MammaTillTheo

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Linda Bäckman - 28 november 2011 20:22

Ny telefon beställd och jag längtar =)

1-3 dagar leveranstid så snart har jag den, underbart!



Fastnade verkligen för den när jag provade lillebrors =D  

Av Linda Bäckman - 28 november 2011 18:41

Jag och Theo tog en liten sovmorgon idag, speciellt Theo, han ville fortsätta att sova medans Thimmy var på utbildningen.

Sen var det matdags för hns del och jag passade på att kika på lite tv medans, älskade programmet Grey´s anatomy. Lite surt bara att se flera säsonger fram med tanke på att jag bara sett till säsong 2 och några hipp som happ avsnitt nu. 


Men hade sån jäkla tur. Var ju till Hennan i helgen och kikade lite på vinden efter lite barnsaker plus julsaker. Så hittade jag en sladd som man kopplar mellan tv och dator, en 20 meters eller nå, så nu slipper jag ju köpa en ny oh kan äntligen se Grey´s anatomy och annat trevligt eftersom jag inte kan bränna ut.


Hittade även en till babysitter så nu slipper jag släpa den mellan Hennan oh Ljusdal, kan ha en på varje ställe =) 

Hittade även en grej som man sätter i badkaret som Theo kan sitta i när han är lite stadigare. Och hittade även lite små leksaker som låter, dom verkade han gilla, somnade bra till en sak som spelar broder jakob.


Tillbaka till dagen.


När himmy kom hem så passade jag på att duscha och han skottade bort lite snö medans Theo fick sova ute i vagnen. Sen bar det av mot BVC för mätning och vägning. Han växer så otroligt bra, 880 g på 2 veckor och 2 cm längre.


Matade Theo efter vägning och mätning sen åkte vi in på köpingen och kika efter julklappar och lunchade, sen bar de av hemåt igen.


Och nu har Thimmy precis bakat kubb och jag tänkte baka chokladbollar sen blir det nog film mys =)


 

Av Linda Bäckman - 28 november 2011 17:55

Idag var vi på BVC, 2 veckor sen sist. Han växer då verkligen bra måste jag söga. 
Han får i sej mer än vad han behöver så man behöver då verkligen inte oroa sej. 
Av Linda Bäckman - 28 november 2011 12:19

Klockan 1 är det dags för BVC. Jag är så sjukt nyfiken på se han längd och vikt, han växer ju så.


Stl 62 sitter bra på han nu, kan fortfarande ha 56 men snart är det bara lägga undan dom helt.


Av Linda Bäckman - 28 november 2011 12:15

Igår var det dax att åka hem från Hennan igen, men lär nog snart åka dit igen =)


Fick med mej en hel påse med matlådor så nu har man mat för hela veckan, riktigt kanon.


När vi kom hem så hade Thimmy städat hela lägenheten, tänt ljus, fixat in garderoben från förrådet, jätte fint =)

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards