MammaTillTheo

Alla inlägg under december 2011

Av Linda Bäckman - 19 december 2011 09:34

Igår bestämde vi oss för att ha lite julbak så Thimmy handlade ehm de som behövdes när han ändå skulle åka och byta bil.


Det Vart lussebullar, snabbkola och pepparkakor. Pepparkaksdegen va köpt tyvär, men nästa år ska vi göra den själv =)


Ni kan hitta recept i "mat och bakning" katigorin.


Thimmy, tror inte han riktigt vill vara med på kort =P

 


    



Theo satt i baysittern medans och tittade på


Av Linda Bäckman - 19 december 2011 09:04

Thimmy är på svetsutbildningen, Theo sover och jag passar på att äta lite fukost. 

Känner mej utvilad idag, Theo sov så otroligt bra i natt. Matade han mellan 11 och 12 igår kväll, sen vaknade han någon gång mellan 3 och 4 i natt och han åt bara lite smått sen somnade han gång på gång och orkade bara inte äta och sen vaknade han inte för ens strax efter 7.


Sitter och lyssnar på Moa Lignell, hon är så sjukt skön.


Av Linda Bäckman - 17 december 2011 17:42

I veckan kom min tränings dvd som jag väntat på. Mamma hade fått något erbjudande för på posten, om man tog 2-3 nummer av iform så fick man e Zumba dvd med.


Nu ska jag ta tag i min kropp och börja träna, ska även köpa årskort på Pace gym nu i veckan.

Ska bli så underbart att börja träna igen, längtar verkligen upp på löpbandet. 

Av Linda Bäckman - 17 december 2011 17:25

Blev så sugen på paj igår så bestämde mej för att handla hem och förbereda tills Thimmy kom hem.

Hittade ett recept i pärmen på fetaost paj så la jag till extra ingredienser och det vart sjukligt gott. Verkligen inte sista gången.


Pajdeg

150 g margarin

3 dl mjöl

2 msk vatten


Förgrädda 10 min på 200 grader


3 dl riven ost 

200 g fetaost (riven eller hackad)

En bit purjolök (jag la till)

Salami (jag la till)


Lägg det i förgräddade pajskalet


Äggstammning

2 dl grädde

3 äggulor

3 vitlökskryftor

Vitpeppar


Häll det över pajen och grädda på 200 grader i ca 30 minuter, längre om man har dålig ugn. Rör även runt lite ibland. 






Av Linda Bäckman - 17 december 2011 17:20

Lillhjärtat är fortfarande knäpp i magen och lyckas knappt få ut något. Man känner sej så maktlös när man ser att han har det jobbigt och man vet inte vad man ska göra, provat allt jag vet man kan göra men allt hjälper ju bara för stunden sen är det lika igen och idag är det 3de dagen som han är så här.




När jag kom hem idag hade älsklingen städat helalägenheten, glad man blev då =)


Ikväll blir det nog massa soffmysmed fusk-gotta och filmer. 

Av Linda Bäckman - 16 december 2011 23:28

Sitter och kollar på Grey´s anatomy och mumsat i mej en bit paj medans Theo och Thimmy sover.


Idag har jag tvättat, varit till Järvsö fram och tillbaka, haft mamma och pappa på besök, lagat super god paj (kan lägga in receptet om någon vill prova).

Sen efter maten så vartjag tok trött så somnade och låg ända till 10 över 9, då ville Theo ha mat och blev gladare och gladare. Magen hans har ju krånglat sen igår, stackarn! Men nu har han lyckats fått ur sej lite grann flera gånger så lite miladre verkar det vara, men så kände vi att han var varm, då har lille fått feber åxå. 





   

Av Linda Bäckman - 16 december 2011 10:31

Plockar och donar på smått, trött är jag men Theo är vaken, jag har tvättid och snart kommer pappa/morfar och hälsar på =)


Verkar som det lugnat sej lite i magen på Theo men han har inte bajsat riktig varken igår eller än så länge idag, bara smått. Stackarn, han som brukar bajsa flera gånger om dagen annars.

Någon som har något tips på vad jag kan göra? Han tar magdroppar, semper.


Av Linda Bäckman - 16 december 2011 08:28

Sitter och mumsar i mej lite frukost medans Theo sover.

Thimmy ringde klockan 7 och frågade om jag kom ihåg tvätten och det var en jävla tur för jag hade somnat om utan att ställa någon klocka.


Så det va bara kliva upp klä på mej och Theo, ut med han i vagnen till tvättstugan, hänga upp 2 maskiner tvätt, in igen, byta blöja och han sov hela tiden. La han igen men då små gnällde han lite så han fick sitta med mamma och då somna han på en gång så nu la ja jag han precis och kan passa på att käka och fortsätta med städningen.





Undra vad man ska hitta på ikväll då? Åka till Hennan eller vara kvar i Ljusdal? Någon som har något förslag?


   

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards