MammaTillTheo

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Linda Bäckman - 10 april 2012 15:40

Nu har Theo och jag badat =) Va han plaskade på med fötterna, hur mycket som helst. Det märks verkligen att han älskar att bada, han blir så avslappnad och det syns att han njuter. 


Han blev även lite trött av badet så nu ligger han och sover igen i sängen. 



Vilket jävla väder det är då. Regnar och är grått och tråkigt. Nästan så jag blir sugen på att ta en promenad, fast då hade jag velat ha mina randiga gummistövlar =P

Vet inte vad det blivit med mej och regn, blir så sugen på att gå då, men med mina stövlar och plaska omkring =)


Inte hunnit med att diska än men ska ta och göra det nu tänkte jag. Mamma slutar om ungefär en timme och Emil har inte kommit tillbaka från Ljusdal än, inte hem hit iallafall.


Bra han lånar bilen min så den får "röra på sej" lite. Den står ju bara i garaget annars eftersom jag inte har skaffat nå körkort än. Men snart så förhoppningsvis =)



   

Av Linda Bäckman - 10 april 2012 13:19

Sovit sjukt dåligt i 2 nätter nu så låg och drog mej länge i morse, eller rättare sagt försökte sova. Men varje gång jag var nära på att lyckas somna så skulle Theo ha mat, han gnällde eller Missi kraffsa på dörren och skulle ut och in hela tiden. 


Hoppade upp, kokade ägg och gjorde lite gröt åt Theo, han mumsa i sej en hel portion och var super duktig, han verkar ha slutat kladda med händerna när han äter.

När han ätit klart var det min tur, gjorde mej super god macka med ägg, räkor, sallad och majonäs. Lyxfrukost när man fyller år =) 


Sen funderade jag på att åka hem eller inte men skippade det och blir kvar till i morgon eller ikväll eller någon dag. Inget planerat och tänker heller inte planera, tar allt som det kommer och det är förjävla skönt.


Theo sover ute i vagnen nu, men har vakna till några gånger men somnat igen så fort han fått nappen så det är väl dags att vakna till riktigt snart. Då blir det nog ett litet bad för oss, bäst att passa på när det finns badkar =)



Tänkte passa på att diska lite och se om dom har någon tvätt så jag ska tvätta en maskin åt dom.



 

Av Linda Bäckman - 10 april 2012 13:11

Ja idag blev jag 23 år gammal =) Måste säga att åren gå sjukt fort och för varje år som gå så går det bara fortare och fortare. Men jag verkligen njuter av livet och älskar det <3


 

Av Linda Bäckman - 10 april 2012 13:04

Igår så firade vi mej i förskott eftersom pappa åker iväg och jobbar borta.Vi åt super god cheescake som jag sen tappade i golvet, lite typiskt men vi tröck inte i oss lika mycket som vi gjort annars då iallafall =P


Fick en kanonpresent verkligen, som jag ska njuta i sommar =) Pengar till en mysig solstol som jag kan ha på min uteplats =)


 

Av Linda Bäckman - 10 april 2012 12:28

På torsdagen åkte jag och Theo med pappa/morfar till Hennan och sen på fredagen bar det av till Örnåsen. Pappa tog en bil och åkte dit tidigt på morgonen för att hinna med att ta reda på träd sen stormen Dagmar. Och jag, mamma och Theo tog andra bilen lite senare.


Jag övningskörde till Färila där vi stannade och handlade lite smått, blöjor, godis och lite annat.Sen kände jag mej trött och lät mamma köra resten av biten.


Missi var ju så klart med åxå

 


Lite skillnad på snö om man jämför med Hennan och Ljusdal. Trots att det bara är ca 8½ mil från Ljusdal till Örnåsen.

 


Det här är huset vårat. Jag längtar som fan till sommaren då vi ska renovera om övervåningen åxå, nedervåningen är ju klar. Det ska bli så underbart när jag har körkort, kunna åka hit med Theo precis när jag vill utan att behöva anpassa mej efter alla andra. 

 

När vi kom fram så packa jag upp allt som skulle in i kyl och frys medans mamma fixade i ordning mat. Vi satte oss ute på altanen och åt i solen.


Sen var vi trötta och bäddade ner oss på altanen. Jag kom på att vi skulle tränga ihop oss på en halvliggande solstol men det slutade med att jag ramlade ner i golvet så hämtade massa stolsdynor, sovsäck, filtar och kuddar och bäddadwe ner mej. Hur skönt som helst att ligga ute. Theo sov i vagnen men när han vaknade fick han åxå mysa ner sej med oss =)


 




   


Senare så gick vi ner till Lina, Mats och barnen och hälsade på en sväng. Där var äver Åka, Ingrid, Ove och Lotta?. Hur mysig stuga som helst måste jag säga. 

Theo var trött och gnällig så vi gick hem efter en stund så myste vi ner oss i soffan och åt lite ost och kex och kolla på Beck - Flickan i jordkällaren och Theo fick sej lite gröt.


 










Vaknade tidigt på lördagen, riktigt skönt faktiskt. Man hinner med så mycket mer även fast man inte direkt gör något.


Hjälpte pappa att köra fram Scanian, då han lastat lite för tungt och inte tog sej upp riktigt. Så han skrattae åt mej när han satt i traktorn och bogsera mej =P Jag har ju aldrig kört lastbil och kunde inte alls med hur man gjorde =P Började med ett motorstopp och visste inte ens hur jag starta igen, illa =P

Men sen gick det bra efter bra många grimaser då jag var rädd att jag skulle lyckas få ner hela släpet i snön, men vi klarade oss från de =)


Den söta scanian, tycker den är gullig =)

   


Mamma dukade upp för god påskmat

 










 


     


Sen på söndag förmiddag åkte mamma, Theo, Missi och jag hem till mej till Hennan och strax efter kom sören åxå som stannat kvar ett tag och tog reda på mer träd.




   


 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards