MammaTillTheo

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 12:00

Blir ingen mammagrupp mej mej och Theo idag =( Han är småförkyld och har troligtvis ögoninflamation.


Så det blir massa mys här hemm idag istället =)


Så ska försöka hinna med att packa upp från helgen, diska och plugga lite tills ikväll då jag ska på teori. Det är bar 2 lektioner kvar nu sen är boken klar =) Men måste försöka börja plugga mer och verkligen lära in det. Även sätta mej vid datan och göra testen så jag blir klar med faserna =)



 

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 11:23

Haft jätte mysig helg i Hennan. Mamma och jag har bakat förskotts födelsedagstårta till Emil. Han fyller ju år idag men efersom pappa ligger borta på jobb och jag är i Ljusdal så firade vi han i helgen istället. Han verkade gilla skjortan jag köpte till han, var osäker men tänkte jag skulle chansa =) Han är sjukligt svår att köpa kläder till men mer och mer börjar duga, nu funkar ju annat än svarta tröjor och jobbarbyxor =P


 




God chokladtårta vart det =) Recept kommer senare.


Träffade Simone och tog en promenad med henne. 


Sen pysslade jag och mamma lite både på lördag kväll och söndag morgon =) Riktigt kul, så sugen på pyssla mer och fixa i ordning fotoalbum och dona på.


Vi hade fullt med pysselsaker på bordet, alla stolar och hela diskbänken =P






Sen har vi mest bara tagit det lugnt i helgen och haft det bra =)





 




   

           

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 10:52

Måste få skriva av mej lite. Blir så jävla less och irriterad. Vet att många tycker det är fel att jag känner så här men då får ni tycka det, ni vet inte hela sanningen heller, det enda ni hört är rykten.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Det va jävla fra och tillbaka hela tiden på dej, svårt att bestämma dej eller? Visst du kanske inter sitter i en lätt plats men den enda du har att skylla är dej själv. Du ska vara glad att du får vara med i huve taget och att jag inte anmält dej.

Så tycker inte att du ska kräva allt för mycket.


Det börjar med att du försöker tvnga mej att göra abort, sen inte och då skulle du finnas till 1000%, sen beter du dej som en skit, sen skiter du fullständigt i allt. Dessutom vägrar du erkänna att det hänt i huve taget tills 1-2 månader innan Theo ska födas. Och då försöker du dessutom kräva delad vårdnad och blir skit sur på mej för att jag inte går med på det och kan inte förstå för 5 öre hur jag inte kan vilja det? 


Du skickar grattis, hoppas allt är bra ca 5 dagar efterTheo föts och sen hör du inte av dej en endaste gång och frågar hur han mår eller ens frågar om du får träffa han. När Theo är 3 måander så hör jag av mej och säger att du ska få betala underhållsstöd och att du får välja om vi ska komma överens om en summa eller om vi ska dra in försäkringskassan. Vi väljer att komma överens och då först frår du om du får träffa han när vi ska skriva under ett papper. Efter 3½ månad...

Efter det hör du av dej och frågar hur det är nån gång och erbjuder dej att hjälpa tll att betala om jag behöver köpa något till Theo. Och att du dessutom vill börja träffa Theo 1 gång i veckan. 

Va snällt tänker jag och det känns som du börjar bry dej. Men sen en vecka senare skulle du helt plötsligt inte hjälpa till, jo kanske du skulle börja göra det i framtiden om du fick börja träffa han en timme om dagen. 

Jag försökte inte kräva den där pengahjälpen av dej utan du erbjöd dej både på sms och när du var här och träffade Theo. Varför erbjuda dej när du inte menar de? 



Och en timme om dagen känns på tok för mycket än så länge, ja jag vet alla tycker jag ska tänka på Theo..... Ja han får träffa han, det var inte jag som sket totalt i Theo i 3½ månad, utan du... Det var inte jag som promt ville göra abort förut, det var du.... Det var inte jag som sa att jag skulle finnas till 1000% och sen sket i all och betedde mej som skit, det var du.... Och det var inte jag som var vaken när allt hände, det var åxå du...................


Du fattar inte att det känns svårt och jobbigt att ha dej med, enda anledning till att jag pratar och träffar dej är för Theo. Jag vill inte veta av dej, det är för Theo jag gör det.



 



Av Linda Bäckman - 19 februari 2012 06:49

Börjar bli skapligt less på att jag ligger vaken en stor del av nätterna. Vet inte alls vad det beror på, tror inte det är lika hemma:-SHar iallafall haft en underbar helg och än är den inte slut :-DPå fredagen packade jag väskorna och så begav jag och Theo oss till Hennan. Vi tog det lugnt och kollade på t.v Sen så lördagen vart det promenad med Simone:-D pyssel och tårtbakning med mamma, firande av lillebror (fast han fyller inte år förens på måndag).Idag får vi se vad som händer. Mer pyssel iallafall, åka hem idag eller om jag gör det imorgon, det är något som märks:-)

Av Linda Bäckman - 18 februari 2012 03:54

Trött som fan och blir stelare och stelare i nacke och axel, less som över att inte kunna sova och varmt är det här. Gnällig o :-PYes nu vaknade mitt lilla hjärta och var hungrig:-D mamma älskar dej så obeskrivligt mycke<3

Av Linda Bäckman - 17 februari 2012 21:19

Bestämde mej för att åka till Hennan idag, så jag och Theo åkte hem med pappa. Så nu sitter vi och kollar på The voice Sverige, Theo somnade nyss i resesägen. Känns som det blir tidig kväll för min del åxå, lite trött idag, fast i morse var jag sjukt pigg:-) skönt som fan, fick ju lite gjort. I morgon blir det teoriplugg, pyssel kanske och kanske träffa Simone:-D länge sen nu.

Av Linda Bäckman - 17 februari 2012 10:33

Solen skiner och det är klarblå himmel, humöret är på topp och jag har full energi.


Hoppade upp halv 7 och gjorde ett teoritest, sen har jag diskat en stor del av disken, dammsugit det värsta i lägenheten, myst med Theo och nu sover han igen så ska fortsätta att städa lite och sen blir det mer plugg. 

Pappa ska vara snäll och vara med Theo så jag kan koncentrera mej på pluggningen =)


 

Av Linda Bäckman - 17 februari 2012 08:52



Ser ju inte allt för bekvämt ut =P


MaMmAs ÄlSkLiNg <3



   

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards