MammaTillTheo

Alla inlägg under december 2011

Av Linda Bäckman - 20 december 2011 15:07

Igår vart mitt lilla hjärta 2 månader, vad tiden går fort fast samtidigt känns det som om han vore äldre än vad han är.


Här ligger han och sover på kuddarna i soffan 



Inte det lättaste att mata med flaska när jag alltid ammat han, tror det var 4 gången han fick ur nappflaska nu eller 3. Höll på att pumpa ur och han vakna så tänkte att jag provar att ge han. Det går ju bra men tar tid, han vet liksom inte hur han ska ha den. 



Snacka om att det börjar på bli skillnad när han lyfter huvudet om man jämför med förut.


      


Han har blivit så stor och man ser verkliegn hur han utvecklas, blir starkare, stadigare, reagerar mer på saker m.m

Av Linda Bäckman - 20 december 2011 12:39

Sitter och kollar på film nu, orkade inte gå in på köpingen och kika runt, tar nog det i morgon i stället, i eftermiddag kan jag ju inte.



Har inte sett så mycket än men den verkar rätt bra, lite liknande 2 tycker jag.

Men 1 är ju helt klart bäst måste jag säga.


Här har ni 1, rekomenderas verkligen att se för dom som tycker om tjejfilmer.

Och den är Hilary Duff med i och hon är ju så gryt bra =)



Och här har ni 2 =)

Av Linda Bäckman - 20 december 2011 11:25

Jag tänkte gå och köpa klart alla julklappar men tappade orken helt. Badade Theo på morgonen och duschade mej själv, käkat frukost/lunch men nu känner jag bara för att krypa ner i soffan, mysa ner under täcket till en film eller serie. 


Theo sover så tror jag passar på, lite frusen så tror jag värmer på lite varm choklad, tänder upp nått ljus och bara myser ner mej.


 

Av Linda Bäckman - 20 december 2011 11:10

Om det är någonting jag skulle vilja göra nu så är det sola och färga håret. Blev lite brun i maj när det var så otroligt fint väder men det försvsann rätt snabbt med tanke på att det inte var så roligt väder under mina semestrar och jag sola ju aldrig i solariet under tiden jag var gravid så nu är man sjukt blek och känner sej rejält skabbig.

Håret börjar de mesta av färgen på gå ur, känner mej som en skabbräv, brun i ett x antal olika nyaser, inte fint! 

Önskar även att jag hade långt hår och hade råd att gå till en frisör och göra nått åt mitt hår som jag pajjat 3 gånger genom att klippa det själv för jag varit less, på dåligt humör.




Det här blev ju resultatet en gång. Jag kunde inte bli på sämre humör, hade mått piss i 1 vecka ungefär. Så kom iden att jag skulle förstöra mitt hår, mitt hår som var det enda på min kropp som jag var nöjd med, jag som knappt våga gå och klippa mej för jag var så rädd om mitt långa hår.


Men efteråt så kunde jag inget annat än att skratta åt det. Det såg för jävligt ut och vilken grej, förstöra sitt älskade hår  för att man ä på dåligt humör.

Men mitt liv vände där, hade mått skit länge och den veckan orkade jag knappt stå ut men då väde allt, jag skaffade ett nytt liv, mitt nya liv kom med frisyren. Jag blev en bättre människa, jag umgick inte längre med dom som inte var äkta vänner, jag började lära mej att hantera pengar, jag lät mej inte utnyttjas längre.

Trots denna fula frisyr så är jag glad att jag skaffa den, för med den kom vändningen, mitt nya bra jag =)

Av Linda Bäckman - 20 december 2011 10:37

Ingen kommer någonsin kunna älska dej så mycket som jag min älskade son<3














             

Av Linda Bäckman - 20 december 2011 10:22

Igår hade vi en liten slapp dag, jag passade på att spela lite och Thimmy och Theo sov och myste lite i soffan.

Senare på kvällen så kom Malin och Robin på besök =) Kollade på de okända sen började jag och Thimmy på Sagan om ringen, men orkade bara se en liten bit i början sen gick vi och la oss, Theo sov väldigt bra i natt med. Han är helt otrolig, sömnen funkar kanon, ammningen funkar kanon, han är hur lugn som helst och gnäller bara när han är övertrött, hungrig och ibland om han har nått i blöjan.



Mammas lillhjärta <3  


Av Linda Bäckman - 19 december 2011 10:14

Ingredienser

100 g smör

1 dl strösocker

1½ msk kakao

3 msk ljus sirap


Gör så här

  1. Koka samman alla ingredienserna
  2. Gör kulprovet efter ca 5 minuter. ( man släpper ner en klick i vatten och kan man göra det till en kula är det bra)
  3. När kolan är tjock nog hälls den på bakplåtspapper och ställs svalt.
  4. Klipp eller skär i bitar m'r det svalnat.

Lånad bild eftersom jag inte skurit upp våra än.  

Av Linda Bäckman - 19 december 2011 09:56

Ingrdienser

50 g jäst

5 dl mjölk

150 g smör

250 g kesella

2 dl strösocker

1 g saffran (2 kuvert)

1 tsk salt

16 dl vetemjöl

Russin

1 ägg + 1 msk mjölk till pensling


Gör så här

  1. Värm smör och mjölk i en kastrull till 37 grader.
  2. Smula ner jästen i en rymlig bunke/bakassistent, häll i lite av den ljumma mjölkblandningen och blanda tills jästen löst sej. blanda i resten av vätskan.
  3. Blanda ner kesella, saffran, socker och salt.
  4. Tillsätt nästan allt mjöl, lite i taget. (det kan behövas mer)
  5. Täck över degen med en handuk och låt den jäsa i 60 minuter.
  6. Knåda degen i några minuter.
  7. Dela degen i ca 30 bitar och forma dom.
  8. Låt dom gäsa i 45 minuter till dubbel storlek.
  9. Sätt ugnen på 225 grader.
  10. Vispa upp ägget med 1 msk mjölk och bensla bullarna.
  11. Grädda i ca 5-8 minuter (ca 6-7)
  12. Låt dom svalna på ett galler
 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards