MammaTillTheo

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Linda Bäckman - 6 februari 2012 10:23

Dag 1 -Min favorit tv serie

Dag 2 Min dag.
Dag 3 - Dagens klädval.
Ett par svarta leggins och ett vitt linne
Dag 4 - En låt med många minnen.
Dag 5 - Något jag vill ha.
Dag 6 - Det här språket vill jag tala flytande.
Dag 7 - Dåliga vanor.
Dag 8 – Bloggfavoriter.
Dag 9 - Mina favoritskor.
Dag 10 - En bild på min handstil.
Dag 11 - Din bästa vän.
Dag 12 – En bild på mig själv när jag är onykter.
Dag 13 - Så här är jag i skolan.
Dag 14 - Det här får mig att gråta.
Dag 15 - En person som alltid gör mig glad.
Dag 16 – I min handväska.
Dag 17 - Bästa resan.
Dag 18 - Det här får mig att skratta.
Dag 19 - Det här gör jag aldrig om.
Dag 20 - Bästa filmen.
Dag 21 – Här bor jag.
Dag 22 – 5 saker jag blir irriterad över/tycker är konstigt.
Dag 23 - Så här kommer jag vara som gammal.
Dag 24 - Vad ska mina barn heta.
Dag 25 - Mitt favorit ställe.
Dag 26 - Någon jag vill träffa just nu.
Dag 27 – 5 saker jag ska ha gjort innan jag dör.
Dag 28 - Min profilbild på Facebook.
Dag 29 - 5 sanningar om mig.
Dag 30 - Bästa tidsfördrivet.


  


 

Av Linda Bäckman - 6 februari 2012 09:27

Den här veckan som varit har jag verkligen haft fullt upp. Vet att jag lovade att jag skulle skriva men det har varit så mycket hela tiden, dåligt med sömn och mycke stresstankar.


Förra helgen var jag ju till Hennan, var på loppis och hade det bra med familjen.


 


Veckan har varit bra men pest. Jag har känt mej så stressad jag jag visste fan inte vart jag skulle ta vägen, och det mesta sitter i tanken och gör det hela värre.


Börjar med att jag sover jätte dåligt, Theo äter varannan timme så mjölken har väl tunnats ut igen och han är ovanligt gnällig. Så jag sover knappt något alls och har massor att hinna med.


 


Måndagen var jag på teori så det skulle pluggas innan det men kan ju säga att det inte var det lättaste då jag knappt fick släppa ner Theo utan han skulle vara i famnen och jag fick inte sitta utan skulle stå hela tiden.

På teorin är jag nära på att somna känns det som, komplar inte allt för mycket av vad som sägs, känner mej bara borta som om jag vore på en annan plats samtidigt eller något.


På tisdagen minns jag inte vad som hände, tror jag fick besök av Thimmy, någon dag var det iallfall.


 


Onsdagen skulle jag och Malin gå på babycafé med våra små. Kändes bättre den här gången när det inte var lika mycket folk kvar. Jag är ju blyg och vgar inte riktigt bara kliva in och prata med alla.

När det var slut gick vi till Märtas och lunchade sen gick jag på Prix och köpte en till tandborste till Theo så han har en hemma i Ljusdal och en i Hennan. Var även snäll och köpte plopp och cola till Thimmy som jag tänkte överraska han med eftersom han var sjuk och jag vet han älskar verkligen plopp.

Gick till mammas jobb och så gick vi ett varv runt kyrksjön. Sen gick jag viadre till Thimmy och lämnade det jag handlat åt han och han verkade då bli glad och förvånad =)

Sen var det dags att gå hem i kylan igen. 

Gick 3 timmar sammalagt den dagen, så det kändes bra =)

Strax efter jag kommit hem så komma mamma. Hade bett henne köpa med sej blöjor så jag slapp gå och bära på dom med vagnen.


Hon såg hur trött jag var och bad mej fixa kaffe och att jag sen skulle gå och lägga mej så skulle hon sitta med Theo. Jag vart över lycklig och gick och la mej. Kunde inte riktigt slappna av, tankar får fram och tillbaka och jag bara låg och spände mej, men till slut så lyckades jag somna,

Stort tack till mamma!

Senare på kvällen gick jag och Theo och hälsade på Oskar och Hejmer.


På torsdagen så skulle man upp tidigt. Malin kom vid halv 10, klockan 1 hade jag tid på BVC för mätning och vägning av Theo. Han hade gått upp 310 g och växt 1,2 cm sen förra gången.


Sen vid halv 2 var det mammagrupp. Vi pratade om banmat och hur vi tycker våra små har utvecklas.

Sen halv 3 var det dags för sen efterkontroll för mej. Man ska egentligen göra det 6 veckor efter förlossningen om jag inte minns fel men för mej blev det 15 veckor efter. Men men,

Vi passade även på att göra cellprov så slipper jag komma tillbaka och göra det när jag blir 23 år, det är ju bara 2 månader kvar.


Sen upp på öppnaförskolan igen där mammagruppen höll till. Theo sov men var taskig och väckte upp han när vi skulle gra fotavtryck.

Halv 4 slutade vi och jag skynda mej på copp och köpte sallad och ramlösa och var på väg till mammas jobb. Vi hade bestämt på morgonen att jag skulle komma dit och plugga och äta så jag hann med teorikvällen, så skulle pappa hämta Theo där eftersom han skulle vara barnvakt under tiden.

MEn när jag kommer till bion så får jag reda på att hon slutar om 20 minuter, jaha? Då säger hon att jag kan sitta där ändå eller om jag kanske ska gå hem ändå. MEn jag skulle ju sitta där för att slippa gå hem för att hinna och hade jag gått på engång hade jag redan varit hemma.

Men men fick sitta hos Oska och plugga, så mamma och pappa kom och hämtade Theo där och strax efter gick jag iväg på körskolan. Lika trött denna gång och hade inte kunnat koncentrera mej den här gången heller.

Kommer hem och inser att pappa har diskat, stort tack!

Slänger i mej lite mat och sen kom Oskar på besök och lillebror kom hit och skulle sova här.


Fredagen började tidigt då jag hade körlektion klockan 10 över 8 och skulle hinna förbereda allt innan till Emil som skulle vara barnvakt. Packade väskan så allt var klart tills vi skulle iväg till Färila.

Pappa kom och jag körde till körskolan. Körlektionen gick skit bra, har aldrig i mitt liv kört så bra som jag gjorde då. Vi gick igenom några moment och det gick fin fint så vi slutade 10 minuter tidigare och skippar dom 2 körlektionerna jag har den här veckan och tar en dubbel lektion istället och ska börja på landsvägskörning på fredag.




   

Jag har haft uppehåll på körskolan i nästan 2 år och inte alls kört mycket hemma haft flera månaders uppehåll hemma åxå. Men ändå gick det så bra. Han sa att man brukar tappa och bli sämre när man har uppehåll men jag har mognat på i min körning och blivit mycket bättre =D Och pappa satt ju med i baksätet så att han skulle få veta vad han ska träna med mej men Mincke hade inte så mycket att säga. Känns för jävla bra! Så nu gäller det att ligga i och plugga som fan så har jag kortet snart =D


När vi var klar så köde jag hem till Ämbarbo igen och strax efter så skjutsa pappa mej och Theo till Färila där vi skulle bada. Öppna förskolan hyr ju basängen i Färila en fredag i månaden så man får åka dit och bada gratis med sina små. 

Theo verkade gilla det, gnällde inte en enda gång under tiden. MEn han var då trött på slutet, han somnade i famnen på vgen ut från badhuset =P


Sen  skjutsade pappa mej på affärn där jag handlade ost och kex inför helgen, kände att jag ville fira min underbara, lyckade dag.

Hade dessutom fått sova lite bättre den natten.


Lördagen vaknade jag upp med världens värk i axel, nacke, skuldra och ut i armen, kunde knappt använda armen. Måste ha lega konstigt när jag sov. Hade 2 värmekuddar på i några timmar så började det på släppa sen. Men jag är fortarande dålig men det är bättre än vad det var på lörda morgon iallafall.

Emil sov där från fredan så han var jätte snäll och diskade åt mej


Söndagen vart det lite körkortspluggning, fick besök av Oskar. Pappa kom förbi en sväng och sa hej och undra om jag ville köra lite men våga inte för stelheten, gör ont som fan om man böjer upp axeln lite. 

Liselott kom förbi med en påse med kläder och leksaker som jag fick av hennes kolega. Stort tack!



Nu är det äntligen lugnare med allt. Inte lika fullspäckat, mycke mer sömn och en lugnare Theo



 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards