MammaTillTheo

Alla inlägg under september 2011

Av Linda Bäckman - 13 september 2011 18:29

Men nyss åt jag något gott som jag aldrig i mitt liv gjort förut. Ätit sånt har jag gjort någon liten gång när mamma eller pappa gjort det men minns då inte sist det var, evigheter sen.


Gjorde varma mackor med kantarellstuvning på =) Mumma säger jag bara.


Kan säga att det inte var sista gången. Inte så nyttigt men gott någon gångi bland så där =)

Av Linda Bäckman - 13 september 2011 16:18

Idag kom min efterlängtade post =)

I torsdags beställde jag ju säsong 5,6 och 7 av One tree hill=)

Sjukt underbar serie! Och tror som att min pojkvänn håller med.


Han försökte få mej på bättre humör igår så han fråga om jag ville ha massage och titta på One tree hill som han aldrig sett men vet att jag älskar. Jag har tjatat på han i månader att han måste ge det en chans och igår gjorde han det. 

Jag såg ett avsnitt medans han såg 4 =P Och då var det jag som bad han stänga av så jag kunde sova bättre.

Han tjat sen om att den verka så sjukt bra och att man verkligen fastnar i den. Sa ju det i flera månader =P


Fick även massa räkningar, eller 4 stycken. visst i fan! har ju en till i väskan som kommit till Ljusdal. Skönt som fan att dom kommit och är avbetald =D


Av Linda Bäckman - 13 september 2011 15:34

Jag säger bara vilken jävla dag igår!!


Hoppa upp på morgonen, gjorde oss i ordning för  mödravårdcentralen. Allt gick bra där, alla prover visade bra förutom att jag har någon bakteri i mej så jag ska få antibiotika under förlossningen.Wihoo Tur i alla fall att man var till förlossningen då när jag inte kände någon rörelse m.m eftersom min barnmorska misat att kolla det där. Och en del tjejer/kvinnor har sån där bakteri i sej och det kan tydligen vara skadligt för barnet så då måste man få antibiotika under förlossningen.

Så hade jag itne varit dit förra måndagen så hade vi aldrig fått reda på de.


Efteråt så tänkte vi att vi skulle passa på att hämta lite saker som jag hade hos Thimmys mamma. Tänkte jag skulle t hem och tvätta lite saker och ha på rummet så det är rent och fint tills bebis kommer för man vet ju aldrig när det blir, kan ju bli tidigare. 

Så när man kommer in i garaget så det första jag ser är mögel! Jippi!!!!!!!

Panik! Är det på allt? Hur fan ska det här gå? Hur ska jag ha råd att köpa nytt? Hela min lägenhet står ju där inne. Jag flyttar om en halv månad och om 28 dagar var bebis beräknad att komma. Tusen frågor i huve?


Sur som ett as vänder jag klacken, packar in det som går i bilen och beger oss mot Ljusdal igen. Sitter och väntar på att mamma ska komma med bussen, tårarna rinner i panik om undran hur det ska gå.

Till slut kommer mamma med bussen och berättar för henne, hon lyckas lugna mej lite grann och säger att det kanske går att fixa.

Hon handlar medans vi sitter kvar i bilen, hon ringer till pappa och frågar sen Thimmy om han har lust att ta deras bil och släpvagn och åka ner på Ljusdal igen så kan han och pappa tömma ut så mycket dom bara kunde.

Självklart kunde han det men först så hjälptes mamma och han åt att flytta lite möbler så det skulle bli bättre plats.


Mamma satte mej i andra jobb eftersom dom tycker det är onödigt att jag håller på lyfter massa, så jag fick rensa all svamp som vi fick av min farbror Stig =), lagade mat, diskade och lite så där. Kändes som jag inte gjorde något alls medans alla andra gjorde mängder, men dom tyckte det var bäst så. 


Hade massa förvärkar och sammandragningar under hela dagen, har börjat komma allt oftare.


När pappa och Thimmy åkte i från Ljusdal så ringde dom och berätta att dom inte hade hittat något mera mögel och det luktade inte mögel om sakerna. Puh!! En jäkla tur kan man säga.

Ser ut som det bara kommit på barnvagnen och bilbarnstolen. Gick in på massa sidor på nätet igår och läste, verkade först som det var bara att slänga det men sen gick vi ut och verkligen kollade på grejjerna, då var det inte alls så illa som vi förväntat oss. 

Skötväskan är bara att slänga kan jag lova och vagnen och bilbarnstolen verka det vara väldigt ytligt och inte alls mycket. 


Så mamma köpte medel som det stod att man kan prova använda, hon prova flera olika så nu är det bara hålla tummarna och se. Kanske är det bara slänga, kanske inte. 


Så snällaste mamma som man har ringde försäkringsbolaget mitt i morse och prata med dom, rådgjorde och lite så. Seniväg till jobbet, ringde efter ett tag och berätta att hon hade timmar att ta ut och att det funkade på jobbet så hon skulle komma hem i någon timme och försöka göra rent det här innan det vart värre. 

Så hon har stått halva dagen och skrubbat nogrant om och om igen, sköljt ur och haft sej.


Ska även få en skötväska av syster Carro, stort tack! 


Och Thimmy har varit med och hjälpt till med allt, möblering, flyttning, tvättning, sökning på nätet och allt!


Måste säga att jag har världens bästa och snällaste familj och pojkvän. Stort tack för hjälpen och tack för att ni finns, ni är underbar, vad skulle jag göra utan er alla?


 

Av Linda Bäckman - 11 september 2011 11:30

Jag ä så otroligt lycklig, minns inte sist jag mådde så här bra och var så här lycklig, många år sen, fast jag tror nog aldrig det varit så här högt på toppen någon gång. 

Och det går bara framåt och framåt, jag njuter, det är underbart!


Garaterat är det för att jag har bytt ut vänner, vill bara ha äkta vänner, har träffat välrdens underbaraste pojkvän som verkligen är bra för mej, jag är gravid och är beräknad att föda om 29 dagar, jag har ändrat min livvstil, jag röker inte längre, blev av med mitt alkoholberoende som jag hade ett tag, ätstörningarna har förminskats så sjukligt mycket nästan helt, jag har fått iordning på min ekonomi och kan nu hantera pengar =), jag ska flytta till en större lägenhet, mitt självförtroende och självkänsla är bättre än vad den någonsin varit i mitt liv, för en gång skulle har jag börjat känna att jag duger som jag är.


När man mår dåligt så tror jag man gräver sej till botten för att sen ta sej upp, jag gjorde så i allafall.

Av Linda Bäckman - 11 september 2011 10:53

Idag har man då fått lite gjort och klockan är inte ens 12.

Började med att jag hoppa upp och baka en sockerkaka för att överraska pappa och lillebror =)

Sen tog jag itu med disken, städar rummet och ska kolla om tvättmaskinen är klar nu för i så fall ska jag slänga in en ny maskin. 


Fixar och donar på här på morgon och livet är på topp =D

Av Linda Bäckman - 11 september 2011 10:25

Har vare lite här och där senaste dagarna så har inte direkt haft tid att uppdatera något, eller ork rättare sagt.


På fredagen begav jag och Thimmy oss till Sandviken och köpte en sängstomme, sen vidare till Valbo och kika lite där. 

Köpte en fäll till bebis och 3 bodys. 

När man kom hem var man helt död, klockan var väl hallv 10 på kvällen ungefär.


Sen på lördagen så var det Hudiksvall som stod på schemat. Jag, Thimmy, Malin, Jennifer och hennes kille skulle på visning på förlossningen. Vi fick se alla rum och hon berätta lite hur det går till på dom olika rummen och förberedde oss lite grann.

På vägen till Hudik så svängde vi även in i Norrbo och köpte ett babygym =)


Vi tänkte gå på Hudikmarknaden en sväng plus käka lite men gav upp den tanken rätt snabbt. Tog ju evigheten bara att ta sej från sjukhuset till Frasses och alla parkeringar i hela Hudik var upptagna så vi stanna till i Delsbo och käka pizza i stället.


Igår var det crusing och både Emil och Thimmy skulle festa så pappa och jag hade filmkväll, kollade på Göta kanal som gick på tvn och käka lite chips.

Av Linda Bäckman - 8 september 2011 17:42

Piggare har jag då inte blivit men humöret är bra =)


Inte gjort någon nytta allt idag, känner mej jävligt lat och taskig när jag får bo här. Inte för att jag tror dom kräver att jag donar varje dag men ändå, skulle kännas bra då. 


Ska kika om tvätten är klar att hänga upp och har nyss stekt köttfärs. Tänkte äta tacos idag =)


Spelat lite Mulle Meck åxå haha =P

Av Linda Bäckman - 8 september 2011 14:16

Äntligen tar jag mej i kragen och gör lite lunch, nudlar står på menyn, göttans!

Grävt lite i min matlåda som jag hade med mej hit och blev sjukt sugen när jag såg alla nudelpaket =)



Funderar på att spela lite barnspel eftersom inget annat funkar och jag inte har ork till att göra någt än. 


Hitta en skiva här om dagen, Mulle Meck bygger bilar, år sen man spelade det. MEn jag lär nog aldrig lessna på barnspel och barnfilmer =P

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards