upp massa ljus och myser till det så här på morgonen =)




   


Snacka om att det börjar bli skillnad, så himla skönt, Theo sover jätte bra. Matade han vid 11 igår kväll, då la vi han i sängen och han somnade snabbt när han väl var trött, och han vaknade vid 5, gnällde lite så han fick lite mat men det var inte mycket han ville äta för ens han somnade igen och igen och igen, så pumpade ur lite och sitter nu och väntar på att han ska vakna och äta.


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards