MammaTillTheo

Alla inlägg under december 2011

Av Linda Bäckman - 12 december 2011 01:46

Ni är fortfarande väldigt dåliga på att kommentera tycker jag =P

Av Linda Bäckman - 12 december 2011 01:06

Oj jävlar! Inte trodde jag klockan var så mycket, fick världens chock när jag såg att den var 01,06. 

Varit sjukt trött idag och sen piggna jag till och klockan flög visst iväg. Thimmy och Theo har sovit sen 2 timmar tillbaka medans jag bara suttit och nördat =P


Mammas gladfis när vi var och shoppa förra helgen =)  


Kanske dags för mej att sova med, fast känner mej inte tillräckligt trött för de. Kanske spela lite Wordfued först. 

Jag har precis börjat med de=) Tycker att ni kan lägga till mej, sneckelebumps heter jag där.




Bilden (namnet) gjord av Louise Åhs =) Stort tack!

http://louiseahs.bloggplatsen.se/


Av Linda Bäckman - 12 december 2011 00:15

Imorgon är det måndag och tvättstugan och BVC står på schemat =)

Äntligen ska vi få väga och mäta han igen, är så nyfiken. Tycker han känns tyngre och tyngre för varje dag och det blir jobbigare och jobbigare att bära han i bilbarnstolen =P


 


Förra gången vi vägde och mätte han så var han 57,5 cm lång och vägde 5850 g, kan någon gissa vad han väger imorgon, 2 veckor efter förra gången?




 

Av Linda Bäckman - 11 december 2011 23:08

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Det där var kattens ord. Hon vill vara med och ligger på halva musmattan med min mobil som kudde. 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


I fredags följde jag och Theo med mamma/mormor och pappa/morfar till Bollnäs när dom skulle kika efter julklapar. 

Jag hittade 2 till julklappartill Theo.






 






 

Hittade även en julklapp till Thimmy fast den tänker jag inte lägga ut här, vill ju inte avslöjja =P

















































Har även köpt några till =)







Dreggelhaklappar

Ett gosedjur med speldosa i, fast den har han redan börjat använda, funkar kanon när han ska sova=)

En babypulka köpte jag idag av Sandra =)








Sen har jag även köpt lite annat, byxor, strumpor tex =)


   





Sen bestämde jag mej för att följa med hem till Hennan. Beställde pizza eftersom det vart sent, kom precis hem till Idol finalen =) Tvingade sej att vara vaken och se klart men ögonen sved.  

Theo sov väldigt bra, åt vid 23-00 någon gång, vaknade vid 02,30 och hade lite magknip men ville inte ha nå mat sen aknade han 06,50 och ville ha mat. Heelt otroligt vad bra han sover killen min. Äntligen har det vänt, han äter inte längre varannan timme =)




Sen på lördagen bar det av hem till Ljusdal igen, massa mys framför tvn sen sängen. 











































































Go plutten  


   

Lill hjärtat mitt <3


















 


Idag var vi iväg och kika hur det gick för Jocke och Robin när dom anglade, kanon väder verkligen. Vart tok sugen på att angla nått tag.

Sen var vi även och hälsadepå Thimmys farmor och farfar =) 

Så otroligt härliga tycker jag =D







 

    





























































































































Av Linda Bäckman - 9 december 2011 11:14

Om ni är sugen på en riktigt god efterrätt som är otroligt lätt att göra och passar till alla tillfällen, så kan jag verkligen tipsa om Pannacotta =)


4-6 personer fast då blir dom ju rätt små.


5 dl grädde

100-200 g vit blockchoklad

1 tsk vaniljsocker

3 gelantinblad


Man kokar upp grädden och vaniljsockret.

Lägger gelatinbladen i blöt och kramar ur dom.

Blandar i vitchokladen och gelantinbladen i grädden och häller upp i glas eller formar och sen får det stå i kylen i 2-3 timmar eller längre.


Serveras gärna med bär till


 

Av Linda Bäckman - 9 december 2011 11:00

Har inte orkat lägga in bilderna från telefon så kommer en liten bildbomb nu i stället. Ska försöka bli bättre på det =)


Theo och jag <3



Sötnosen var finklädd när vi skulle på babycafé =D


Mammas älskling <3


Å så skönt med bad, han verkligen älskar vatten =D


Liten tröttis



Nöjd efter badet


Nerbäddad i babygymmet så kunde man passa på att ta en lång dusch =)


Tröttisen =)



Minns inte sist jag knäpte kort på mej själv         

Av Linda Bäckman - 9 december 2011 10:17

Nu är allt ljusare, känns så skönt =) 


Igår vart det ingen uppdatering, kände inte för att sitta vid datorn då men i stället vart det göra god mat och efterrätt, kika på One tree hill och massa mys med Theo och Thimmy =)


Provade på att göra hemmagjord potatismos, aldrig testat det förut och det ångrar jag. Satan vad gött det vart, har aldrig någonsin ätit så god potatismos i hela mitt liv. Så vart det ungstektfalukorv till det, gött som fan kan jag lova.


Efterrätten bestod utav pannacotta som jag gjorde. Hur enkel som helst och verkligen super god =) Perfekt efterrätt!






 

Av Linda Bäckman - 7 december 2011 20:25

Åhh sur jag blir! Den enda BHn som jag faktiskt kan ha hyfsat gick bågen av på så nu ska jag lära använda en BH som är minst 2 storlekar för liten för jag har knappast råd att lägga ut 750 kr på en BH. 


Inte min dag idag. Önskar allt vore annorlunda, att allt var som förut

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards