MammaTillTheo

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Linda Bäckman - 7 juni 2011 15:04

Va svårt det tydligen ska vara att förstå att man ska gå, hmm. Säger att jag inte ska prata med dej sen dyker du upp idag utan ett jävla ord. Sätter dej vid datan och knäpper på musiken och överröstar min som vanligt, jag höjjer mr för jag blir irriterad eftersom det är min lägenheten och jag förstår inte vad du i huve taget gör här idag. Men ändå så hör man mer av dditt ibland, jag måsta byta musik stil för att jag skulle slippa höra ditt. 

Nu ska jag snart gå och jobba, tänkte du vara kvar då eller? Näe va, ta dina saker och gå. De sa vi igår.....

Av Linda Bäckman - 7 juni 2011 13:43

Längtar sm en extrem tok till semestern. Jag har bara 8 pass kvar att jobba, sen är jag ledig i 2 förhoppningsvis härliga veckor.

FÖrsta veckan spenderas nog på hemmaplan, Hennan och Ljusdal men andra veckan har jag planerat att spendera i mitt underbara älskade Örnåsen. 

Där blir det MASSA fiske och ta det lugnt. Hade hoppats på att få fixa ordning köket, men så blir det inte. 

Jag hade en idé om hur det skulle bli men det dög verkligen inte så man får väl se om det blir renovering av köket någon gång i huve taget. 

Som det ser ut nu är det en panel i träfärg, usch, fy å blä säger jag. Jag ville måla den vit och sätta upp någon ljus fin tapet med något mönster på och måla dom gräsliga träfärgade skåpluckorna. 

Men lillebror och jag är totalt oense. Han säger att ska det vara panel ska den vara träfärgade och jag säger samma sak fast vit. Och jag är redo att göra något annat men svår som han är min lillebror så säger han inte ett ord om hur han skulle vilja ha det där eller någonting i huve taget, då är det inte lätt.


Tur att vi har samma smak på tv rummet i allfall. Där ska det bli svart har vi planerat, eller jag men det höll han med om =) 



































































Av Linda Bäckman - 7 juni 2011 13:17

Idag blir det riktigt mumsig lunch =D Måste försöka få slut på lite saker i kylen och hade ett pizza kit kvar eftersom jag och Thimmy var sugen och hungrig på allt en kväll när vi var och handlade. Vi viste inte vad vill ville äta så vi köpte massa olika saker. 


Kan det bli lättsammare lr? 


  

   

  



Lite udda blandning men satan va gött =)                    

Av Linda Bäckman - 7 juni 2011 12:23

Är det någon som har något bra förslag på student present? Det är till min lillebror som är as svår att köpa till. Han vill aldrig ha något, och säger ingenting.


Han tycker om fordon och festa, mer vet jag inte riktigt. 


Hjälp mej! =P


Han är jätte svår och kräsen

Av Linda Bäckman - 7 juni 2011 12:07

Bra nog att jag ångrar att jag inte tog itu med städningen i morse när jag var pigg och inte kunde sova. Vaknade vid klockan 4 och kunde inte somna om, jippi! Sen vid klockan 9 ungefär så somna jag med katten på armen som kom hem i morse =)

Hon hade inte komme in för ens klockan 6 igår eftermiddag, va ute på äventyr lill tjejen min då. 


Nu är jag bara segare efter att ha sovit lite grann, skule aldrig lagt mej men behövde nog sova med tanke på att jag jobbar ikväll. 

Men hoppas på att jag får tillbaka lite energi så jag kan göra lite grann här i allafall, känns inte beboligt här just nu. 


Måste se till att fylla i lite papper som jag ska skicka in till försäkringskassan, så dom kan göra en utredning på min ekonomi så jag kan få utäknat hur mycket jag får ut och om jag kan få bostadsbidrag och så. Hoppas på att jag kan skaffa en större lägenhet, är så sugen på att flytta till något större och dessutom älskar jag att flytta. Känslan av att plocka upp alla saker ur kartonger och ställa in i alla skåp och så är underbart! 

Inte för att jag flyttat många gånger men det är kul. Har bara bott på elevhemmet i Järpen, i lägenhet med Daniel i Järpen, i lägenheten ajg bor nu och hemma hos mamma och pappa i Hennan. Saknar lägenheten i Järpen lite grann, eller tv rummet, jag älskade det. Vi gjorde det svart, det var så snyggt!

Nu får man väl se vad nästa boende blir, man har inte råd att skaffa sej ett hus fast jag mer än gärna skulle vilja, då är det lägenhet som gäller men vill itne bo i Ljusdal, vill bo i skogen, lite utanför. Jag vill tillbaka till mitt Hennan <3


Men de verka ju gå så himla segt med försäkringskassan, fick ju vänta evigheter på det där pappret. Tänkte gå dit och fråga om jag missförstått det hela men dagen efter kom det på posten så jag hade förstått det hela rätt.

Av Linda Bäckman - 7 juni 2011 08:04

Magen har växt och blive större än vad den någonsin varit och jag väger nu 1 kg mindre än vad jag gjorde när jag vart gravid. Så det börjar gå uppåt i vikten. Stannde ju ett bra tag fast att magen växte, men jag krympte på andra ställen och kroppen ändrade form. 


Nu är jag i vecka 22 och nästa vecka är det mammagrupp igen, ska bli kul =)

Jag är så sugen på att börja handla till bäbisen men mamma tycker jag ska vänta. 


 


Här är en bild på hur min mage ser ut nu.

Av Linda Bäckman - 7 juni 2011 07:40

Sur över att inte ha tvättat allt, fast jag sa till om de? Normalt! Näe!!!!

Mitt humör är inte det bästa =(


Har i allafall haft en underbar helg. Grillade med Thimmy här hemma, jobbat båda röd dagarna (dubbla timmar), varit i Hennan och hälsat på ovh bara njutit, spelat bingolotto, varit ut med båten och fiskat, suttit ute och njute av vädret. Ville inte åka hem men samtidigt så ville jag ju gärna jobba på röd dagen så frågade om jag kunde få det passet av en jobbarkompis och det fick jag =)


Blir bara mer och mer sugen på att flytta tillbaka till Hennan, den lilla by där jag är uppväxt. Tcker synd om mitt barn om det ska behöva växa upp i en lägenhet i Ljusdal, näe fy va tråkigt!

Tånnåren är pest och pina i Hennan men som barn är det bra =) Man kan ju leka på ett helt annat sätt där uti skogen än här, och itne massa bilar. 



 

Thimmy grillar och bränner spetten =P Men det var gött ändå, fast att vissa spett såg mer ut som kol än mat.


 

Pappa, jag och Thimmy tog båten ut och kastade en sväng. Först fick pappa en gädda sen fick jag en större gädda och jävlar va den var envis. Och Thimmy med sina påkostade grejjer fick ingen alls först. Han ville inte ge sej och små tjurig blev han, för han som kostat på spö, drag, lina borde väl få och itne vi som har billiga skit grejjer =P Hahaha jag och pappa satt och mobba ut han. Sen på vägen tillbaka så sakta pappa in så han kunde få ta något kast till och då fick han en liten, liten gädda så han vart nöjd =P


 

Här håller pappa upp min gädda. 


 

Fin väder var det då hela helgen så Thimmy passade på att bada =) Va så mycke pollen i vattnet så jag skippade de, plus att de började blåsa lite kallt.


Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards