MammaTillTheo

Alla inlägg under november 2011

Av Linda Bäckman - 15 november 2011 14:37

Theo ligger och sover i vagnen i hallen, perfekt det när jag springer fram och tebax till tvättstugan, bara rulla ut och in med han när jag tvättar =)


Önskar man vore piggare så man fick lite mer gjort här i lägenheten. Har i alla fall plockat upp en hel påse med snorpapper typ från golvet efter kvällen/natten. Inte så mysigt men man orkar inte springa på toa och snyta sej varje var och varannan minut när man är aptrött och inge pigg. 


Theo ville inte riktigt sova i natt heller så jag hoppas det blir ändring på det snart.

Bara grina och gnällde i natt och Thimmy skulle upp på kursen så jag bestämde mej till slut vid 2 i natt att jag och Theo skule sova i tv rummet så Thimmy kunde få lite sömn i alla fall.


Ganska smartval måste jag säga för han lugna er sej hyfsat snabbt och lyckades somna i vagnen. Den verkar vara bättre att sova i än sin säng, fast bäst är ju våran säng, då somnar han ju på en gång oftast. Men vill ju vänja han vid att sova i sin egen säng, började ju funka bra men nu verkar det sämre igen. 

Men för mej vart det inteallt för mycket sömn, tur Theo ville sova lite mer på morgonen efter att han fått mat igen så fick mamma sova en liten stund i sängen efter Thimmy åkt =)

Av Linda Bäckman - 15 november 2011 14:31

Tvättar för fulla muggar idag. Ska snart ut och hänga upp dom 2 sista maskinerna på tork för idag, resten får vänta tills nästa gång.


Inte lite tvätt det blir när man har barn. Massa nerspydda kläder och täcken, mysigt mysigt =P


BVC

Av Linda Bäckman - 15 november 2011 13:49

Igår var vi på BVC och mätte och vägde lill hjärtat, eller lill och lill? Han växer så det knakar.


Födelsevikt: 3424 g

2 dagar: 3270 g

9 dagar: 3830 g

15 dagar: 4250 g

26 dagar: 4970 g


Födelselängd: 51 cm

15 dagar: 52,7 cm

26 dagar: 55,5 cm


Hon tyckte även att Theo var väldigt tidig och snabb. Han ler, skrattar, "pratar", fixerar blicken väldigt bra och gud vilken skillnad det börjar bli på nacken, va länge han kan hålla upp huvudet.

Av Linda Bäckman - 15 november 2011 13:44

Här hemma är vi förkyld, inte allt för kul. Började på söndag kväll med att jag fick ont i hasen, sen på natten vart jag slemmig som fan. 

Sen igår eftermidda vart jag mycket sämre, även lilla Theo. Vi snorar som fan och är hängiga.


Tycker lite synd om han eftersom jag åste använda nässugen på han och han är inge vidare förtjust i den. Nyser oc hostar gör han och pls magknip på det. 

Men fick saltlösning och 2 sprutor till han så jag kunde spruta in i näsan på han så han inte är lika täpt. En spruta för att spruta in saltlösning och en spruta för att spruta in bröstmjölk. 

Av Linda Bäckman - 15 november 2011 11:45

På lördagen åkte jag och theo till Hennan. 

Där bjöds det på plankstek och chokladmosstårta, bär och vaniljvisp. Tro om det var super gott =)


Åsså lära vi ju testa pappas fasdagspresent som han fick av mej, mamma och Emil =)

En Inspelningsbar dvd med vhs. Så man kan spela över från vhs till dvd =)

Så då vart det ju att man kikade på film från när man var liten.


Och jag har aldrig sett någon likhet mellan mej och Theo. Sett att han är lik Sören, Bertil, Emil, Edvin och Wilma. Men när jag såg bandet från när jag var bebis då synttes det klockrent vem han är lik, mamma. Vi såg väldigt lika ut =)

Av Linda Bäckman - 12 november 2011 13:20

Har packat skötväskan och bagen, matat Theo, gett han medecin eller vad man kallar det, blivit totalt nerspydd, duschat och nu sitter vi och väntar på att mamma och pappa kommer och hämtar oss så ska vi bege oss till Hennan =D


Men gissar på att jag får mata han när som helst igen om jag känner lille Theo rätt =P

Av Linda Bäckman - 12 november 2011 10:33

Älskar dej så obeskrivligt mycket, finns inte ord att beskriva hur lycklig jag är <3




Du är mitt barn <3  

Av Linda Bäckman - 12 november 2011 10:31

Sötnosen min liller i sitn baby sitter och pillar och slår till alla saker =D




   

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards