MammaTillTheo

Alla inlägg under april 2012

Av Linda Bäckman - 25 april 2012 12:15

Jag har tagit mej en liten paus från städningen, tröttheten börjar komma fram.

Sov inte allt för mycket i natt och klockan ringde 05,45 i morse eftersom jag hade bokat tvättstugan 6-12. 


Tvättat 4 maskiner idag, städat badrummet och hallen, köket är snart klart. Skåp och lådor är fixad, rengjort vid fläkten ovanför spisen, tagit ut det där filtret och rengjort det till och med =)


Har nött radio nu i 2 dagar, sjukt skön musik.



Klicka på bilden för att lyssna


Tror jag ska ta gympaskonaoch ut på en promenad så jag piggnar till lite och Theo bus får sova i vagnen, han är trött, super nära på att somna i sängen.


 

  

Av Linda Bäckman - 24 april 2012 13:22

Lill bus sover så jag passar på att fixa köket. Disken redan tagen och nu ska jag möblera om i köksskåpen efter Thimmy =P


   

Av Linda Bäckman - 24 april 2012 10:46

Igår hoppade jag upp donade lite med Theos kläder, inte alls mycket kvar nu. Har hållt på sorterat upp i storlekar och sorterat ut det som är för litet och på tok för stort.


Sen gick jag in på köpingen och mötte upp Thimmy på körskolan. Han tog en promenad med Theo och jag kunde göra 2 test, gick inte så bra 57 och 56 rätt av 70 och jag känner att jag börjar glömma bort mycket av vad jag läst förut. Käbnns att jag är där på tok för sällan. Måste försöka sätta mej hemmaoch plugga lite men får ju s svårt att koncentrera mej eftersom jag gärna vill ha musik och hörlurar om jag ska läsa och det kan jag ju verkligen inte när jag har Theo, hör ju inte han om han gnäller.

Men får prova börja plugga utan för annars kommer jag aldrig få mitt körkort. Undrar åxå när jag ska kunna ha möjligthet att köra. Manfår se hur det går, blir det uppskjutet i någon månad till så får det väl bli det men önskar det inte blev så.


Efter körskolan så pratade jag med mamma och frågade om hon ville ta en promenad så det gjorde vi. Skönt att få ut och röra sej lite =)


Sen blev det filmkväll med Thimmy och mys med Theo bus<3



 

Av Linda Bäckman - 24 april 2012 10:40

Vi låg och mös igår i soffan och sen la jag ner Theo fram och tillbaka för jag skulle rätta till mej och då somnar han


       


Gullig sovstil va? 



 



Av Linda Bäckman - 24 april 2012 09:57

På fredagen tog jag och mamma bilen och åkte till Örnåsen där pappa redan var och fixade med virket efter stormen, fjärde helgen i rad så det blev klart någon gång och det var ju ganska bråttom eftersom det redan skulle vara klart förut men han fick ringa och säga att han inte hunnit klart så han fick höra av sej när han hunnit med allt. 

Men förr förra hegen? var ju Sangwalls där och hjälpte till lite åxå =)


Så när vi kom upp så käkade vi lite sen passade mamma Theo så tog jag Bolindern och pappa baklastarn och tog reda på träd bortåt Sagwalls. Jag sprang fram och tillbaka och koppla fast ett "rep" mellan träd och traktor så drog papa ut dom till vägen.

Försökte försökte springa så mycket som möjligt istället för att gå så gjorde jag det till ett litet träningspass =)


Snöa gjorde det så man var blöt innan man ens skulle kliva ur traktorn. Sen när vi skulle tillbaka så var man bra nog dyngsur, man behövde bara nypa ihop näven lite sån ran det ur vantarna.


Sen var pappa iväg med lastbilen och skulle hämta timret, men han tog sej inte hela vägen upp för backen då det var ca 1½ dm snö, inga kedjor och timmerlass så han ville ha hjälp av mej. Läskigt säger jag som inte alls kan sånt där direkt. Började med att jag råka gasa för mycket så jag körde ner mej och pajja vägen lite =P Sen fick jag motorstopp och gick inte att starta igen så det vara bara backa dit med baklastarn. 

Vi ville inte ha motorstopp gång på gång så tyckte att mamma skulle prova istället för mej men då sa han att jag skulle hoppa i i baklastarn istället, ännu mer läsigt med tanke på att jag aldrgi i mitt liv provat den och dessutom skulle försöka backa upp den och samtidigt dra upp lastbilen =S Och han pekade lite instruktioner från lastbilen hur jag skulle göra hehehe. 


Men vi gav upp det och han började lassa av lite virke och sen fick mamma prova så så vi slapp få motorstopp igen och då var det ju mycket lättare på vagnen så det gick på en gång att ta sej upp =D


 


Sen blev det film, ost och kex. 


             


På söndagen åkte vi till Hennan och det ångrade jag mej ganska snabbt för jag och mamma vart sur på varandra nästan direkt.


Sen på söndagen åkte jag hem. Emil och jag grillade och satan vad gött det var. Vi kunde det där med att grilla vi =)

 


Sen kom Thimmy och vi kikade på film och han fick mysa med Theo bus 

   


 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards