MammaTillTheo

Alla inlägg under juli 2011

Av Linda Bäckman - 24 juli 2011 13:46

Skapligt brydd jag vart nyss då =P Knacka på 2 tjejer, jag kliver upp och frågar om dom knackar på hos mej eller Jens, haha. Då berättar dom att dom ska kika på min lägenhet?

Det som redan var planerat att Stina skulle ta lägenheten om hon ville ha den och på den här tjejen lät det på henne som om hyresvärden sagt att det var bara ta lägenheten om hon tyckte om den. 

Ringde Stina, ringde hyresvärden men det var inte som jag fattat det. Det var som vi planerat från början, Stina skulle få ta min lägenhet om hon ville ha den och den här tjejen fick ta den om det var så att Stina inte vill ha den. 

Så om en timme ungefär kommer Stina och kollar på lägenheten så bestämmer vi hur hon ska göra antar jag och sen börjar det snart bli dags för mej att packa =)

Av Linda Bäckman - 24 juli 2011 13:06

Längtar sjukt tills vi flyttar, vet vad jag ska börja göra då, jag ska börja pyssla och dona och det finns tid över =)

Fick sån lust att göra det för några månader sen men insåg då att min symaskin var ute på vift, luskade ut att jag jag tidigare lånat ut den till mamma eftersom hennes hade pajjat. 

Hon fråga om hon fick låna den lite längre för hon tänkte laga lite kläder och kanske göra lite dockor, vad vet jag? 

Sen glömde jag bort det där helt, kom på det när vi var på Örnåsen men bestämde att jag kunde ta tillbaka symaskinen först när jag flyttat eftersom jag lär inte få tid att göra något nu. Nu blir det ju packa så mycket som möjligt. 


Men när vi flyttar så hoppas jag på att få göra en liten pysselhörna, kan ju inte bestämmasjälv nu när det blir Thimmy och jag, har blivit så van att bo ensam, har ju gjort det i över 3 år så. 


Av Linda Bäckman - 24 juli 2011 12:04

Fortfarande lika slö som förut, tror jag ska försöka sova en liten stund, så jag orkar jobba ikväll. 

Är sjukt myssjuk men hjärtat mitt är inte hemma. Sötnosen min vet inte hur jag funkar än fast har varit med mej i några månader, svårt att ställa om sej kanske =P

Frågar om han får åka iväg och göra saker eller om jag vill at han ska vara hemma med mej. Dum fråga enligt mej men det är förståligt att han frågar, vet själv hur det är när man inte kunna gjort saker i tidigare förhållande. 


Är så sjukt lycklig med dej, ska bli underbart att få flytta ihop på riktigt <3

Av Linda Bäckman - 24 juli 2011 10:08

Tänkte jag skulle köra ett Hilary Duff maraton, bara jag får igång filmen, dvdn krånglar som fan på köpta filmer.


Tänkte kika på The perfect man, sjukt bra film



Igår så kikade jag och Thimmy på en annan film med henne, ännu bättre. Älskar verkligen den filmen. Raise your voice heter den.


Av Linda Bäckman - 24 juli 2011 09:31

Regn regn regn, men de konstiga är att jag har börjat tycka det är mysigt med regn. Förut när det regna ville jag bara krypa ner under täcket och få dagen överstökad, men nu känner jag för att göra saker dom dagar det är regnväder. Städa, ut å gå, dricka te =P


Gick upp i spö regnet och kolla om tvättstugan var ledig och tur som jag hade var den det. Så ner igen, hämta tvättpåsen och ut i ännu värre regn. Men nu är första maskinen i och jag tror jag ska röjja av bordet efter gottegrisarna. Vart lite svulla för mej, Thimmy oh Emil igår. Pizza till middag beställde Emil med mej när jag jobbat klart sen va Thimmy på affärn och fråga om han skulle köpa med något och jag var fruktansvärt sugen på choklad och cola så söt som han är köpte han det plus att vi hade chips hemma. Stackars barn vad onyttig jag var igår. Men kan ju trösta mej själv med att jag inte ens åt halva pizzan, bara någon liten ruta av choklade och nåtogt litet chips.



Jag verkligen älskar den här låten och typ alla låtar med henne.

Av Linda Bäckman - 24 juli 2011 08:55

Slö som bara den idag, även igår, la oss tidigt. Lite synd för Emma ville ha med mej till Färila en sväng men orkade verkligen inte. 


Undra vad man ka hitta på idag då, börjar itne jobba för ens klokan 4. Thimmy är iväg och kanske donar med bilar? Har för mej att han prata om nå sånt igår.


Av Linda Bäckman - 21 juli 2011 13:10

Varit iväg och lunchat på Märtas med Erica, trevligt och gött måste jag säga med

massa "spökprat". 


Slängde även på kontraktet på lägenheten jag ska få och var iväg till förvaltningshuset men nä jag var 5 meter ifrån disken så gick hon därfifrån och skulle inte komma tillbaka för ens ½ timme senare. Så jag får ta det imorgon. 

Har även skickat iväg en flyttanmälan om internet till Ljusnet.


Och imorgon ska jag ringa Folksam och Hotell och facket. 


Nu sitter jag och myser med katten min, ligger i famnen och är så go. Snart ska jag bege mej till jobbet, längtas inte allt för mycke men när passet är avklarat har jag bara 6 pass kvar på detta ställe sen frsvinner jag för evigt därifrån. 

Av Linda Bäckman - 21 juli 2011 12:59

Det är inte allt för lätt det här med att söka bostadsbidrag och sånt. Hur ska jag kunna veta vad jag ska tjäna i år? Jag jobbar ju olika hela tiden. 


Och hur mycket ska jag sätta? Hel, halv, tredjedel, fjärdedel, åttondel? 


Läre gå ner imorgon och prata med dom för jag har då ingen som helst aning om något alls. 


Någon som är duktig på sånt här? 

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards