MammaTillTheo

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda Bäckman - 8 juli 2012 21:54


 

Nyfiken liten kille ville vara med trots att dammsugaren lät lite läskigt :-P vi möblerade om lite i Hennan, vände på soffan och satte upp tvn på väggen.


Sen blev det sovdags för Theo och mitt på dagen åkte vi hem till Ljusdal.


Var meningen att jag skulle städa massa och leta fram saker till loppisen men så vart det inte. Theo har varit övertrött och vägrat slappna av så har inte fått flytta mej 2 meter . Från han ens. Men troligtvis sommar han om en stund och jag kan börja på i lägenheterna hämta packningen i bilen och parkera den, den står fortfarande utanför lägenheten.

Av Linda Bäckman - 8 juli 2012 00:45

Filmen är äntligen slut och jag kan försöka sova. Bara måsta ju se klart filmen som gick på tv, riktigt bra.

Theo är överflyttad till resesängen och jag och katten har lagt oss i sängen. Så nu säger jag god natt till er alla! :-)

Av Linda Bäckman - 7 juli 2012 22:44

Blev kvar i Hennan idag då jag var sjukt trött och lyckades till slut somna och klockan var ca kvart över 7 när jag vakna och då kändes det sent och onödigt att åka hem.

Så nu sitter vi i soffan och kollar på någon film som går på 5an, verkar bra faktiskt. Äter ost och kex och Theo somnade nyss, hade riktigt svårt att slappna av i kväll.

Av Linda Bäckman - 7 juli 2012 13:32

Hade planerat att jag och Theo skulle åka hem idag så skulle jag städa och leta saker och kläder till loppis. Vart dock inte som planerat, så sjukt trött idag och har ingen ork till något.

Har myst ner mej i soffan och kollar på Pippi :-P

Av Linda Bäckman - 7 juli 2012 07:37

Det är så underbart att se Theo växa och utvecklas. Man märker nya saker hela tiden, att han kan göra vissa saker som han inte kunnat tidigare eller gör saker mycket bättre än tidigare.

Jag har inte skrivit någon utveckling på han på evigheter, tråkiga jag!


Men det här kan han göra nu vid 8 månader
Han kryper inte riktigt men tar sej fram över hela golvet.
Sätter sej upp från liggandes.
Leker tittut med kudde.
Säger man var är mormor tex så tittar han mot henne.
Han har 6 stycken vänder och 2 till på väg.
Han reser sej ut i sängen, soffan, saker som står still om man säger så.
Några gånger jag frågat får jag den? Så har han gett mej, vet inte om det varit en tillfällighet eller om han lärt sej det, gjort det några gånger under veckan.
Han har storlek 86 på kläder.
Äter burkmat från 8 månader som inte är så stora bitar i men vanlig mat som han tuggar och äter mer och mer, så nu blir det hemlagat istället, dög inte för han förut.
Ammar han lite fortfarande, mest på natten, tidiga morgonen och lite på kvällen. Vissa dagar är det bara bröstet som gäller och han ska inte äta något annat.
Han älskar frukt och bär.
Favorit rätt är gröt och spagetti med köttfärssås och lasagne.

Av Linda Bäckman - 7 juli 2012 07:17

Nu är det efterlängtade appen äntligen här.

Som ni ser har jag använt den lite, har ju kommit några inlägg för ovanlighetens skull ska man kanske säga nu. Jag har varit sjukt dålig på att blogg dom senaste månaderna men det kommer bli ändring ha det. Haft sjukt mycket bara så har varken haft ork eller lust att anstränga mej till den.

Tillbaka till appen! Än så länge av det jag sett än så länge är jag nöjd med appen. Den är lätt och snabb :-D

Av Linda Bäckman - 7 juli 2012 06:53

Ja så var det morgon igen då, en tidig sådan. Vi brukar oftast sova till 8-8,30 men blev annan sovklocka i natt och känns dumt att försöka somna igen, blir nog bara tröttare av det.

Missade filmen som gick på tv 3 igår, vart på tok för trött för att kolla klart på den. Jag är ju inte alls van rena tider längre, måste ju lägga mej tidigt för att orka.

Det var en sjukt bra film som gick igår iallafall, Patrioten heter den. Jag har sett den flera gånger förut och har den även hemma :-D

Av Linda Bäckman - 7 juli 2012 00:37

Idag har det verkligen varit kanonväder. Strålande sol och inte så mycke moln.

Pappa, jag och Theo åkte till Ljusdal på förmiddagen och ombesikta bilen deras, handlade och hämta lite kläder hemma hos mej och Theo. Sen åkte vi tillbaka till Hennan.

På kvällen blev det grillat igen, lika som dagen innan. Så sjukt gott, älskar grillat :-)

Vi tog upp bordet till grillplatsen och gjorde upp en eld så det inte vart kyligt och skulle hålla mygg och småsve borta mej det hjälpte inte allt för mycket.

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards