MammaTillTheo

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Linda Bäckman - 1 juni 2011 22:18

Min mage är större än den någonsin varit=P Hehe men nu är det en annan slags mage, bäbis mage i stället för en överdrivet överviktig mage. Tror jag ligger på 1 kilo mindre nu än vad jag gjorde när jag blev gravid, har gått ner under tiden och sedan stannat kvar i vikten så jag har väl bytt ut magen. Plus att jag har gått ner i röv och lår =)

Men det blir väl så när man måste börja äta frukost, lunch och middag och dessutom tvinga sej själv att behålla de och sluta med alkohol. Man går ju ner bara av att äta regelbundet, de är ju verkligen det bästa man kan göra. Jag som alltid hatat min kropp har ju under en ca 10 års period spytt upp maten titt som tätt och alldelles för ofta, vissa perioder är det bra vissa åt helvete. Men när man väl måste lägga av så inser man att det bästa sättet att gå ner på är att äta regelbundet och behålla maten. Man får både energi av att äta, den tapppar man om man inte behåller maten och då tappar man med det humöret, så humöret blir bättre när man äter =) Man blirpiggar och gladare. Ofta mår man bättre på många sätt och vis när man äter bra och jag är så otroligt glad att jag klarar det här så pass bra som jag gör det. 

Visst det händer nån gång sällan iband att jag spytt upp det men dom gångerna på som här månaderna är lika mycke som jag kan ha gjort på en hela dag i vanligt fall. Så stolt ska jag vara och mer där till.

Presentation


Ensamstående mamma till världens underbaraste son, Theo.
Jag skriver om våran vardag, Theos utveckling, min viktnedgång, mat/bakning m.m.

Theo Tobias Bäckman

Lilypie First Birthday tickers

Följ min blogg du åxå =)

bloglovin

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar =)

RSS

Besökare

Just nu
Idag

Obeskrivlig kärlek

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                             


Ovido - Quiz & Flashcards