MammaTillTheo

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 18:45

Precis kommit hem från en promenad ner på köpingen, handlade hem det som behövdes till maten. Ska bli sjukt gott, hoppas jag. Inte gjort det på evigheter, tror jag pratar om år nu =P

Helt enkelt glömt bort den maträtten, kan vara för att vi åt den mycket förr, så man tröttnade på den lite.


Dock låter det inte så gott med tanke på att man ska steka ihop curry, parikapulver, kyckling, gurka, sallad, tomat, purjo och creme fraich men kan lova att det är gott. Lägger inte receptet senare.


Theo somnade i backen innan man kommer fram, så han ligger ute i vgnen och sover nu. MEn han lär nog vakna alldeles strax för han är hungrig. Matstrejkat lite idag och mest bröstet som dög igen. Så jag säger bara en sak, tur som fan att jag ammar fortfarande =D


 

Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 16:46

Theo sover igen och jag passar på att äta lite sen lunch.


Passade på att göra lite barnmat förut =) Var även duktig och diskade upp allt efteråt.


Kan inte riktigt förstå vart den här dagen har tagit vägen, den har verkligen flygit fram.




 

Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 16:31

Häll i grädde, stöbröd, salt, vitpeppar och Blue Creme Bonjour i en skål och blanda ihop.

 Blue 100g Creme Bonjour


Man kan ju även byta ut och ta bort creme bonjour och ta tex knaperstekt bacon och fetaost eller rödetor, kapris eller något annat. Smaksak och man får prova sej fram =)


Häv ner köttfärsen och blanda om.

Häv ner nått ägg så det binder ihop biffarna.


Provstek en liten biff och känn efter om du skulle behöva mer av något.

Efter du stekt klart alla biffar så tar dy skyn och blandar i grädde så blir det en god sås.



Tips att ha till biffarna


Hacka lite morötter, gul och röd lök, potatis klyftor, aubergine, zucchini och om du kommer på något annat gott.

Lägg det på en plåt med olja på och in på högsta i ugnen. Ta ut när det ser/känns klart.


Super gott och enkelt att göra. Det enda som tar tid är ju att stek biffarna och skiva allt som ska på plåten. Men är man 2 går det fortare =)


 


Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 12:47

Imorse ställde Emil sej och gjorde äggröra med bacon till frukost åt oss medans jag passade på att diska upp lite.


Vi kollade på Scary movie 2 till och det är väl inte det smartaste valet när man ska äta kanske. Tur man inte är kräsen =P



Dock visar dom inte dom vidriga senerna på trailern


 

Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 12:38

Emil åkte precis iväg till jobbet, han börjar tidigare idag. Theo leker på golvet där jag lagt ut massa filtar och täcken så det inte ska bli kallt åt han =)




Ska strax ta och fixa lite biffar igen. Gjorde massa biffar här om dagen om blev super god verkligen, kan lägga ut receptet snart, verkligen superlätta att göra.


Dock ska jag inte göra dom nu utan det får bli med fetaost och knaperstektbacon i den här gången.


-


Läre även knata iväg på affären sen och handla lite. Emil har beställt middag till ikväll då han slutat. Det är paket som står på menyn, super gott och även dom är lätta att göra. Fixar även in recept på det sen.


 


 

Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 12:29



Lämna även kommentar här eller på facebook om ni kommer på något. Samma sak om det är något ni tycker att jag inte borde skriva om eller göra på ett annat sätt.


 

Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 11:56

       

Av Linda Bäckman - 9 maj 2012 11:44

Idag skulle egentligen Malin och Savanna komma så skulle vi ta promenad och gå och köpa glass men så vart det inte. Lilla Savannah är sjuk, stackarn!


Men vädret är ju inte det bästa heller så det gör ju inget att det blir en innedag.


-


Hade hoppas på att tvättstugan skulle vara ledig men inte de. Så fick bli i morgon 12-18 istället.Annars hade det passat väldigt bra när det regnar för fullt.



-


Blir väl lite slöande i soffan idag, nu när jag kan kolla på film genom datorn till tvn, Äntligen kan jag kolla på Grey´s anatomy =)


 


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards