MammaTillTheo

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Linda Bäckman - 12 augusti 2011 09:23



Vad säger ni? Äger jag eller? =P Hehehe gick rätt så bra för mej den här omgången =D  

Av Linda Bäckman - 12 augusti 2011 08:38

Idag måste jag försöka packa eftersom det inte vart något alls igår.

Sen ikväll ska jag iväg och äta middag, följa med Thimmy till hans farmor och farfar =)


Sen imorgonbitti bär det av till Örnåsen, dom ska göra vägen större ner till dammen så det blir lättare att köra med lastbil där sen när det ska avverkas.


Av Linda Bäckman - 12 augusti 2011 08:33

Det var mening att jag skulle iväg och stå gravismodell idag men tjejen som skulle fixa mej och fota mej vart sjuk =( 

Hoppas hon blir bättre snart.


Ska bli sjukt kul och roligt att se reultatet sen när vi knäppt =)



Sitter och nöter denna låt, önskar jag kunde gå på dom i Ånge imorgon. Men har inga biljetter =(

Tänk första gången man såg Takida live, då var dom inte stor, spelade i någo litet öltält på Gatufesten i Sundsvall. Vi hemikring hade lyssnat på dom ett bra tag men typ ingen utifrån visste vilka dom var. Skicka runt låtar och folk tyckte dom var skön som fan.

Av Linda Bäckman - 12 augusti 2011 08:28

Vart inte att jag skrev ett enda inlägg igår, mådde inte bra för 5 öre, magen spöka som fan och jag var så trött eftersom jag inte kunnat sova under natten.

Sen oron över bebisen i magen och om smärtan skulle komma tillbaka.


Låg i stort sett hela dagen, försökte sova både på morgonen och eftermiddan. Kollade på lite film med sötnosen och sen på kvällen kom även lillebror när han jobbat klart.


Dom är så gullig måste jag säga.

Thimmy ställde sej och diska, laga mat, åkte och handla åt mej bara för att jag ville ha en sak 8 minuter innan affären stängde och lillebror ringde och fråga om det var lugnt att han sov där trots att jag var dålig.

Min dörr är alltid öppen för han <3

Av Linda Bäckman - 12 augusti 2011 08:08

Vilken natt säger jag bara. Kunde inte sova nå igår, endast några minuter. 

Låg och vred och vände mej och försökte hitta en position som funkade att ligga på. 

Hade en värk i magen som vägrade släppa, började vid klockan 10 på kvällen och slutade inte för ens halv 9 på morgonen.


Jag vart ju mest orolig över att det var något fel, tänk om ett missfall var på väg, många tankar flög i huve och det gjorde säkert inte saken bättre.

Funderade på om jag skulle försöka ta mej på akuten men kom på att jag skulle till barnmorskan på morgonen så väntade. Var upp och duschade några gånger, så jag fick varmvatten på magen för att milda smärtan lite.

Började fundera på om jag skulle lämna ett medelande på barnmorskans telefonsvare och be henne ringa mej och se om jag kunde komma tidigare men när älsklingen drog och jobbade satte jag mej i duschen ännu en gång och sen började det lätta, lyckades även somna en stund innan min tid på mvc.


Väl där så var man skapligt orolig fast det hade börjat lägga sej mer och mer för bebisen hade börjat sparka för fulla muggar igen. 

Hon lyssnade på hjärtat och det lät jättefint, blodprven och blodtrycket visade åxå bra, magen hade växt 2 cm sen sist.

Hon kunde inte förstå vad det kunnat vara, jag var fortfarande öm om hon tog där smärtan varit. Hon ringde Hudiksvalls sjukhus och prata med dom, se vad dom tyckte jag skulle göra, åka in och undersökas eller inte.

Hon på sjukhuset funderade på om det kunde vara gallan och det förvånar inte mej alls. Har funderat förut på om jag kan ha nå problem där.

Skulle i allafall avvakta lite, börja det om igen eller om jag fick feber skulle jag ringa sjukhuset.

Kom hem, satte mej i soffan, skulle tll och käka och poff började igen, ringde Malin om nummer till barnmorskan för att se vad hon sagt till mej (var lite i min egen värd igår). Men strx efter jag fått numret började det mildas igen, vart så ännu än gång lite senare men sen har det varit bra.


Så nu hoppas jag bara på att det fortsätter åt det här hållet, att det inte blir nå mer.



Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards