MammaTillTheo

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Linda Bäckman - 20 juli 2011 10:23

Ändrade planer. Vart ingen lunch idag med Erica. Syrran hennes hade tage bilen så hon tar sej ingenstans men vad gör det? Det finns ju en dag imorgon åxå då det passade för båda =)


Och dessutom slipper Malin vänta på mej medans jag är borta =)


Av Linda Bäckman - 20 juli 2011 10:01

Nu har jag smakat sockerkakan och den var riktigt god, enligt mej. 


Har pratat med både Malin och Erica nu. Erica skulle åka hit snart så blir det lunch på Märtas, ska bli riktigt gott. Ibland får man vara onyttig men efter det här får jag sluta. Har druckit på tok för mycket dricka senaste tidne och det har gjort att jag gått upp 2 kg, visst bäbis gör väl att jag går upp ltie åxå men jag vet att drickan sätter sina spår med.

Sen efter vi lunchat kommer Malin på besök =) Får hon se min lilla, stökiga lägenhet =P 


Har verkligen full späckad dag. Ska även hinna in med kontraktet och gå på försäkringskassan och lillebror kommer hit på en fika. 


Han ringde här på morgonen och jag berätta att jag baka en sockerkaka mellan 7 och halv 8 på morgon. Då säger han: Har du gtt å blive tant? hahaha =P


Nu ska jag skynda mej att damma, dammsuga och slänga mej i duschen så jag är klar tills Erica hämtar upp mej =)

Av Linda Bäckman - 20 juli 2011 08:44

Nu är sockerkakan klar, undra om den är ätlig? Jag har alltid använt det här receptet men insåg nu att jag aldrig gjort helt som det står att man ska göra men den har brukat blive jätte god ändå, så nu provade jag göra som man skulle och får väl se ur den blir. 


Ska knata till Ljusdalshem om en stund tänkte jag, går hellre dit och fixar allt ist för att hålla på skicka och jocksa på. Kontraktet kom igår på posten så ska skriva på det occh lämna in. Tänk, snart flyttar jag och Thimmy ihop på riktigt, och det kommer inte längre vara lika trångt. Underbart!


Skulle även ha varit ner på försäkringskassan och pratat lite med dom igen och massa mer saker. Måste ta reda på saker och ting innan det är totalt för sent. 

Av Linda Bäckman - 20 juli 2011 08:23

1 oktober får vi den nya lägenheten, en 2a på 66,5 kvadrat i stället för min lilla 1a på 37 kvadrat med kök, hall, sov och tv rum i ett och samma rum. Nu blir det en hall för sej, ett kök, ett tv rum, sov rum, klädkammare/föråd, uteplats =D Ska bli så skönt att få mer plats!


10 oktober är jag beräknad att föda, längtar som en tok! Nu har jag köpt det mesta, dom viktigaste sakerna, mest lite smått kvar. Känns skönt att ha det klart. 


Av Linda Bäckman - 20 juli 2011 08:10

Uppe med tuppen idag och det känns underbart! 

Klockan 7 var jag uppe när Thimmy börja jobba, börja plocka smått smått, provade mina kläder som jag beställde från H&M, bakade en sockerkaka som snart sk tas ut ur ugnen. 


Idag blir det massa dona på i lägenheten tror jag plus lunch med Erica kanske, får se vad hon säger. Även ska Malin komma hi tror jag =) 


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards