MammaTillTheo

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Linda Bäckman - 6 september 2011 09:47

Åkte in på förlossningen igår.

Började få annorlunda ont i magen i lördags, fått 3 små blödningar på en vecka och könde inga sparkar från lördag till månad så ringde till förlossningen. Dom bad mej åka in så jag och Thimmy satte och i bilen och begärde oss till Hudik.


Allt var bra, inget fel alls. Lyssnade på hjärta, gjorde ultraljud, kolla blodtryck m.m men allt såg så bra ut och när jag låg där på sängen så satte bebis igång och sparka för fulla  muggar och har rört sej i stort sätt hela tiden sen dess =)


Måste säga att dom på förlossningen är hur bra som helst. När vi kom dit plinga vi på och hon fråga om det var jag som ringde i morse, så hade dom ett rum åt mej på  en gång, kom in titt som tätt och fråga om det var bra och efter det gått ett litet tag kommer hon in och berättar att läkarn skulle komma om en stund såvi inte trodde att vi blive bortglömda.

Man kände sej omhändetagen för egentligen inget speciellt eftersom dom redan sätt att allt var bra.

Jag har hela tiden känt mej lugn inför förlossningen och nu är jag ännu lugnare.

Av Linda Bäckman - 6 september 2011 09:36

Helgen spenderades med Thimmy =) Mamma har lega sjuk ´länge hemma nu, inne på andra veckan. Så jag flydde till Ljusdal =P


På fredagen åkte vi till Thimmys farmor och farfar, gratta hans farfar som fyllt år. Sen åkte vi och handla inför kvällen. Thimmy oc´h jag lagade go middag till oss, Thimmys pappa och syster.


Thimmy fick iden att vi skulle ta tåget till Gävle dagen efter och shoppa lite =) Så upp klockan 7, seg var man efter att knappt kunnat sova.

Vart inte direkt någon shopping men får ta och åka ivög någon mer gång =)


Sen på kvällen gick vi ut på Järnvägs och åt, sjukligt gott, sen la vi oss hur tidigt som helst. Vi hade köpt chips och dipp men det fick bli lite dagen efter i stället. Kikade på Hur många lingon finns i världen. Trodde den skulle vara mycket bättre, alla har verkligen tjatat om den men så bra var den inte, Visst den va helt sevärd  men inget jag skulle se massa fler gånger.


Sen söndagen bar det av till Hennan, blev bjuden på RIKTIG mat, köttgryta. Minns inte sist jag åt det, men gött var det. Man är så sjukt le skräpmat nu och verkligen längtar efter vanlig, blev ju mycket i och med flytten.

Av Linda Bäckman - 6 september 2011 09:29

Kan inte förstå hur tiden kan gå så otroligt fort. Tyckte nyss att det var det 3 dubbla kvar och att jag nyss vart gravis men jag har ju bara 34 dagar kvar, det ärhelt otroligt.

2 tjejer från mammagruppen har redan fått så nu är vi 3 kvar.


Alla prover och allt har visat bra under hela graviditeten och jag har mått sjukt bra, bättre än vanligt förutom tryckt mot nerven och sånt men det hör ju till =P


Jag längtar som en tok till mitt lilla hjärta kommer, man önskar att den skulle komma ut nu men samtidigt så vore det väldigt skönt att hinna få till lite i lägenheten innan.

Av Linda Bäckman - 6 september 2011 09:19

Nu är flytten klar för den här gången och jag har nu bosatt mej i Hennan hos mamma, pappa och lillebror.

Men det är inte allt för länge kvar tills jag får den större lägenheten. Får hoppas att det går bra då, jag kommer ju vara höggravid dår. 1 oktober får vi ju lögenheten och 10 oktober är jag beräknad att föda.


Så nu är man lite bortskämd med frukost, lunch och middag serverad ibland här =)





Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards