MammaTillTheo

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 20:13

Sitter och väntar på att min sjuklingska bli klar, vi spelar alfapet och han tar som lite tid på sej =P

Han vart lite sugen på spela det när han sett att jag sitter och spelar betapet hela tiden. 


Maten vart jätte god, och jag har även över tills imorgon, lika så sötnosen min. 

Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 16:40

Diskberget avklrat, potatisen står på spisen och är snart klar =)

Nu ska jag börja med såsen och steka korv. Mumma det ska bli!


Fick även hjälp av älskligen när han kom hem, jag diska och han sköljde så gick allt dubbelt så fort =)


Hoppas Thimmy är pigg ikväll och känner för att hjälpa mej med barnkläderna. Sortera upp det sista och packa ner allt i lådor.

Vore skönt att få det klart så man kan gå vidare på kökssaer och annat jocks sen. 

Det är ju inte ens en månad kvar tills jag ska vara ute ur lägenheten. 


Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 15:36

Tänkte jag skulle ta itu med det som är kvar av diskberget. Blev som överlycklig igår när jag kom hem från Bollnäs och Emil står vid disken. Thimmy hade även åxå stått där så nu är hälften kvar till mej. Underbara pojkar jag har =)


Sen om en halvtimme slutar älsklingen, så ska väl sätta på lite pärer.

Tänkte jag skulle göra gomidda enligt mej =P Potatis, korv och senapsås. Så otroligt sällan man äter de, och det är sjukligt gött. 

Så ska man skära falukorven i lövtunna bitar och steka dom så dom blir nästan bränd, i alla fall mina =P Sen mycke senap till såsen =)


Göttmos!!!!!!!!!!!!

Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 15:29

Äntligen har yrheten och allt som hör det där till har börjat lägga sej. 


 

Osminkad, fast lite svart smink kvar under ögonen. Fin fin va! 




Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 15:23

Sitter och spelar Betapet, ännu några gånger. Farligt spel! Har man väl börjat är det svårt att sluta =P




Se sicka fina poäng jag fick =P 

Fast ska jag erkänna så hade jag tur på det här spelet, damen här försvann en liten stund verkade det som så dom 4 första orden fick jag lägga själv utan att hon la något alls och tiden hennes gick. 


Men ett bra tips till er som vill fördröja tiden liten och få igång hjärnan och tänka lite så är Betapet ett bra och kul spel.


Lust att kanske ta en match mot mej? Lindabackman heter jag där =D


http://betapet.se 

Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 14:07

Nu börjar jag bli riktigt less, samma sa igen! Yr som fan, kallsvettig, och illamående. Wihoo! 


Började efter jag och Malin fikat på Finess. Så vi gick ut så jag fick lite frisk luft, köpte dryck, gick på leksaksaffären och då blev det ännu värre så jag lära gå ut på trappan och sätta mej. 

Nu är jag äntligen hemma och det rinner av mej känns det som, spydde precis lite smått och känns som jag ska ramla ihop snart.


Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 11:04

Sitter och väntar på att Malin ska höra av sej, hon är hos barnmorskan nu, vi tänkte ta en fika på finess när hon är klar. 

Ska bli riktigt gött, dom har ju en sån extremt god grillad macka där med tomat, fetaost, lök m.m. 


Man går ju så sällan ut och fikar nu för tiden, men det är ju bra, då räcker ju pengarna längre åxå. 

Plus att dom man fikade mycket med förut umgås man inte längre med, tappat kontakten lite med eller så har dom helt enkelt aldrig tid längre.

Synd tycker jag men man märker vilka ens riktiga vänner är när det väl blir något. 


Sen kan jag inte höra av mej längre till folk för jag har haft massa telefon problem så har inga nummer kvar, och vissa verkar förvänta sej att bara jag ska höra av mej.

Av Linda Bäckman - 9 augusti 2011 10:55

Tror att det är blodtrycksfall jag får ibland. Blir alldeles tvärt jätte yr, kallsvettig, ibland illamående och nära på att svimma.


Städade badrummet i morse sen satte mej vid datorn en stund, vart så extrem att jag lära springa och spy sen lägga mej, klarade inte ens av att sitta på stolen, måsta ligga ner. Det har blivit så flera gånger, specielt nu under graviditeten men imorse var det extremt.

Men lägger jag mej ner, häver upp fötterna så går det över efter ett tag, då försvinner allt som känns under tiden det håller på. Funderar på om det kan vara blodtrycksfall.

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards