MammaTillTheo

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 21:17

Suttit i soffan hela kvällen och kikat på Sex and the city och Theo har sovit i en stor del utav kvällen. Han är nog inte så pigg, mammas lila älskling <3 Det gör ont i mammas hjärta när du inte är kry.


Nu ska jag återgå till soffan med mer Sex and the city =)


 

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 20:40

- Du hindrar mej från att få träffa han.

- Vi är sjuk så det passar inte imorgon och jag har inte hindrat dej i 3 månader, då du inte fråga en endaste gång om du fick träffa han eller ens fråga hur det var med han.


*Tyst*






 

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 15:20

Skippar teorin ikväll, Theo är ju inte helt pigg och jag känner mej bara sämre och sämre.

Känns taskig att han någon som är barnvakt också ifall det smittar av sej.



Just nu ligger Theo ligger i babygymmet och verkar väldigt road =) 



 

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 13:36

Å va roligt, bara ställa sej att toka golvet nu, blodfläckar öerallt där Missi gått omkring. Tappar energin idag, orkar inget alls, vill bara krypa ner i sängen brevid Theo och sova. Men har inte tid!!! Måste plugga, diska och nu torka golvet.

Men fint då! Läre fan slänga mej i duschen å, ser jag har blod lite här oh där sen jag lyfte upp henne.

Ska ta och duscha av henne, stackarn. Hatar vatten men så mycket lättare att se om det är något mer så. Se om det blivit nå snitt igen eller om det bara är små sår.


Inte ens 4 timmar kvar tills teorin börjar heller, suck! Och theo är inte riktigt pigg, tycker synd om mitt lilla hjärta. 

Börjar även känna mej febrig, hoppas verkligen inte vi blir sjuk.


Det här är fan inte min dag! Tror jag skippar allt och kryper ner =)


 

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 13:31
Om ägaren till en viss jävla katt här i Ämbarbo kunde ta bort sin jävla katt eller hålla den inne så vore det ju fint.
Kaxar och ryker ihop med dom flesta katter här, till och med sätter på fönsterbläcket och fräser in mot min katt 
som är inomhus till och med. Vet inte hur många gånger man fått tvätta bort blod på Missi och en av gångerna fick 
hon ett snitt på magen av katthelvete. Börjar bli ganska less att man ska behöva kolla ifall den katten ser ut att 
vara i närheten så man vet om man kan släppa ut katten eller inte. Och det är bara den katten åxå, och det är inte 
bara min katt hon är så mot utan man har sett många fler.


   
Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 12:39







 

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 12:00

Blir ingen mammagrupp mej mej och Theo idag =( Han är småförkyld och har troligtvis ögoninflamation.


Så det blir massa mys här hemm idag istället =)


Så ska försöka hinna med att packa upp från helgen, diska och plugga lite tills ikväll då jag ska på teori. Det är bar 2 lektioner kvar nu sen är boken klar =) Men måste försöka börja plugga mer och verkligen lära in det. Även sätta mej vid datan och göra testen så jag blir klar med faserna =)



 

Av Linda Bäckman - 20 februari 2012 11:23

Haft jätte mysig helg i Hennan. Mamma och jag har bakat förskotts födelsedagstårta till Emil. Han fyller ju år idag men efersom pappa ligger borta på jobb och jag är i Ljusdal så firade vi han i helgen istället. Han verkade gilla skjortan jag köpte till han, var osäker men tänkte jag skulle chansa =) Han är sjukligt svår att köpa kläder till men mer och mer börjar duga, nu funkar ju annat än svarta tröjor och jobbarbyxor =P


 




God chokladtårta vart det =) Recept kommer senare.


Träffade Simone och tog en promenad med henne. 


Sen pysslade jag och mamma lite både på lördag kväll och söndag morgon =) Riktigt kul, så sugen på pyssla mer och fixa i ordning fotoalbum och dona på.


Vi hade fullt med pysselsaker på bordet, alla stolar och hela diskbänken =P






Sen har vi mest bara tagit det lugnt i helgen och haft det bra =)





 




   

           

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards