MammaTillTheo

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda Bäckman - 20 maj 2011 09:21

Vart en lång dag igår. Vakna vid 4 på natten nån gång, åkte till sjukhusetvid 7, hade tid halv 9, tänkte göra stan men klockan var så lite så vi åkte hem. Tänkte vi skulle gå och äta lunchbuffe på kina men vi bestämde oss för att vila en timme men vart 3½ =P Då kom mamma och ville se bilderna från ultraljudet. 

Sen gick vi ner och beställde mat, köpte dricka och nötter, gick hem igen och slog igång O.C som vi åt till. 

Sötnos åkte iväg och hjälpte någon att flytta, medans jag försökte samla ork till att göra något, fortfarande jätte trött. Sen när han kom tillbaka åkte vi till hans farbror med familj. Dom kolla efter saker till derras radiostyrda bilar och jag följde med och kolla på när sötnos 6 åriga kusin satt och spela svampbob, sen spela vi tv spel, hoppa studsmatta, fika, sen bar det av hemmåt. 

Vart något till avsnitt av O.C sen sängen. Tog inte många minuter innan jag somna.


Nu sitter jag och får i mej lite frukost, ska snart städa lite, har skjutit upp det så nu måste det verkligen göras idag. Sen klockan 11 är det mammagrupp och jag längtar. Tycker det är kul att få träffa andra människo som åxå väntar barn i min ålder. Man kan bolla massa tankar med varandra och det är ju alltid kul att lära känna nya människor =)


Sen tror jag att jag ska fara iväg till mamma och pappa, iallafall tills imorgon. Har en väldigt uppbokad helg. Men det är kul att ha något att göra.

Av Linda Bäckman - 19 maj 2011 18:17

Jag har nog aldrig varit så nervös i mitt liv tror jag. Var skakis på vägen till sjukhuset. Vi kom dit 40 minuter tidigare, ville ha god tid på oss eftersom vi hade en bit att åka. Väl i väntrummet vart jag bara mer och mer nervös, ora mej som bra den för att jag skulle vara skengravid eller att barnet skulle ha dött där inne i magen. Började bli jätte yr och höll på svimma. Sluta att jag fick lägga mej på soffan i väntrummet och sen kom hon och ropa upp mej en kvart tidigare än min egen tid, puhh jag slapp vänta ännu en kvart.

Väl där inne var jag vldigt nervös men yrheten hade gått bort. La mej ner och blundade, bad henne att säga till när hon såg något på bilden. Och det gjorde det, en liten krabat fanns där inne, i min mage, det är ofttbart. Allt så bra ut och vi var klr när min tid skulle börja. Fick med mej några bilder hem och jag kan inte sluta titta på dom.


Tyvär hittar jag inte grejjen till datorn så jag kan lägga in bild, men lägger in så fort den kommit fram ur röran.

Av Linda Bäckman - 18 maj 2011 21:40

Längtar ihjäl mej till imorgon! Nu känns det bättre så det är skönt. Fick en lugnande kommentar av en tjej så jag hoppas mer än något annat att allt är som det ska. 

Jag vet ju inte hur det ska kännas heller så det är ju svårt att veta, det var väl att jag vart för skrajsen förut när en tjej berätta om ett barn som hjärta stannade på när hon var i vecka 20 eller något sånt. 

Jag gruvar mej väldigt men det är en stor lättnad. Är så lycklig att killen följer med. Vet inte vad jag gör om det visar sej vara dött. Tänk vad hemskt!


Nä nu måste jag komma på andra tankar, ska nog krypa ner i soffan under täcket och kika på en film eller kanske spela lite. Hoppas sötnos kommer snart <3

Av Linda Bäckman - 18 maj 2011 11:55

Nu var det inte lika roligt att dona på längre. Vart för mycket på en gång, skulle tage en sak istället för 10 =P Blir så lätt att jag tar för många pauser och skjuter upp det. 

Är fruktansvärt trött , så det är nog mest därför jag känner så här. 

Jag får hoppas att lunchen gör att jag blir lite piggare, annars får jag ta mej en liten tupplur kanske.

Ska bli riktigt smarrigt med lunch, blir första gången jag provar på att göra potatis, korv och senaps sås. Det är en av mina favoriträtter och jag önskar det oftast när jag hälsar på hos mamma och pappa men har aldrig tänkt på att jag kan ju faktiskt göra det själv=) 



Funderar på att göra min blogg icke anonym imorgon =) Kan vara på tiden kanske, eller vad tycker ni? Då kan jag ju börja lägga ut lite bilder och allt möljligt, lite tråkigt nu när det bara är text, text, text hela tiden.

Av Linda Bäckman - 18 maj 2011 07:22

Nu är det inte långt kvar och tro om jag längtar! Hoppas att det är bra och att inte något är fel. Har ju varit lite orolig, men tror jag känt något där inne emellanåt men är inte säker. Så nu håller jag alla tummar och tår för att allt är som det ska, blev skapligt uppskrämd på mammagruppen. En av tjejerna berättade att en tjej som va i v20 eller något sånt, banet stannade på bebisen och dog. Så nu känner man efter konstant, känner jag verkligen något eller är det bara inbillning? 


Det är verklgien ett kanonvöder ute idag, så jag hoppade upp tidigt, plockat lite i lägenheten, hämtat tvätt, gjort frukost och ska precis till att äta. Så fort sötnos vaknar och sticker iväg så tänkte jag ta itu med disken, och hämta och lägga ut lite saker i förrådet. Funderar på att ändra om här i lägenheten igen, itne myce skillnad men bara så jag får bort min dator från köksbordet.

Av Linda Bäckman - 16 maj 2011 09:55

Nu är jag orolig att det är något fel, tror inte jag känt bäbisen sen igår. Rör på dej snälla!!!!

Är iallafall i vecka 19 nu och hoppas det inte slutar så. Vet seriöst inte vad jag skulle göra då. På torsdag är det ultraljud, vart uppskjutet en dag och önskar dagarna gick snabbare, specielt nu. Sen på fredag är det mammagrupp igen, ska bli riktigt kul.

Av Linda Bäckman - 13 maj 2011 11:07

Har pricis mätt och vägt mej. Har gått ner på flera ställen, dock gått upp ett kilo. Lite kul att vikten ligger på minus 4 sen jag vart gravid. 

Ska ta med mej en vattenflaska till jobbet idag som jag kan börja fylla på hela tiden, dricka kranvatten i stället för loka och dricka hela tiden. Har ju även blivit jätte duktig och tar med me matlådor jämt, miss någon liten gång när det inte hunnits med men ibland får man=P Ska försöka börja ut och gå igen, hoppas på att man slipper massa skavsår, får väl plåstra om fötterna helt innan annars.Vill byta ut min tjocka kropp till en gravid kropp =) 

Av Linda Bäckman - 13 maj 2011 10:41

Var iväg på mammagrupp för första gången igår, jätte trevligt. Fick fika, jätte god rabarberpaj. Det började med att vi hälsade på varandra på vägen upp sen väl där inne vart det pinsam tystnad, barnmorskan kom in och det blev prat, hon gick och hämta fika då dog pratatet =P MEn som tur var bröt en tjej det till slut. 

Mötet höll på i 1½ timme, vi pratade om allt, drömmar, förlossning och massa saer.

Vi var 5 tjejer, och det var 9 veckor mellan den som ska ha först och sist =) Så det är jätte kul!


Insåg också hur seriöst kille jag hittat, alla vart brydd igår. Saker som killarna kan vara med på har min sagt att han kan följa med på fast det inte är hans riktiga barn som ska födas medans dom andra killarnna inte vill följa med trots att dom är biologisk pappa. Tror det var en som skulle kunna tänka sej och gå plus min.

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards