MammaTillTheo

Alla inlägg under november 2011

Av Linda Bäckman - 12 november 2011 10:23

Mamma och jag gick en sväng igår och tänkte höra om vi fick göra studiebesök på olika förskolor här i Ämbarbo. Men vi gick bara på ett ställe, fastna för det på en gång så håller tummarna för att Theo får en plats där. 

Vi ska skicka in papprena redan nu så finns det ju större chans =)


 


Sen efter de så tog vi även en promenad in på köpingen och köpte farsdagspresent och tomtedräkt till lille Theo =D

Av Linda Bäckman - 10 november 2011 10:06

gick igenom någrå påsar med kläder igår, httade ett par pyjamasbyxor som jag gjorde i slöjden när jag gick i Ramsjö.


 


Stilig va? =P


Hade bestämt att jag skulle göra dom men inser att det inte finns tyg så det räcker när jag redan börjat på så fick ta 2 olika tyger. 

Av Linda Bäckman - 10 november 2011 09:55

 


Sötnosen min i vagnen sin innan vi skulle ut och gå en sväng med mamma/mormor =D


Vi gick gångvägen så man kommer ut vid Dollar och i där vid Mekonomen och sen andra sidan tillbaka till Ämbarbo, riktigt lämplig promenad faktiskt. Inte så lång, men ändå inte kort heller. Lagom om man inte hr så mycket tid på sej eller kännner sej lite lat.

Av Linda Bäckman - 10 november 2011 09:39

Pojkarna ligger och sover och jag passar på att få i mej lite frukost och sen gå igenom lite kläder. Åhh vad jag saknar min kropp!

Men jag är på gång! Väger nu 5 kg mindre än vad jag vägde innan jag vart gravid och 11½-12½ kg sen dagen innan förlossningen så det är ju riktigt bra och då har jag ju bara varit ute och gått 3 gånger efter förlossningen.


Men nu ska jag komma igång. Igår tog mamma och jag barnvagnen och gick en rätt så rask promenad. Det ä så otroligt skönt att gå och jag känner mej lättare, jag har bättre kondition av någon konstig anledning? Har ju inte rört mej under graviditeten på grund av att jag haft ont och nu har jag bättre kondition än innan, får inte det att gå ihop.


Sen när jag är klar med kläderna blir det en promenad för mej och Theo =D


Av Linda Bäckman - 9 november 2011 06:11

I natt har man fått desto mer sömn. Somnade redan efter filmen igår i soffan, sen vid 10 gick jag till sängen och a mej, matade Theo och bestämde att han skulle få sova i våran säng i natt så vi skulle få sova ut båda 2 eftersom jag fortfarande var så sjukt trött och Thimmy sjuk.

Lyckat val kan jag lova =) Theo vaknade en gång i natt och åt plus kl 5 i morse, resten har han sovit och lika så jag =)


Av Linda Bäckman - 8 november 2011 17:18

Theo ligger i babygymmet och puppar till leksakerna ibland, Thimmy handlar och jag börjar förbereda maten =)


Idag blir det pizza och film mys. 


Så nu ska jag sätta på ugnen, riva ost m.m


Av Linda Bäckman - 8 november 2011 15:35

Är fortfarande jätte trött, Thimmy som är hemma och är sjuk ligger och sover, lika så Theo och Missi. Försökte jag å men huvevärken som jag hade i helgen har kommit tillbaka så lyckas inte riktigt sova.


 


Tänkte ge mej på 3 Ikea påsar med kläder i stället. Har fyllt upp dom med kläder förut som jag inte kunde ha så nu tänkte jag rensa och gå igenom, sortera dom i storlekar i hiopp om att komma i dom nått tag. Även kika om jag hittar något som jag kan försöka sälja.

Av Linda Bäckman - 8 november 2011 15:27

I natt fick man lite mer sömn i alla fall, Thimmy tog plutten när han var gnällig så jag fick sova den här natten. Stort tack för det!


Sen i morse så ringde jag till sjukuhuset och BVC eftersm jag tror jag fått torsk, jippi!

Lill hjärtat har ju det så det verkar som har gett mej det. 

Fick ett recept utskrivet från BVC åt han så vi ska pensla på tunga och kinder, sen fick jag råd om en salva till mej från sjukhuset.


Men typiskt nog så när jag hämtat ut grejjerna och vi kliver ur bilen så hamnar apotekspåsen i backen och glasflaskan som vi ska ha till Theo pang i backen och går sönder. Så imorgon läre jag ringa BVC igen om ett nytt recept och köpa en ny flaska. Inte var dom billig heller, gick på över 300 kr för den lilla flaskan, så 700 kr ungefär då blir det nu.


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards