MammaTillTheo

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Linda Bäckman - 22 juni 2012 23:41

skippade därför att åka men på fredagen fick jag iden att impuls åka till Bollnäs för jag tänkte köpa en matta och tänkte kolla efter något klädesplagg till Theo. Ringde mamma och frågade om hon ville följa med eftersom hon slutade halv 3. Det ville hon så hämtade upp henne på jobbet och sen for vi iväg.


Mamma såg en loppis skylt och jag frågade om jag skulle vända ifall hon ville dit. Det ville hon och det är jag sjukt glad för. Shoppade gärnet på loppisen och nästan ingenting. Började med at jag hittade massa kläder och otroligt nog fanns det nästan enbart killkläder. Tshirtar och tunna långärmade tröjor kostade 1 kr styck och byxor, jackor och långärmade tröjor kostade 5 kr styck, nått par byxor kanske gick på 10 kr. En overall för 25 kr, 1 regnjacka för 15 kr, 1 par sandaler för 10 kr, en väst till mej för 5 kr (dock för liten nu men det är min mål storlek), ett pokersett för 25 kr, en kruka för 5 kr, gardiner gratis och lite mer saker som jag köpte.


Sen var vi in på Rusta en sväng, köpte en matta  till hallen, en stol som jag kan ha när jag åker på tex folkrace. Sen in till stan, kvart i 6 var vi där haha, lite seg vi va på loppisen =P Men hittade ett par jeans på Kapahl, pyjamas, badleksak och skjorta på Åhlens. Sen satte vi oss och åt super god pizza ute i solen. Sen bar det av till Hennan.


På lördagen berätta pappa att han sett någon bil på blocket och vi bestämde oss för att åka och kolla om dom var hemma. Vi skulle titta på 2, kanske 3 stycken i Gävle och Bollnäs. Den första var rostig som fan och hål i bakluckan m.m den andra svara inte när vi väl var nere så vi letade vidare på blocket och hittade en till. Pappa satte sej och ringde så gick mamma och jag en snabbis på stan. Hittade en super söt gungelefant =P och en vagn som jag tänte att jag kunde ha i Hennan eller sen på dagis. Köpte även en jacka till mej själv =)

Pappa, jag och Theo åkte oc kollade på bilen medans mamma kikade runt lite mer på stan. Vi bestämde oss för att köpa   bilen så vi fick åka fram och tillbaka för att skriva på pappret, hämta vinterdäcken, ta ut pengar, köpa frimärke och posta iväg pappret. Men till sut var bilen köpt och vi åkte iväg med var sin bil. Ställde min nya på Gävle bro parkering och sen in på stan för att hämta mamma. När vi kommer tillbaka är vi bombsäker på att bilen blivit stulen, ringer polisen och efter en stund inser vi att den står där vi parkerade den, vi hade tydligen hamnat på fel sida bara. Skapligt pinsamt och man kändes sej riktigt dum och osmart, dock visste jag inte att det fanns 2 sidor. Sen begav vi oss till Hennan och sov där.


 

Så nu har jag båda dom här bilarna men hoppas på att få sälja golfen. Behöver ju ha en kombi när jag har barn.

   





Av Linda Bäckman - 22 juni 2012 23:24

           

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards