MammaTillTheo

Alla inlägg under december 2011

Av Linda Bäckman - 7 december 2011 17:57

Känner ingen lust eller ork egentligen för att blogga idag, är inte riktigt på humör.


Dagen började med babycafé för mej och Theo sen gick vi och hälsade på mormor på jobbet och alla barn fick träffa Theo igen. 

Sen var det dags för promenad hem igen och ögonen smed och magen kurra. 

In på coop och handlade till frukost/lunch/middan sen fortsatte promenaden hem.


Laga mat, kollade på 1 eller 2 avsnitt av Grey´s, minns inte ens fast det var nyss. Och nu har Theo somnat så tänkte passa på att ta mej en dusch, fryser som ett as.



Du ska veta att jag älskar dej, hur det än slutar <3

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 22:51

Livet blir inte alltid som man önskat att det ska bli

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 18:31

Skulle mer än gärna vilja sova nu men Theo vill vara vaken och dom gånger han sovit idag har det varit så kota att jag inte hunnit med att lägga mej. 

Så nu sitter Theo i babysittern igen och slår på sakerna och flinar medans Thimmy sover efter spelandet.

Hoppaas på att Theo inte vill äta lika ofta i natt så jag får vila ut lite.

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 14:20

Satte precis igång Spotify och såg en spellista där och jag saknar min lillebror, flytta till Sveg så där, flytta ifrån stora syster på de viset =P


Så ovant att inte ha han här, förut var han här nästan varje dag från att vi flytt in i lägenheten tills han flyttade lika i förra lägenheten. Och nu, nu ser man han en snabbis ibland på helgerna och i helgen träffa jag han inte alls. Tomt utan dej lillebror <3

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 14:16

Skjut mej va trött jag är!

Somnade ju ifår kväll och piggnade ju så klart till sen och kunde inte sova för ens efter 2 någon gång sen har Theo börjat äta oftare igen så han vaknade en timme senare och skulle ha mat och sen igen 2 timmar senare.

Tänkte jag skulle passa på att sova lite medans han sov men låg är i ca 10 minuter sen skulle han upp och äta och byta blöja. 


Nu sitter sötnosen min i babysitter och slår på sakerna och flinar och skrattar =)

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 14:06

Tänkte ta och fylla i lite musik på telefon. Men min dator är i princip tömd på musik.

Någon som har något bra förslag på musik? Står rätt still i huvudet på mej, kommer bara på sånt som jag lyssnat på i alla år och hört hundramiljoner gånger.


Släng in en kommentar vettja med lite tips =)

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 12:31

I söndags bestämde jag mej för att låta bli chips, godis, dricka och fikabröd i 2 månader fast med undantag över jul. 

Känner att jag måste få fort mitt sötsug som kommit och sitter i mej dygnet runt.


Det är inte allt för lätt, är så sjukt jävla dö sugen på coca cola och vi har flera olika kakor hemma, lite chips och lite godis men jag rör inte, jag ska inte. Jag ska klara det här galant och jag ska gå ner i vikt.


Vågen stannade ett tag och nu är jag + 1 kg. Visst jag väger 5 kg mindre än innan jag vart gravid men vill verkligne inte se ut så här, vill inte ha den här kroppen, jag vill bli mindre så nu ska jag kämpa. Och jag har ju sån bra hjälp att gå ner så jag borde ju verkligen ta tillfället att kämpa. Ammningen gör ju att man går ner och det har jag märkt så jag förstår inte varöfr jag tryckt i mej i stället för att låta bli och gå ner som jag vill.

Av Linda Bäckman - 6 december 2011 12:19

Jag är verkligen seg som fan idag. Theo ligger och sover och jag borde ställa mej och diska, packa upp det jag handlade i lördags men jag har ingen ork till det. Har inte orkat gjort något alls idag, kollat på 2 avsnitt av Grey´s anatomy, ätit halva talriken med mat och inge mer förutom myst med Theo <3 Älskar dej så obeskrivligt mycket<3

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards